Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Jeep Cherokee - minden úton otthon

Az új Jeep Cherokee igazából hobbiterepjáró, de tud nagyon kemény is lenni. Legutóbb csak megfuttattuk a „zsírúj" autót, ezúttal terepre is mentünk vele. Meggyőző volt és többnek tűnt, mint hobbi.
A Jeep Cherokee európai változata kívülről nem tér el az amerikaitól, a lényeges különbség a motorháztető alatt van: nálunk ugyanis a Fiat kétliteres dízelmotorjával is árulják. Az erősebb, a 170 lóerős Multijet II a kilencfokozatú automataváltóval szépen dolgozott együtt országúton, és nem jött zavarba közepesen nehéz terepen sem. A maximális nyomaték, a 350 Nm is bőven elegendő.

Az autó különböző összkerekes rendszerrel kapható. Normál igényekre a legegyszerűbb Active Drive I is megteszi, ebben a hátsó tengely csak szükség esetén kapcsolódik be a hajtásba. A csúcs az Active Drive Lock, ez már igazi sárdagasztót farag a Cherokee-ból, mivel ebből a felezőn kívül a hátsó mechanikus differenciálzár sem hiányzik.

Jeep: terepen is otthon. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az általunk próbált Jeepben négyféle, automata, sport, hó és homok-sár – üzemmódot kínált a Selec-Terrain kapcsoló, amely az autó 12 rendszerének – ESP, kormányzás, gázpedál, váltó, stb. – beállításain változtat igény szerint. Korábban durva terepre még nem akartuk vinni a csaknem „zsírúj" autót, azóta viszont közel 10 ezer kilométer ment bele a Jeepbe.

Tempó A Jeep tud lassan is menni: 1,6-8,5 km között képes tartani a beállított sebességet. A tempót a vezető maga határozhatja meg, mintha az automata váltó előválasztó karján kézzel kapcsolgatná, a +/- fokozatokat.
Kimentünk tehát vele a téli Sárgára – kicsit homokoztunk. Nem nagyon akart zavarba jönni. Azután próbálkoztunk vele a felázott töltésen, de a meredekséggel egy pillanatig sem volt gondja. Ha valahol mégis elbizonytalanodott az autó, annak a vizes fű volt az oka, nem tudott mibe kapaszkodni a gumi. A rámpaszöggel sem volt probléma, a normál üzemben parkolásnál segítő radar elöl és hátul is jelezte, ha lekoccolni készültünk valamely tereptárgyat, így azután csak a folyamatos sípszóig erőltettük.
Jeep: terepen is otthon. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérkezett az új ©koda Fabia

A cseh kisautó harmadik generációja az októberi Párizsi Autószalonon debütált, ma már ott van a… Tovább olvasom