Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 7°C | 22°C Még több cikk.

A MÁV is felkészült a hidegre

A MÁV-csoport felkészült a téli zord időjárásra a fennakadások elkerülése, a vasúti pálya szabadon tartása érdekében - közölte Szarka László, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére kedden.
Tájékoztatása szerint kiemelten figyelik a vonatok fűtési és világítási berendezéseinek működőképességét, az ablakok zárhatóságát, hogy a hideg időjárás ne okozzon problémát a személyszállító szerelvényeken. A kiindulási állomáson a vonatokat - az időjárástól függően - akár 120-180 perces előfűtés után indítják.

Szarka László elmondta: a vonatokat elektromos energiával fűtik, az újabb típusú kocsikban lehetőség van a hőmérséklet szabályozására is, amelyet kizárólag a vonatkísérő személyzet végezhet. Azt tanácsolják az utasoknak, ha nem érzik megfelelőnek egy kocsi belső hőmérsékletét, forduljanak a jegyvizsgálóhoz, aki a lehetőségeihez mérten intézkedik a komfortos utazás érdekében.

A MÁV munkatársai még a téli időjárás beállta előtt elvégezték a pálya menti váltóállító művek alépítményeinek a tisztítását, ellenőrizték a hidraulikus és a villamos váltók állítóműveit. Felmérték a hóakadályok elhárításához szükséges szerszámok, eszközök, készletek állapotát és a rendelkezésre álló mennyiséget - mutatott rá a kommunikációs igazgató.

Kifejtette: a vasúttársaság szakemberei átvizsgálták a hófúvás által veszélyeztetett szakaszokon a hordozható hófogó táblákat, az esetleges hiányosságokat pótolták, és a táblákat a rendeltetésszerű helyükre szállították, hogy azokat azonnal használni lehessen szükség esetén.

A kijelölt állomásokon a váltók fagymentesítéséhez szükséges anyagok, valamint az azok felhordásához szükséges eszközök rendelkezésre állnak, folyamatosan ellenőrzik a hálózaton található 1.450 villamos és 131 gázüzemű váltófűtő-berendezést, a központi állítású váltókat. Ha az időjárási helyzet azt megkívánja, hálózati szintű téli forgalmi ügyeleti beosztás lép életbe, és ha kell, 830 fő külső munkaerő bevonására van lehetőség - tájékoztatott a kommunikációs igazgató.

A MÁV a hidegre fordult időjárást folyamatosan figyelemmel kíséri, a pályavasút munkatársai felvették a kapcsolatot a külső kivitelezőkkel, továbbá a hibamentes működés érdekében a váltófűtőket soron kívül ismételten ellenőrizték. A felsővezeték-rendszer hosszláncainak és feszítőinek soron kívüli felülvizsgálatát és szükség szerinti újraszabályozását végzik a kollégák, hogy minimalizálják a rendkívüli hideg miatti felsővezeték-szakadásokat - közölte Szarka László, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.

Olvasóink írták

  • 2. bánki 2012. január 31. 20:20
    „Váltóbefagyással vagy a menetrendszerű vasutas sztrájkkal ?”
  • 1. Queenmargareth 2012. január 31. 17:40
    „:) amikor a vjv jelenti már be a mozdonyvezetőt, mert későn jelentkezett fel, fűtés nincs, utasok 3/ óra után engednek fel......Algyőnél ónos eső, havazás azonnal leállítja a váltóállító berendezéseket.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sztankay: drukkolok a színházaknak

Sztankay István pályájára emlékezve Törőcsik Marival, Ruttkai Évával és Schütz Ilával közös munkáiról beszélt. Tovább olvasom