18 méteres bicikliút

2019.10.03. 10:34

Veszélyes Tápén kerékpárral közlekedni

Mindössze 18 méteres a kerékpárút Tápén, pedig a lakosság fele biciklivel közlekedik. A főútvonalon, ahol a busz is jár, igen veszélyes kerékpározni – panaszolják a tápéiak.

Hajó Edina

A tápéiak igénylik a kerékpárutat, főleg ott, ahol a busz is közlekedik. FOTÓ: KUKLIS ISTVÁN

Fotó: Kuklis István

Tápén a lakosság fele biciklivel közlekedik, ám mindössze 18 méternyi kerékpárút van. Napi téma az ott élők között, hogy miért nincs kiépítve. Éva és Ferenc 25 éve lakik Tápén, Éva 40-50 kilométert megy naponta elektromos kerékpárjával.

– Korábban nap mint nap jártam Szegedre, akár Szentmi­hályra, Baktóra is. Nem volt egy­­szerű eljutnom odáig, főleg a külvárosi részeken nincs megoldva a biztonságos kerékpáros közlekedés – mondta.

Férje, Ferenc rokkantnyugdíjas, ő elektromos hajtású mopeddel közlekedik.

A tápéiak igénylik a kerékpárutat, főleg ott, ahol a busz is közlekedik. FOTÓ: KUKLIS ISTVÁN

– Rettentő veszélyes az a mintegy 20 méteres szakasz, amit ugyan kerékpárútnak hívnak, de nem nevezhető annak. Az útpadka töredezett és lejt is kifele. Az elektromos moped pe­­dig arra dől, amerre az úttest lejt – magyarázta Ferenc. Azt is elmesélte, hogy a stadion felőli résznél felviszik a kerékpárutat a járdára, a járólapok idővel le­­süllyedtek, eltöredeztek. Ha oda bekap az elektromos kerékpár, akkor baj van: ő is legurult már az árokba.

– Sok gyerek biciklivel, rollerrel jár iskolába. A járdán sem lehet hajtani: két járólap közé beszorulhat a roller kereke, sőt sokan a babakocsit is az úttesten tolják – hívta fel a figyelmet Tímárné Horváth Magdolna ön­­kormányzati képviselőjelölt, aki nemcsak a kerékpárút hiányát, hanem a járdák állapotát is kifogásolja. Szerinte Tápé el van hanyagolva, pedig a város része.

A jelölt és a lakosok szerint legalább tíz kilométer hosszan lenne szükség kerékpárútra: az Irinyi János, a Budai Nagy An­­tal és a Honfoglalás utca mel­­lett a Rév, az Árvácska és a Bencfahát utcán mindenképp. – Nem az úttesten kellene kialakítani, simán elférne egy külön kerékpárút. Elég is volna egyik oldalon, két sávra elválasztva – mutatta. Tímárné azt is fájlalja, hogy a belvárosban mindent ki­­építenek, a külvárosban alig, pedig Szeged kerékpáros városnak vallja magát. Úgy fogalmazott, a kerékpárútnak összekötő szerepe is lenne: a célja, hogy újra forgalomba helyezzék a kompot. Erre azért van szükség, hogy a gazdáknak ne kelljen 70 kilométeres kerülőt tenniük.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!