Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Kilencvenmilliárdba kerülne a pécsi villamosközlekedés újraindítása

Akár 90 milliárd forintba is kerülne a villamosközlekedés esetleges újraindítása Pécsen, az önkormányzat azonban ennek lehetőségét is megvizsgálja a helyi közlekedés fejlesztésével kapcsolatos elképzelései keretében.
Nagy Csaba Pécs fideszes alpolgármestere szerint "az biztos, hogy ezt a beruházást ebben a ciklusban nem lehetne elindítani. Hosszú távú elképzelés kell, hogy legyen, hiszen az ehhez felhasználható európai uniós források 2014-től érhetők el" - mondta az alpolgármester. Emlékeztetett: a város még az év elején döntött arról, hogy pályázik egy, a pécsi villamosközlekedéssel kapcsolatos megvalósíthatósági tanulmány támogatására. Az eljárás még nem zárult le. A villamos javítaná, felgyorsítaná a közlekedést Kertváros és a belváros kötött, de létjogosultsága csak akkor lehet, ha azoknak, akik most autóval közlekednek a két városrész között, legalább a fele biztosan a villamost választaná - vélekedett. Villamos már 1913 és 1960 között közlekedett a Dunántúl legnagyobb városában, a hálózat felszámolásának anyagi okai voltak. A városnak nem volt elég pénze a szükséges karbantartásokra, fejlesztésekre, s inkább a buszközlekedést helyezte előtérbe. A pécsi villamoshálózat újbóli kiépítésének ötlete azóta többször felmerült, sokszor kampánytémává is vált.

Nagy Csaba szólt arról is, hogy elkészült Pécs és vonzáskörzetének közlekedésfejlesztési terve, valamint öt fejlesztési projektet vizsgáló tanulmány. A dokumentációkban összegzett javaslatok a közforgalmú közlekedés biztonságának, a szolgáltatás színvonalának javítását célozzák. A politikus az elképzelések közül példaként hozta fel buszsávok, buszfolyosók kialakítását, az utastájékoztató rendszer kialakítását, megállóhelyek, peronok burkolatának felújítását, és egyebek mellett az akadálymentesítést is. "A tervezés és a pályázatok előkészítése már a közeljövőben, a kivitelezés pedig jövő év második felében kezdődhet. Ennek végén a tömegközlekedés gyorsabbá és kényelmesebbé válik Pécsen" - közölte Nagy Csaba.

Olvasóink írták

  • 1. szilléri 2010. november 05. 11:58
    „Új Mecsek alja - repülőtér és a Kossuth ( Király ) utca vonalán ( régi 6 főút) valóban üzemelt villamos a hatvanas évek elejéig. Kelet -nyugati irányú pálya igen szűk utcákban kanyargott. Lassú és gazdaságtalan volt az üzemeltetése.

    A Belváros és kertvárosi irány Észak Déli nagy magasságkülönbségekkel és egy komoly vasúti felüljáróval.
    Szríntem irreális és drága beruházás lenne.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

NOL: Fogytán a liszt, brutálisan drágulhat a kenyér

A pékek szerint a tél végére elfogy az itthon termett búza, s nem kizárt, hogy amerikai importból… Tovább olvasom