Szeged és környéke

2015.07.27. 23:22

Védőkorlát lesz az 55-ös árkainál

Csongrád megye - Van egy megoldás, a hossz-szivárgó rendszer, amelynél nem kell 3 méter mély árkokat építeni az út mellé. Egy hasonló itt készült az orrunk előtt, a szegedi partfalberuházásnál. Egy baranyai buszbaleset miatt is beszédtéma a megújuló 55-ös főút árokrendszere.

Fekete Klára

 Olvasóink is félnek


[namelink name="Kotroczó Zoltán"]: Idiótán előző autós elől, ha menekülni kellene oldalra, akkor is megdöglik az ember az árok miatt...
[namelink name="Krémer Julianna"]: Nem kell aggódni, majd kiteszik az 50-es táblát, és akkor minden megoldódik!
[namelink name="Rácz Attila"]: Kiskőrös és Kalocsa között is ezt csinálták. Az útépítőnek köbméter után fizettek, így egy komplett első világháborús árokrendszert rakott az út mellé. A gaz benőtte, én onnan láttam, hogy benne van egy Lada, hogy már mászott ki belőle a sofőr! Ha eszméletlen, akkor simán elhajtok mellette, mert teljesen eltűnt a kocsi benne! Az út készítőjét és az engedélyezőt közveszélyokozásért le kéne csukni!
[namelink name="Kiss Laci"]: Én nem értek hozzá, de ilyet nem láttam máshol!

Mi a szakadék alternatívája, és mennyibe kerül? – kérdeztük az 55-ös főút felújítását levezénylő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t. [namelink name="Loppert Dániel"] kommunikációs vezető a következőket válaszolta:– Szó sincsen semmiféle „szakadékról". Az 55. számú főúton tervezett vízelvezető árkok rézsűhajlása és mélysége is az előírásoknak megfelelő, kialakításuk az országban számtalan helyen épült gyakorlat szerinti. Ahogy korábban is jeleztük, a régebben alkalmazott, meredekebb falú, elvadult szikkasztó árkok helyett most – éppen a forgalombiztonság miatt – enyhébb rézsűhajlással vízelvezető árkok épülnek.

– Szintén a forgalom biztonságát segíti a 7,5 méterre kiszélesített burkolat és a korábbinál jóval szélesebb (1,75 illetve 2,25 méteres) padka is. Passzív biztonsági berendezést, szalagkorlátot általános esetben 3 méter töltésmagasság felett kell építeni. Most a földmedrű árkok láthatók, ahol még nem füvesítettek, vagy a fű még nem erősödött meg, ezért optikailag mélynek tűnhetnek, főleg azokon a helyeken, ahol még nem helyezte ki a szalagkorlátot a kivitelező – fejtette ki a vezető.

Védőkorlát lesz az 55-ös árkainál. Fotó: Karnok Csaba (galéria)


Megírtuk, hogy életveszélyesnek tűnnek az 55-ös főút mellé kétoldalt épített vízelvezető árkok. Nemrégiben Baranya megyében súlyos baleset történt: egy sekélyebb árokba hajtott bele egy busz, a 25 utasból 23-an sérültek meg, 10-en súlyosan, közülük ketten életveszélyesen. Egy 12 éves kislány kezét amputálni kellett. A baleset kapcsán újra beszéltünk egy mérnökkel, aki nem akart névvel nyilatkozni. Szerinte hossz-szivárgót és enyhe emelkedésű, legfeljebb fél méter mély árkot kellett volna kialakítani.

– A szegediek a partfal építésekor láthatták, hogyan készült a Stefánián a hossz-szivárgó, amely a város felőli oldal belvizét fogja majd meg, hogy az ne kezdje ki a partfalat, ne a Tisza felé keresse az utat – mondta a szakértő.
A beruházás során ástak egy árkot, abba belehelyeztek egy kilyuggatott, műanyag „porszívógégecsövet", és betakarták vízáteresztő műanyag szövettel, hogy ne tömődjenek el a lyukak. Majd betemették. A csőbe beszivárgó víz számára aknákat építettek, ahonnan azt a későbbiekben szivattyúval emelik át a Tiszába. Szakértőnk szerint ugyanilyen aknákban lehetett volna összegyűjteni a vizet az 55-ös mellett is, majd kivezetni a földekre vagy a csatornákba.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!