Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Roncsprémium, már a szlovákoknál is

Akár 2000 euróval is olcsóbban vásárolhatja meg új személygépkocsiját az a szlovák állampolgár, aki tíz évnél idősebb kocsiját leadta a roncstelepen. A „roncsprémium-rendelet" hétfői életbe lépése után jelentősen megugrott a forgalom.
A február végén kiadott kormányrendelet alapján az állami támogatás alapösszege az új gépkocsi megvásárlásakor 1000 euró. Ha azonban a kereskedő hajlandó 500 eurós árengedményt adni a vevőnek, akkor az újabb 500 eurós támogatást kap az államtól. A vásárló így tulajdonképpen 2000 eurós kedvezményhez jut. Ezt a támogatást a maximum 25 ezer euróba kerülő új gépkocsiknál lehet igénybe venni.

A kormány azzal számol, hogy a roncsprémium új gépkocsik vásárlására fogja ösztönözni a lakosságot, s ez segíteni fog a válsággal küszködő autóiparnak. Ugyanakkor vannak olyan hangok, hogy ez nem fog hozzájárulni a kereslet növeléséhez. A kabinet a roncsprémium céljaira 33 millió eurót hagyott jóvá, a támogatásokat addig fogják folyósítani, amíg a pénz el nem fogy.

Peugeot 107, egyike a hármas ikreknek
Peugeot 107, egyike a hármas ikreknek.

Szlovákia Közép-Európa legnagyobb autógyártói közé tartozik. Az országban a Volkswagen, a Skoda és Kia autógyárak működtetnek nagy szerelőüzemeket – az utóbbi zöldmezős beruházásért hazánk is sokáig versenyben volt. A három szlovák autógyártó – a Kia Motors, a PSA Peugeot Citroen és a Volkswagen – az idén termelésének 25 százalékos csökkenésével számol.

Toyota Aygo, méregzsák Szlovákiából
Toyota Aygo, méregzsák Szlovákiából.

Szlovákiában tavaly majdnem 100 ezer új személygépkocsit adtak el. Idén februárban éves szinten mintegy 40 százalékkal csökkent az új gépkocsik eladása. Magyarországon ennél valamivel erőteljesebb a visszaesés, ugyanakkor a németeknél 22 százalékos a növekedés a 2008 februárihoz képest. Itt az állam 2500 euróval, azaz több mint háromnegyed millió forinttal „szállt be" a roncsprémium akcióba. Az olaszok már február első felében léptek, ott autónként 1500 euró a tarifa. Szerbiában a hazai összeszerelésű Fiat Punto vásárlásának támogatása van napirenden, nálunk még csupán javaslataikkal bombázzák az autóforgalmazás szereplői a kormány illetékeseit.

Olvasóink írták

  • 1. bespin 2009. március 10. 21:40
    „Talán a regisztrációs adó eltörlésével lehetne kezdeni a támogatást. Kis- és középkategóriánál jelentene 1000-1500 eurot.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Áramot termelhetnek a sztrádák

Egy izraeli cég olyan megoldással állt elő, amely az autópályák forgalmából állít elő elektromos… Tovább olvasom