A visszaéléseket az ügyfelek és a bankok közösen tudják megelőzni

2022.02.21. 07:00

Ismét támadnak az adathalászok

Munkatársunktól

Hitelintézetek nevében támadnak az adathalászok. Illusztráció: Török János

Fotó: [email protected]

A tavalyi átlagos havi ügyfélbejelentésekhez képest 2022 január-februárjában megduplázódott a banki adathalász-kísérletekről és visszaélésekről szóló fogyasztói jelzések száma, az elkövetők már legalább hét magyarországi hitelintézet nevében kísérlik meg az ügyfelek adatait megszerezni. A csalók a bank ügyfélszolgálati telefonszámához hasonlóról hívják az az érintetteket, segítséget ajánlva a "megtámadott" bankszámla elleni védekezéshez.

 

Többször is sikeresen ráveszik a becsapottakat a pénzük átutalására. A bankok azonban a valóságban nem kérik ügyfeleiktől, hogy számlájuk biztonsága érdekében utalják át pénzüket egy másik számlára. És sohasem kérnek telefonon vagy elektronikus úton érzékeny fizetési adatokat: internet- vagy mobilbanki jelszót, SMS-ben kapott megerősítő kódot vagy hasonlót. A jegybank az online tudatosságának erősítésére tájékoztató oldalt is létrehozott. Amennyiben valaki mégis áldozatul esik az adathalászoknak, vagy megtévesztik, haladéktalanul értesítse bankját és tegyen feljelentést.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!