Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Próbaúton négy csúcs Mercedesszel: 183 millió forint és 2040 lóerő

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 45 AMG, S 63 AMG, S 63 AMG Coupe és AMG GT S. Összesen 183 millió forint és 2040 lóerő. GALÉRIA és VIDEÓ!
Ehhez a cikkhez elég lenne, ha felsorolnám annak a négy autónak a műszaki paramétereit, amelyeket péntek délelőtt volt alkalmam meghajtani egy rövid körre két körforgalom és a Vásárhelyi Pál úti Mercedes-kereskedés között, a Pappas Auto Kft. jóvoltából. Úgyis mindenki a képekre és a videóra kíváncsi.

Elkeltek az álomautók

Az autók a Mercedes Benz Dream Cars Roadshow részeként érkeztek a szegedi Mercedes kereskedéshez. A különlegességeket a Pappas Auto Kft. kiemelt és VIP ügyfelei próbálhatták ki. Megtudtuk, a gépkocsik nagy része – köztük az S 63 AMG és az AMG GT S – már elkelt az országjáró túra korábbi állomásain.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 45 AMG, S 63 AMG, S 63 AMG Coupe és AMG GT S. Összesen 183 millió forint és 2040 lóerő. Így összegezhető az a roppant rövidnek tűnő két óra, amit ezzel a négy modellel tölthettünk péntek reggel.

A Mercedes-modellpaletta csúcsát az AMG felszereltség és motorizáltság jelenti. Ez a luxusnak az a szintje, ami szükségtelen, de mégis létezik. Mert ugye van Patek Philippe karóra is 150 ezer euróért. De minek? Mert megveszik, azért. Egyedi, kevés van belőle. Belépő egy olyan exkluzív klubba, ahová csak kevesen jutnak be.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 45 AMG


A leggyengébb autóval kezdtük. 360 lóerős a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 45 AMG, Magyarország és Kecskemét büszkesége. A kétezer köbcentis motorból két turbó segítségével varázsolják elő a lóerőket. Büszkék arra, hogy a ez a jelenleg a legnagyobb literteljesítményű sorozatban gyártott motor. A CLA formáját eltalálták a tervezők, a Shooting Brake-nek nevezett kombi sem okoz csalódást. Fiatalos, könnyed, sportosan elegáns.

Próbaúton négy csúcs Mercedesszel: 183 millió forint és 2040 lóerő

A sportos futómű, hatalmas felni miatt érezni az úthibákat. Amikor jó úton odalépünk neki, mosolyt csal az arcunkra a motorféknél és váltásoknál hátulról hallható durrogás. Amíg nem hallottam, nem hittem el a szaksajtóban dolgozó kollégáknak, mennyire addiktív ez a hang. Keresi az ember a hosszabb egyeneseket, csak hogy kihúzathassuk a motort.

Mercedes-Benz S 63 AMG

A kis sportos CLA-ból átszállni az S osztályba olyan, mint az egyébként kiváló sarki bisztróból – ahol összeér a könyökünk a szomszéd asztalnál étkező vendéggel – átülni egy több Michelin-csillagos, süppedős szőnyeges, ezüst evőeszközös, súlyos abroszos étterembe. Mindkettő kiváló, de máshogy.

Letépi a fejed az AMG GT S. Fotó: Kuklis István (galéria)

Az S 63 AMG-ben a láthatatlan, szerényen a háttérben megbújó erő tetszett a legjobban. Lágyan ringva hajtottunk át azokon az úthibákon, amelyeken a CLA-ban döcögve jutottunk át. Finom, puha, hogy aztán egy padlógázra az orrát megemelve gyűrje maga alá az aszfaltot. Az 5,5 literes biturbó V8-as 585 lóerőt és 900 newtonmétert tud. Több mint félezer lóerő és kamionnyi nyomaték. Egy újságíró korábban azt írta, az autó olyan erős, hogy nem elindul, hanem megforgatja maga alatt a földet. A hátsó ülésen helyet foglaló fotóriporter kolléga rendre a felére becsülte az éppen aktuális sebességet. Az autó 52 millió 690 ezer forint.

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe


Az S 63 AMG Coupéban ugyanaz a motor dolgozik, mint az előbbi luxuslimuzinban, mégis megdöbbentő, micsoda különbség van erő és erő között. Ebben a kocsiban jóval sportosabbnak érződik a biturbó V8-as.

Mercedes-Benz AMG GT S


A végére hagytuk az igazi nagyágyút. Mercedes-Benz AMG GT S, a Mercedes-kínálatban jelenleg elérhető legsportosabb modell, az SLR és SLS utódja. A biturbó V8-as itt négyliteres, az S változat 510 lóerős. 3,8 másodperc alatt gyorsul százra, 11,9 alatt kétszázra. 54 millió 800 ezer forintért lehet hazavinni.

A kocsi már alapjáraton, egyesben is heves lódulással indul meg a parkolóból. Érződik, itt nem lesz finomkodás, csak nyers erő. A kormány is nehezebb. Ha a CLA futóműve kemény volt, ez kőkemény. Az S osztály is tekintélyes orrot tol maga előtt, de az AMG GT vezetője előtt pingpongasztalnyi motorházfedél hömpölyög.

Ahogy néha odalépek neki, Jeremy Clarkson, a BBC Top Gear egykori műsorvezetője jut eszembe. Milyen jó dolga van neki. Ő ilyen és ehhez hasonló autókkal szórakozta körbe a világot, szelt át kontinenseket. Legutóbb például egy BMW M6-ossal terelt marhacsordát Ausztráliában.
A motor beindításakor felsírnak a környékbeli kisbabák, ijedten bújnak össze a riadt szemű őzikék, és szűkölve bújnak el a házőrzők. Mérges hördüléssel kel életre az autó. Sport+ állásban hörög, szörcsög, durrog. Olyan mechanikus zajok törnek elő a gépből, amitől egy autóbolondnak ha orgazmusa nem is lenne, de izgalomba jön, az biztos. A gyorsulás ijesztő, padlógáznál megijedek. Ma már nem gyorsulok tovább.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Visszatér Magyarországra a Lada

A magyar az első piac, amely Európában megkapta a forgalmazás jogát. Tovább olvasom