Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

NVB: nem sértett választási alapelvet az MTV Híradója

A köztévé hétfő esti híradójában az EP-választáson listát állító pártok, pártszövetségek közül csak A Haza Nem Eladó Mozgalom nem jelent meg.
A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) szerint nem sértett választási alapelvet az MTV hétfő esti Híradója azzal, hogy a műsorban nem szerepeltette A Haza Nem Eladó Mozgalmat.

A testület pénteki ülésén 11:4 szavazataránnyal lényegében a szerkesztői szabadságra hivatkozva utasította el a kifogást. Nemmel szavazott Csiha Judit (DK), Litresits András (MSZP), Pauló Pál (A Haza Nem Eladó Mozgalom) és Sára György (Seres Mária Szövetségesei).

Az MTVA-val szemben egy magánszemély nyújtott be kifogást, azt sérelmezve, hogy a köztévé esti híradójában az EP-választáson listát állító pártok, pártszövetségek közül csak A Haza Nem Eladó Mozgalom nem jelent meg.

Patyi András elnök és Fábián Adrián, a testület választott tagja amellett érvelt, hogy hírműsorokba hírek kellenek, oda "nem lehet alanyi jogon bekerülni". Az elnök utalt a Kúria korábbi határozataira, amelyek szerint egyetlen műsorszám alapján nem lehet megítélni a jelölőszervezetek közötti esélyegyenlőség megsértését.

Az elnök a vitában hangsúlyozta, a politikai kampány eseményeiről kell a közmédiának tudósítania.

Litresits András, az MSZP delegáltja szerint azonban a kifogás alapos, mert - mint fogalmazott - a közmédia nem adhatja fel semleges pozícióját. Hozzátette: nem kívánnak a szerkesztői szabadságba "belenyúlni", de a választási eljárás egyik alapelve, az esélyegyenlőség sérül, ha az egyik jelölőszervezet nem jelenik meg a köztelevízióban.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mesterházy: Európa, de okosan!

Európán kívül Magyarország számára csak nyomorúságosabb és rosszabb lenne az élet - mondta az MSZP… Tovább olvasom