Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Az év végén adják el a legtöbb autógumit

Az autógumik értékesítésében a november-decemberi időszak jelenti a csúcsot, a GfK Hungária piackutató intézet felmérése szerint ebben a két hónapban adják el a gumiabroncsok 37 százalékát Magyarországon.
A nyári gumik értékesítése szempontjából a március-áprilisi időszak számít a csúcsszezonnak, ami ebben az évben is megfigyelhető volt. Igaz, az idén ez az időszak 5 százalékos csökkenést mutat a 2011-es év ugyanezen időszakához képest - közölte kedden a GfK.

A piackutató közleménye kitér arra is, hogy az új autókat nyári gumival szerelik, ezért a téli gumik forgalma mindig nagyobb.

Az adatok szerint a teljes piacot vizsgálva a darabonkénti átlagár 21.855 forint, ez 4,4 százalékos drágulás az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A piacon kiélezett a Michelin és a Continental csoport közötti verseny, és egyre inkább felzárkózik a Hankook is: az idén a harmadik helyre került a vizsgálat szerint.

Bár a kutatás prognózisokat nem tartalmaz, várhatóan befolyásolják majd a piaci viszonyokat a júliustól megjelenő, novembertől kötelező energiajelölések. Az év végi elemzésekből derül majd ki az, hogy a gördülő ellenállás, a nedves tapadás, vagy a külső zajszint értéke mennyiben lesz meghatározó a gumiválasztásnál - közölte a GfK.

A GfK Hungária kereskedelem és technológia területe 2011 óta vizsgálja a gumiabroncsok kiskereskedelmi értékesítését. A kutatás a gumiabroncs kiskereskedők eladási darabszámát, valamint az árat méri fel, és termékszintű információkkal szolgál. Az adatfelvétel kéthavonta, reprezentatív üzleti mintán, Magyarország teljes területén történik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már gyártják a Hyundai i30 kombiját

Az ötajtós változat máris sikermodell, eddig több mint 57 ezer megrendelés érkezett az „európai" autóra. Tovább olvasom