Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Megfutattuk az új BMW 5-öst

Az új BMW 5-ös Limousine, a sorozat immár hatodik generációja jól mutatja, hol tart ma műszakilag és biztonságilag az autógyártás a felső-középkategóriában. Egy kecskeméti retúr erejéig mi is megfutattuk az autót.

Kezdjük a végén, amikor kiszálltunk a BMW-ből, azt kérdeztük egymástól fotós kollégámmal: miért kell még a sorozat fölé a 7-es, hiszen már ebben is minden benne van, amit földi halandó igényelhet. Nagy, kényelmes, gyors, biztonságos, s nem utolsó sorban tetszetős vonalvezetésű.

Belül is nagyon igényesek a burkolatok és csönd van a kitűnő zajszigetelésnek köszönhetően. A műszerfalon a BMW mindig is mutatta a pillanatnyi fogyasztást, most azonban a pillanatnyi „tankolást" is jelzi – amikor motorféküzemben plusztöltést ad az akkumulátornak az autó. Teszi mindezt szimpatikusan kék fénnyel hangsúlyozva.

A BMW motorok az ésszerű kompromisszum jegyében környezetkímélőek, az általunk próbált modellbe az új, háromliteres, 245 lóerős és 540 Nm maximális forgatónyomatékú motor dolgozott, s teljesített minden elvárást. A 6,3 másodperc alatt százra gyorsuló és 250 km/h tempónál elektronikusan lehatárolt 5-ös CO2-emissziója csupán 162 g/km, kombinált fogyasztása 6,2 liter száz kilométerenként. Nagyon megy, kulturált, s ebben partner a futómű és a kormányzás is.

Egy sztráda melletti benzinkút használaton kívüli – egy rendes kanyart is tartalmazó – szervizútján nyaggattuk kicsit a futóművet. Cseppet magunkra vontuk a figyelmet, s rontottunk a parkgondozó munkások hatékonyságát, a rendkívüli esemény azonban elmaradt, alig volt a guminak hangja. Az új BMW 5-öst forszírozott tempóban sem tudtuk kihozni a sodrából, pedig néhányszor nekifutottunk.

Nem mi tudunk ennyire vezetni, hanem alánk dolgozott – egyebek között – a menetstabilizáló, a közel 900 ezerért extrában beépített adaptív drive és a félmilliót kóstáló opciós aktív kormányzás. Ez utóbbi első kerekek kormányzását a „pillanatnyi menethelyzet függvényében vezérelt, maximum 2,5 fok bekormányzási szöggel működő hátsókerék-kormányzással" teszi teljessé – nem mellékesen elhiteti a vezetővel, hogy kitűnő sofőr.

Fotók: Segesvári Csaba
Fotók: Segesvári Csaba

A sztrádamenetről nincs mit mondani, csendes és észrevétlen, csak a kilométerórát kellett figyelni, illetve a tempomatot 145-re állítani. A kézzel is kapcsolható automata váltó természetesen bolondbiztos, fel és le is korrigál, s akár négy fokozatot is visszakapcsol, ha álmos tempóban, langyos fordulaton nyomunk neki egy nagyon kövér gázt 120 körüli tempónál. Szóval, ilyenkor gyorsan magunk mögött tudhatunk egy-két araszoló kamiont.

Próbálgattuk még az extrafelszerelések között szereplő sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, gyönyörködtünk az opciós, felbontása és mérete tekintetében egyaránt óriási Head-Up-Display-ben, a profi navigációban, igaz, a kettő együtt már egymillió forint felett van.

Az általunk tesztelt dízel modell alapára 13,5 millió forint, természetesen temérdek szériában beépített kényelmi és biztonsági extrával, a próbaautó árcéduláján szűk tízmillióval nagyobb összeg szerepel – de akkor már tényleg felesleges a 7-es BMW.

Az új BMW 5-ösről további - gyári - fotókat, videót és temérdek műszaki információt talál testvérportálunkon, az autopro.hu oldalon.

Olvasóink írták

  • 4. technoise 2010. május 24. 13:05
    „Aki nem vezetett még új generációs BMW-t az nyilván nem értékeli az élvezetét:) BMW-Élmény:)”
  • 3. Fószer 2010. május 15. 16:59
    „2.

    Így van,egyenlő a nullával az élvezete.”
  • 2. mentelmi-jog 2010. május 15. 00:35
    „Elhiszem én, hogy mérnökileg egy átgondolt, megbízható és jó konstrukció, de azon kívül és hogy van egy jó motorja és egy jó futómű alatta és megy, azon kívül számomra annyi élvezeti értéket nyúlt mint egy vasaló. Kívül is, belül meg végképp. Szép, (Inkább azt mondanám nem rossz) de semmi sem fog meg rajta. Ismét ugyanaz az unalmas bmw köntös amit már megszokhattunk a bajoroktól.”
  • 1. Srác20 2010. május 14. 22:46
    „Kell az a 7es is, kicsi az 5ös:)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tíz esztendő alatt 3000 Volvót törtek össze

A Volvo biztonságtechnikai központjának laboratóriumában modellezhető a legtöbb helyzet, amely a való életben balesetet okoz. Tovább olvasom