Óvatosan az olcsó repülőjeggyel!

2019.11.04. 11:25

Az eredeti árnál 60 ezer forinttal többe került a jegy olvasónknak

Sorozatunkban az olcsó repülőjegyekkel kapcsolatban vártuk olvasóink kérdéseit. A fogyasztóvédelmi szakértők válaszából kiderült, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, ha a kedvezményes vásárlási időszak után is az engedményes áron reklámozzák a repülőutat.

Ma a repülés már-már tömegközlekedés. ILLUSZTRÁCIÓ: PIXABAY

 

– Olcsó repülőjegyet kerestem, megvettem, majd kiderült, mégsem olyan kedvezményes, mert az akció ideje már lejárt, amikor vásároltam. A panaszomra elnézést kértek azért, hogy nem törölték a hirdetést, miután már nem volt kedvezmény. Ez így elég?

Megtévesztő

– Célszerű ilyenkor ellenőrizni, hogy az ajánlat nem korlátozódik-e olyan feltételek teljesülésére, amely számunkra az adott áron való hozzáférhetőséget kizárja. Ilyen lehet például az, ha a meghirdetett ár egy vásárlási időszakra vonatkozik. Ez tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülhet a reklámozó vállalkozás részéről. Ha az időszak már lejárt, de még így tájékoztatta a potenciális vásárlókat, az nem jogszabályszerű, hiszen a vevő megtévesztésére alkalmas lehet, amikor dönt.

Ma a repülés már-már tömegközlekedés. ILLUSZTRÁCIÓ: PIXABAY

Technikai probléma

Egy olvasónk minap történt esetét osz­totta meg a Délmagyaror­szágal. – Re­­pülőjegyet akartunk vá­­sárolni az interneten egy távoli országba, és rövid keresgélés után megtaláltuk a legolcsóbb ajánlatot. Ugyanarra az útvonalra ugyanis több iroda vagy közvetítő cég is hirdet jegyet – kezdte kalandját.

Az árát kifizették bankkártyával, de később kaptak egy e-mailt, hogy „technikai probléma” mi­­att törölték a megrendelésüket, elnézést kérnek, és 3-5 napon belül visszautalják a pénzt. Miután „megguglizták” a társaságot, elég sok negatív hozzászólást olvastak róla. Például nem tart fenn ügyfélszolgálatot egyetlen országban sem, így aztán adott esetben elég nehézkes a reklamálás. Szerencsére visszautalták a pénzüket.

Plusz 60 ezer forint

– Kisebb bizalmatlanság vett erőt rajtunk, és végül úgy dön­töttünk, nem folytatjuk az in­­ternetes jegyvásárlást egy má­­sik felületen vagy másik irodánál, hanem szépen bementünk egy helyi, szegedi utazási irodába. Kiválasztottunk egy ne­­künk megfelelő járatot, és készpénzzel fizettük ki a repülőjegyet. Sajnos a légitársaság az eltelt napok alatt közel 60 ezer forintot rátett az árra – fejezte be történetét olvasónk.

Erős uniós jogok

A látványosan olcsó, fapados légi járatokat ma már bátran nevezhetjük tömegközlekedésnek, ám a fogyasztóvédelmi szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a nyomott áraknak alapos oka van. Természetesen ilyen esetekben is vannak jogai a légi utasoknak, és ezek még erősebbek, ha az Európai Unió területén található repülőterek közötti járatot veszik igénybe.

JÁRT MÁR PÓRUL LAKÁSKIADÁSSAL, ALBÉRLŐVEL?

Volt már problémája abból, hogy az albérlő nem fi zette a rezsit? Mit tudott tenni, ha a tartozásra nem volt elég a kaució? Akadt gondja abból, hogy „lepusztították” a kiadott lakást, és annyira elmérgesedett az ügy, hogy bírósághoz kellett fordulni? Ha ingatlanközvetítőn keresztül adta ki lakását, mit tudott a kárból behajtani az irodán? Ossza meg velünk panaszát, mi pedig megkérdezzük fogyasztóvédelmi szakértőinket. Sorozatunk partnere a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda – leveleiket a [email protected] címre várjuk.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!