Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Délutánra megszűnt a hiba a 30-as mobiloknál

A Magyar Telekom mobilhálózatában péntek délutánra megszűnt a hívásindítási probléma - közölte a társaság az MTI-vel. Az előfizetőket 10 lebeszélhető perccel kompenzálják.

A Magyar Telekom mobilhálózatában egy előre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma miatt a hívások jelentős része - elsősorban a hálózaton belül - sikertelen volt pénteken. Az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az sms-ek továbbításában is.

A hibaelhárítás a társaság sajtóközleménye szerint a hiba észlelését követően, a rendszerszállítóval közösen azonnal, még éjjel megkezdődött, aminek eredményeként a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Ilyen esetekben a szolgáltató a hálózatra történő ismételt feljelentkezés érdekében azt kéri, hogy az előfizető kapcsolja ki, majd be a készüléket.

A Telekom minden szükséges lépést megtett, és természetesen a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. Bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, a társaság az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A díjmentes percek felhasználásáról a szolgáltató hamarosan további tájékoztatást ad - közölte a Magyar Telekom.



Korábban írtuk

A T-Mobile közleménye szerint pénteken a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva, vagy a hangposta jelentkezik.

Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.

Márton György, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője az MTI-nek elmondta: ha és amennyiben a szolgáltatás szüneteltetése meghaladja a négy órát, akkor az ügyfeleket kötbér illeti. Ez az előző hat havi forgalom egy napra vetített részének nyolcszorosa - tette hozzá. Ez vonatkozik a feltöltő kártyás (prepaid) ügyfelekre is.

Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka volt T-Mobile előfizető, ami csaknem 5,2 millió.

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. toxi-2 2009. december 06. 16:04
    „Hát én úgy emlékszem, hogy elsőnek a Westel kezdett, és legutoljára tért át a mp-re. Persze most már más világ van, de akkor fájt, hogy többet fizetek, mint a másik kettőnél fizettem volna. 3000 Ft nem volt kis pénzt tíz éve....”
  • 44. CID 2009. december 05. 16:49
    „toxi-2 : milyen több évnyi egyeduralmi előnyük ? Pannonnal egyszerre kezdtek. Azóta már a másik két szolgáltatónál sem mp alapú szerintem :)”
  • 43. toxi-2 2009. december 05. 09:27
    „38! Hát persze, azt, hogy több évnyi egyeduralmi előnyük van a többihez képest. Én is ott kezdtem, csak amikor ott az előfizetők még mindig perc alapon fizettek miközben a kártyások a másik kettőnél már másodpercen voltak, na akkor mondtam, hogy pá. Csak nagyon picit használták ki erőfölényüket, és voltak tisztességtelenek. De ettől még nem zavar, hogy ki hol van, ezért jó a verseny.”
  • 42. efje 2009. december 05. 01:39
    „A 37-es nelekötne a betonba is. Napi 6 óra beszélgetés nem elég vazze? Havonta max.10000 perc., kb.330 óra havonta!”
  • 41. flexsnake 2009. december 04. 23:06
    „Nem elég hogy trágya a hálózatuk de még a szolgáltatások is aránytalanul drágák.”
  • 40. CID 2009. december 04. 22:40
    „Hidegen, ridegen de igazad lehet :)”
  • 39. CID 2009. december 04. 22:38
    „Nem 30-as bazdmeg, hanem T-Mobile-os te agyatlan zombi.”
  • 38. Hidegen 2009. december 04. 21:03
    „Azért az a 44,28% csak mond valamit arról amiről a kedves vodás és pannonos előfizetők nem tudnak (tudhatnak).;)”
  • 37. h65535 2009. december 04. 20:47
    „OKZ! Azért nem annyit amennyit akarasz, szóval nem kell arcoskodni.

    Calls to phones and mobiles and Skype To Go* calls are included in your subscription subject to a fair usage limit of 10,000 minutes per user per month, with a maximum of 6 hours per day. Also, no more than 50 different numbers in total can be called per day. If your subscription includes more than one country, then this is the total amount of minutes allowed per month on your account, and is not a separate limit for each country.”
  • 36. okz63 2009. december 04. 20:37
    „A Skype-nak létezik korlátlan Európán belüli vezetékes előfizetése is. Nekem special az van, kb. 1300 Ft-ért annyit telefonálok vele vezetékes számokra, amennyit csak akarok.”
  • 35. bespin 2009. december 04. 18:45
    „26. a 31.-es kolléga megadta a választ, nem kell gazdagság.”
  • 34. online 2009. december 04. 16:44
    „5. persona. Na ezt most jól kitaláltad. Ésmost mire mész vele hog nem vagy?”
  • 33. TrombiFrédi 2009. december 04. 16:16
    „Más probléma: Városokon kívül sajnos nagyon nem mindegy hogy hol vagyok, mert a térerő nagyon szélsőségesen ingadozó a T-Mobilnál!”
  • 32. efje 2009. december 04. 16:04
    „Próbáltam hasonlót találni Magyarországon:
    T-Mobile: havi 3400 forintért 100perc, 12000-ert 500.
    Ezek alapján megállapítható hogy ugyanazért a szolgáltatásért ugyanaz a cég az EU-n belül akar 350%-os különbségek is megtalalhatok.”
  • 31. efje 2009. december 04. 15:58
    „Skype Európa csomag: vezetékes számra 0.012font (kb.3ft/perc), mobilra 0.124font (kb.35ft/perc).
    Vodafone Anglia: havi 15 font(kb. 4300ft) 10! óra lebeszélhető bármely hálózatba, korlátlan sms. Nincs csúcsidő, hetvege, meg hasonló lehúzós taktika. Ugyanez a T-Mobile-nal havi 500perc lebeszélhetővel, 12 hónapos szerződéssel.”
  • 30. vovozs 2009. december 04. 15:31
    „21. CID
    ja az egész család cseréljen telefont. Én még nem óhajtom lecserélni mert 1 éve ez még csúcskategoriás volt, árban is.”
  • 29. CID 2009. december 04. 15:23
    „Bár, látom ez megint csak egy Ctrl C , Cterl V cikk volt, azért megsúgnám , mióta számhordozás is létezik, nem csak a 30-as, hanem a 70-es 20-as mobilok is elnémulhattak. DM kedves”
  • 28. Lehiggadt 2009. december 04. 15:07
    „Én sorra kapom az egyáltalán nem fontos SMS-eket meg reklámhívásokat...”
  • 27. sbert 2009. december 04. 15:02
    „magam részséről pártatalan vagyok :
    van voda is meg t is
    és a mai rohanó világban ha komoly a cég és nem megy a mobil akkor is van vezetékes szolgáltatás....
    kissé idétlen ugyan hogy a vezéreket vezetékesen keresik de van ilyen, csak egy kis rugalmasság kell hozzá, és észszerűség, de látom, néhány embertársamnak már ennyire sem futja agyilag....”
  • 26. Otaku 2009. december 04. 14:51
    „bespin: jó gazdag lehetsz, ha skypeon hívsz mobilszámokat...”
45 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

900 milliós fejlesztés az egri strandon

Csaknem 900 millió forintos fejlesztést hajt végre az egri strand területén 2010-ben és 2011-ben a… Tovább olvasom