Délmagyar logó

2017. 08. 24. csütörtök - Bertalan 12°C | 27°C Még több cikk.

Három a Renault-igazság

Renault újdonságok 2 címmel tesztvezetéssel egybekötött sajtótájékoztatóra hívta minap a szakújságírókat Seregélyesre a Renault Hungária.
A főszereplők: az új Twingo, a Laguna GT, és a Grand Modus. Valamennyi modellt kipróbáltuk, a hazai útviszonyokat kitűnően reprezentáló körülbelül 30 kilométer hosszúságú, változatos tesztúton.

Az ilyenkor megszokott, videókkal és ábrákkal kísért mélyszakmai elméleti bevezető ezúttal is frappáns volt, pont annyi ideig tartott, amit a három újdonság mindenképpen megérdemelt. A próbautat nem feltétlenül az ilyenkor ajánlott sorrenddel kezdtem, hanem mindjárt bele a közepébe: a Laguna GT 205 lóerős turbó benzinesét „vettem ideiglenesen a nevemre". Az autó nagyon ment, s ha itt-ott besokallni készültem – az első körben az utat és az itinert is figyelni kellett még –, szépen korrigált. Támogatóan, de nem tolakodóan dolgozott a menetstabilizáló rendszer, a tempósabb kanyarvételeket pedig az aktív négykerékkormányzás segítette, szinte észrevétlenül. A GT pocsék útszakaszokon is nagyon jól teljesített, kitűnően gyorsult, futóműve jó kompromisszumnak bizonyult a kényelmes és sportos között, persze az utóbbi felé közelítve.

Jól mutat kékben a Laguna GT. Fotó: Kovács András (galéria)

A gyakorlat után jöjjön némi információ is. A Renault Laguna GT-ben mutatkozott be a négykerékkormányzású (4RD) Active Drive alváz, amelyet a Renault és a Renault Sport Technologies közösen fejlesztett, a kezelhetőséget, a közvetlen reakciókat és a precizitást szem előtt tartva. Kétféle nagyteljesítményű motorjával (180LE/131kW és 205LE/150kW) a Laguna GT tovább erősíti sportos beállítottságát. Az autó a vezetési élményt is elérhető, 8,3-8,5 millió forintos áron kínálja három év vagy 150 ezer kilométeres garancia mellett, így jó vételt jelenthet sportos a limuzinok piacán.

Hogy megy a GT után a Twingo? Ez volt a nagy kérdés, a legmegnyugtatóbb folytatás pedig az, hogy az új Renault Twingóból is a GT-változatba ültem. Annyira persze nem ment, mint a nagytestvér, de az 1,2 literes benzines motorból így is kihoztak a turbóval száz lóerőt, ami vehemensen mozgatta a formára talán nem feltétlenül tökéletesre sikerült kisautót. Ezzel sem volt probléma a tesztúton, igaz, az itinerre már csak ritkán kellett rápillantani. A Lagunához képest természetesen mozgott az úton nagyobb sebességnél, ám kategóriájában mindenképpen versenyképes a futómű, s ennél a motornál a dinamikával sem volt gond: ment a kis méregzsák, ahogy nyomtam a gázpedált.

Sütkérezik az új Twingo. Fotó: Kovács András (galéria)

A Renault több mint 2,4 millió Twingót értékesített a modell 1993-as bemutatása óta. Az új modell jól példázza a Renault „know-how"-ját az utastér méretét és a sokoldalúságát, kihasználva a kompakt karosszériaméretet (hossz: 3,60 m). A belső tér moduláris, köszönhetően a négy, egymástól függetlenül csúsztatható ülésnek. Csomagtere a legnagyobb a kategóriában, 165-285 liter között mozogva (VDA) négy üléssel, és egészen 959 literesre bővíthető kétüléses változatban.

Ma már elérhetők a Twingóban az oldal- és függönylégzsákok, az automatikus klímaberendezés, a tempomat, a magasságban állítható kormánykerék, az automatikus fényszóró és ablaktörlő aktiválás is.

Az új Twingo versenyképes áron megszerezhető – az alap a 60 lóerős benzinmotorral 2,15 millió forint – és kedvezőek a fenntartási költségei is. A CO2-kibocsátás még a legerősebb – általunk is próbált – változat esetében sem éri el a 140g/km értéket.

Kollégákat nyel el a Grand Modus. Fotó: Kovács András (galéria)

A Grand Modus formája a Twingónál szimpatikusabb, térkihasználása pedig elsőrangú, így minden remény megvan arra, hogy családi autóként sikeres legyen a meglehetősen sűrű mezőnyben. A csomagtér jól pakolható, az ülések megfelelően variálhatók, az autó kifejezette tágas érzetet nyújt. Történetesen ebből is a legerősebb motorral szerelt modellt választottuk a tesztútra, s megfelelő helyismerettel már igazán lehetett az autóra és az útra koncentrálni. Egyenesfutása, kanyarstabilitása korrekt, a futómű sem marad el a kategória követelményeitől.

A Renault teremtette meg az egyterűek kategóriáját, és most minden szakértelmét és tapasztalatát a Grand Modusra fordította. 16 centiméterrel megnövelt hosszúságával (4,034 mm), tágas csomagtartójával (akár 410 liter), valamint hosszirányban eltolható, 60:40 arányban osztott, síkba dönthető hátsó üléseivel igazi családi autó lett. A helykínálat, és a három normál méretű hátsó ülés minden utas számára jó menetkényelmet biztosít.

A Grand Modus a Renault-Nissan szövetség egységes B padlólemezére épül. A motorválasztékban megtalálható a 100 lóerős TCE, valamint a 68 és 86 lóerős 1.5 dCi is.

Tetszetős a Modus középkonzolja (galéria)

Az első generációs – nem feltétlenül átütő sikerű – Modus a kompakt „városlakók" közül elsőként érdemelte ki a maximális öt csillagot az Euro NCAP biztonsági tesztjein. A Grand Modust is gazdagon felszerelték aktív és passzív biztonsági rendszerekkel, mint például a programozottan deformálódó karosszéria, az ABS és az opcióban rendelhető ESP, akár hat légzsák, kiegészítő kanyarfényszóró, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, valamint sebességtartó automatika.

A Grand Modus alapára a 75 lóerős benzinmotorral 2,8, az erősebb másfél literes dízellel, Dynaique-felszereltséggel pedig 3,8 millió forint.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szekszárdon járt a bortúra

Május utolsó hétvégéjén immár a kilencedik bortúrájukra indultak a szegedi és megyei autós márkakereskedők és borbarátok. Tovább olvasom