Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Földalatti és buszjáratok nélkül maradt New York

Földalatti és buszjáratok nélkül maradt New York kedden a tömegközlekedési dolgozók sztrájkja miatt nem sokkal karácsony előtt, amikor az áruházak és az idegenforgalmi egységek az év legnagyobb bevételre számítanak.
Fotó: AP
Az amerikai metropolisz földalatti hálózata és buszjáratai naponta átlag 7,3 millió utast szállítanak. A hatóságok becslése szerint a sztrájk napi több mint 200 millió dolláros kárt okozna, más becslések akár 400 millió dolláros veszteségről szólnak.

A Közlekedési Dolgozók Uniójának 33 ezer 700 helyi alkalmazottat képviselő Local 100 szervezete azért szólított fel munkabeszüntetésre, mivel nem sikerült megegyeznie a busz és metróhálózatot üzemeltető állami Metropolitan Transportation Authority hatósággal a magasabb nyugdíj- és betegbiztosítási követelésekről.

A nagyvárosban az emberek jelentős része biciklin vagy gyalog ment munkába, köztük demonstratív módon Michael Bloomber polgármester is, aki tévényilatkozatában erőteljes szavakkal elítélte és illegálisnak nyilvánította a munkabeszüntetést.

Egy bírói végzés a fenyegető káoszra hivatkozva előzetesen megtiltotta a munka beszüntetését. A városvezetés keresetet nyújtott be, amely szerint a szakszervezetet a sztrájk minden napjáért 15 millió dolláros, a sztrájkoló dolgozókat pedig napi 25 ezer dolláros büntetéssel sújtaná.

Az események New Yorkban csaknem az utolsó pillanatig a két korábbi hasonló erőpróba mintáját követték: 1999-ben és 2002-ben New York állam legfelsőbb bírái kevesebb mint három nappal a küszöbönálló közlekedési sztrájk előtt is munkabeszüntetési tilalmat rendeltek el, a város pedig előre kártérítési keresetet nyújtott be. A keresetet később visszavonták, és a sztrájkot akkor mindkét esetben sikerült elhárítani.

A rendőrök kedden szigorúan érvényesítették a sztrájk eshetőségére kidolgozott készültségi intézkedéseket. Manhattan szigetére így csak olyan autókat engedtek be a hidakon és az alagutakon a 96. utcától délre, amelyben legalább négy személy ült.

A New York-iaknak nem kellett tülekedniük a megszokott módon a taxikért, mivel ezúttal több fuvart is vállalhattak egyszerre és iránytaxiként működtek.

A nagy cégek és üzletek közül néhányan külön buszokat béreltek alkalmazottainak, és tárolót biciklik számára. A nagy szállodák szobát biztosítanak azoknak az alkalmazottaknak, akik másnap nem tudnának időben visszatérni munkahelyükre.

hirado.hu/MTI

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Móricz István

A nagy hagyományokkal rendelkező teremlabdarúgó-torna, a Kék Mókus-kupa döntőjét december 29-én az… Tovább olvasom