Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Vezetésbiztonsági berendezés gyártását kezdte meg a Continental budapesti gyárában

A projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amihez 178 millió forint uniós támogatást nyertek el.
Vezetésbiztonsági elektronikai berendezés gyártását kezdte meg a Continental kőbányai gyárában egy 1,4 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően - mondta az MTI-nek a gyáregység vezetője.

Szabó Tamás közölte, hogy a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának legújabb fejlesztése egy kis- és kompakt kormányszervó vezérlő termék, amely olyan funkciók megvalósítását teszi lehetővé, mint a parkolási asszisztens, a sávelhagyás figyelmeztetés, a sebesség-, illetve a helyzetfüggő rásegítés.

A gyártósor közel 30 berendezésből áll, ezek 85 százalékát magyar beszállítóktól vásárolták - mondta. A projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amihez 178 millió forint uniós támogatást nyertek el. A fejlesztés csaknem 90 új munkahelyet teremtett - mondta Szabó Tamás hozzátéve, hogy az egységből évente közel 1 millió darabot tervez gyártani a Continental a kőbányai üzemben. A Continental Automotive Hungary Kft. 2009 és 2014 között összesen közel 15 milliárd forintot ruházott be budapesti és veszprémi gyárában, 7 pályázati projekt keretében - ismertette Keszte Róbert ügyvezető. A Continental forgalma 2013-ban meghaladta a 33,3 milliárd eurót, mintegy 182 000 alkalmazottat foglalkoztat 49 országban. Korábbi tájékoztatás szerint a csoport magyarországi éves árbevétele meghaladja az egymilliárd eurót.

Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen és több, mint hatezer munkavállalót foglalkoztat a vállalat. A Continental öt divíziója végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán valamint Budaörsön - mondta az ügyvezető.

A nyilvános cégadatok szerint a Continental Automotive Hungary Kft. éves árbevétele 2013-ban csaknem 208 milliárd forint volt, nagyrészt exportból származott, és mintegy 5 milliárd forinttal nőtt az előző évhez képest. Üzemi eredménye majdnem 3 milliárd forint veszteséget mutatott, 2,5 milliárrdal kevesebbet a megelőző évinél, adózás utáni vesztesége pedig 5,7 milliárd forintot tett ki 2013-ban, szemben a 2012-es 4,1 milliárd forinttal. A cég saját tőkéje 2013-ban 23,2 milliárd forintra emelkedett a 2012-es 12,2 milliárdról.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jön az új Volkswagen Passat

A legsikeresebb európai cégautó új motorokkal, kisebb saját tömeggel és a korszerű kényelmi, vezetői segédrendszerekkel mutatkozott be - eltünteheti a járműkategóriák közötti éles határokat. Tovább olvasom