2017.08.04. 21:43
Veterán járművek hétvégéje Szegeden - Galéria
Egy kicsit megszállottnak is kell lenni ahhoz, hogy valaki hónapokon át szereljen egy százéves járművet, hogy működőképes állapotba hozza. Szombaton ilyen emberekkel és járműveikkel népesült be az újszegedi Partfürdő.
– Megláttam és megszerettem. Más szalvétát gyűjt, én régi járműveket. Azok közé tartozom, akik nem tudnak ellenállni ezeknek a motoroknak – magyarázta 100 éves Victoria KR VI.-os típusú motorkerékpárja mellett az orosházi Zilahi Zoltán. – Három hónap munka után indult be. Ezzel gépészkedni kell, nem egyszerűen megnyomok egy gombot, mint manapság – tette hozzá a büszke tulajdonos.
A hétvégén Szegeden rendezte meg a Délalföldi Veteránjármű Egyesület a XI. Szegedi Veteránjármű Találkozót. A pénteki felvonulás után szombaton 150 kilométeres tájékozódási veteránjármű túraversennyel folytatódott a rendezvénysorozat, majd visszatértek a résztevők a Partfürdőre.
A klasszikus Ford Mustangok, a kisszobányi teret elfoglaló hatalmas Cadillac Eldorado mellett benézhettünk egy 1954. április 4-én gyártott BMW-be is, amelyet a harmadik dániai tulajdonosától vásárolt meg mostani gazdája. – Nem egy tipikus női autó. Ezen is kellett dolgozni néhány hónapot – mutatta Zilahi Zoltán felesége az akkori német mérnöki precizitás remekét.
A BMW-t hathengeres 2000 köbcentis 65 lóerős motor hajtja és akár óránként 90 kilométeres sebességre is képes. Mivel a váltója a kormányon van, ezért hat személy kényelmesen elfér benne.
Martonosi János, a Délalföldi Veteránjármű Egyesület elnöke úgy fogalmazott, szeretni kell a régi vasat. – Ezt a motort tíz emberből kilenc nem tudná beindítani – mutatott egy másik patinás kétkerekűre. – A veteránautók ára a 2000-es évektől a háromszorosára emelkedett, befektetésnek sem rossz egy ilyen jármű. A mai modern, tömeggyártású autókból, motorokból biztos soha nem lesz klasszikus, esetleg néhány a kis darabszámban gyártott Ferrariból, vagy Lamborghiniből – fogalmazott az elnök.