Délmagyar logó

2018. 05. 25. péntek - Orbán 17°C | 27°C Még több cikk.

Felfrissült a Sportage - Genf előtt futtattuk meg az új Kiát

Noha a Kia Sportage hivatalosan csak a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a felfrissített változatban, szerkesztőségünk egy "gyors kör" erejéig kipróbálhatta az addig csupán 22, azaz huszonkettő kilométert futott a modellt.
Régi mondás, hogy ami bevált, azon öncélúan ne változtass, s tudta ezt a Kia is, amikor érzéssel nyúlt hozzá a Sportage modellhez. A külsőn szinte észrevehetetlen a változás, csak a szakemberek és az elvakult Kia-rajongók mondják majd meg, a "ráncfelvarrott" vagy a régi modell gurul előttük, vagy éri utol őket.

Az biztos, hogy új, merevebb és csökkentett menetzajú keréktárcsákkal szerelik a Kiát és változott a mintázata hűtőrácsoknak is. Új az első ködfényszóró és a magasabb felszereltségnél a LED-es hátsó lámpa, a tetőn pedig a cápauszony antenna, mint a nagyoknál. Alapfelszereltséghez is rendelhető már a LED-es nappali menetfény és van már teljes értékű pótkerék is, ami ugyancsak előrelépés.

Meggyőző az új Kia Sportage. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Belül több és látványosabb a változás, a műszerfal például új „nano" bevonatot kapott a puha, minőségi tapintás érdekében. Az ajtó kárpitja dettó. Új az opciós supervision műszerfal, a kardánbox világítás és a kivehető tároló rekesz is. Alap a Bluetoothos audio lejátszó, USB és i-pad csatlakozóval, opció a navigáció tolatókamerával és az infinity rendszerrel - s ha kell, fűthető kormánykerékkel.

Az általunk próbált 1,7 literes, vagyis a kisebbik dízel motorral is nagyon kulturáltan és dinamikusan mozgott a Kia, s a jó érzésben az is szerepet játszhatott, hogy a mérnökök hangsúlyt fektettek a zaj- és rezgéscsillapításra. Városba nagyon kezes, teljesen személyautósan uralható a korántsem túlméretes Kia.

Meggyőző az új Kia Sportage

A töltésoldalon csak érzéssel próbálgattuk a zsírúj autót, hátramenetben simán felment volna, csak a vizes fű és az aszfaltra való gumi állította meg a Kiát az emelkedő kétharmadánál. A tesztautóba szerelt lejtmenetvezérlő viszont tökéletesen funkcionált, szépen – bár időnként furcsa hangokat hallatva – eresztette le az autót a töltés aljára.

Az európai piacokon sikeres Sportage a szomszédban, a márka zsolnai gyárában készül, és bár csak márciusban, Genfben mutatják meg először hivatalosan, a forgalmazás már februárban megkezdődik Magyarországon is. A siker ebben a zsúfolt kategóriában nagyban múlik az áron, a Kiának ezt is sikerült belőnie. Az alapváltozatba már 5,1 millió forintért beleülhetünk, s ezért valóban bőségesen kap kényelmi és biztonsági extrát a vásárló.

Meggyőző az új Kia Sportage

Az általunk próbált kisebbik dízelnél a klubtagsági 5,8 millió forintnál kezdődik, míg az összkerékhajtás felára kerek háromnegyed millió forint. Ez utóbbit csak a kétliteres motorokkal lehet párosítani és 6,5 millió forintról indulhat a négykerékhajtás. És bármelyik Kia-tesztnél ott a slusszpoén, a 7 év vagy 150 ezer kilométeres teljes körű garancia, ami azért érvnek sem utolsó.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Insignia kistesójaként is nagy autó az Astra

A csomagtartó nem kategóriabajnok, viszont nagyon jól pakolható. A tervezők nem is akartak… Tovább olvasom