Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Magántőke bevonásával építene mélygarázsokat a főváros

Öt kiemelt mélygarázs építését tervezi a főváros magántőke bevonásával, közpénzek felhasználása nélkül. A Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének napirendjén európai uniós támogatással megvalósítandó fejlesztések is szerepeltek.
Budapest új parkolási rendeletének elfogadásakor a Fővárosi Közgyűlés 4000 mélygarázs-férőhely létesítéséről is döntött áprilisban. A javasolt módszer a koncessziós modell. Eszerint az építmény az önkormányzat tulajdonába kerül, a befektető a létesítmény üzemeltetésére, a parkolási díjak szedésére lesz jogosult - tájékoztatott Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója.

Az Állatkerti körútra 800 férőhelyes, a Felvonulási tér (56-osok tere) alá pedig 1450 férőhelyes mélygarázst terveznek. Ezzel teljesen vissza lehetne szorítani a felszíni parkolást a liget területén, és a Felvonulási tér területének nagy részét parkosítani is lehetne. Emellett a Budapest Szíve program keretében a Március 15. tér alatt 630 férőhelyes mélygarázs épülne, míg a 4-es metróhoz kapcsolódva a Műegyetem rakpart alatt szintén 630, a Keleti pályaudvarnál pedig 480 férőhelyes mélygarázs építését tervezik.

Uniós pályázatot nyújt be a főváros a Dél-budai tehermentesítő út harmadik szakaszának kiépítéséhez. A projekt célja, hogy az Andor utca-Galvani út kiszélesítésével összeköttetést biztosítson egyrészt az M1-es és az M7-es autópályák között, másrészt kösse össze az 1-es és 7-es főútvonalakat a Lágymányosi híddal és a Hungária körúttal. A beruházás költsége 3,5 milliárd forint, amelynek felét uniós támogatásból kívánja biztosítani az önkormányzat.

A "Közösségi közlekedés előnyben részesítése" pályázat tavasszal elnyert 386 millió forint uniós támogatást, ehhez 57 millió forint saját forrást ad az önkormányzat. A beruházás során a Baross utcában, a Budaörsi és a Hegyalja úton, a Mészáros utcában, valamint a Nagykörúton hoznak létre buszsávot, illetve más, a közösségi közlekedést előnyben részesítő fejlesztést valósítanak meg. A támogatási szerződést a Fővárosi Közgyűlés döntése után lehet aláírni a nyár folyamán.

Olvasóink írták

  • 1. csutka 2009. május 19. 06:13
    „Csak majd legyen aki megtudja fizetni a parkolási díjat.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Igyekszünk minél kevesebbet gondolni a válságra

A magyarok többsége hárítással reagál a válságra - derül ki a Szonda Ipsos április közepén… Tovább olvasom