Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Székely hetek a Cora áruházláncban

Harmadszor szervezik meg a magyarországi Cora üzletláncban a székely heteket; a május 3. és 20. közötti rendezvényen székelyföldi termékeket mutatnak be.
A Hargita megyei tanács MTI-hez eljuttatott közleménye szerint idén tizenkilenc székelyföldi termelő vesz részt mintegy százféle termékkel a bemutatkozáson. A termelőket és termékeiket a március eleji csíkszeredai termékmustrán választották ki. Idén székelyföldi péktermékek, ásványvíz, lekvárok, szörpök, almalé, méhészeti termékek, húskészítmények, tejtermékek, népies viseletek, kerámiatárgyak, fajátékok, fűszersók, gyékényből készült termékek, pászka és mustár kerül a Cora áruházak polcaira.

"Ha egy erős üzletlánc áll a termékeink mögött, annak az egész térség a nyertese. Szeretnénk minél több helyre eljuttatni a székely termékeket, hogy a most kimaradó vállalkozók is piachoz juthassanak. Ezért szervezünk hagyományos havi vásárokat, valamint székely termékeket árusító bolthálózat létrehozását is támogatjuk" - idézte a közlemény Borboly Csabát, a megyei tanács elnökét.

A székely termékek terjesztését felkaroló Hargita megyei Vidékfejlesztési Közhasznú Társaság igazgatója, Márton István az MTI-nek elmondta, a székely hetek alkalmat teremtenek arra, hogy a rendezvényt befogadó áruházlánc felmérje az egyes termékek keresettségét. A sikeresen bemutatkozó termékek egész évben megtalálhatók az áruház polcain. Márton István hozzátette, az első székely hetek után 50 millió forint értékű székelyföldi áru kelt el a magyarországi Cora áruházakban, a tavalyi második bemutatkozás után megkétszereződött a székely termékek forgalma.

A csíksomlyói Vitos kerámia kft. harmadik alkalommal viszi az áruit a székely hetekre. Farkas Gyöngyi, a cég egyik menedzsere elmondta, jelentős lendületet adott a vállalatnak a Cora által biztosított lehetőség, kéthavonta szállítanak egy kamionnyi kerámiát a Corának. Cégük forgalmának közel negyven százalékát teszi ki a magyarországi áruházlánccal kialakult kapcsolat. A korongozott kerámiából jelenleg nem is tudnak annyit gyártani, amennyit el tudnának adni a piacon - tette hozzá. A római tál és a hagyományos káposztafőző fazék a sikertermékük, de maguk is meglepődtek azon, hogy az egyszerű vonalú székely "borvizeskorsónak" is milyen nagy sikere van Magyarországon - mondta Farkas Gyöngyi.

A Marosvásárhely szomszédságában, Mezőpaniton működő Therezia tejfeldolgozó üzem is harmadik alkalommal vesz részt a magyarországi termékbemutatón. Csergő István a cég marketingigazgatója az MTI-nek elmondta, azért hasznosak ezek az alkalmak, mert maguk is visszajelzéseket kapnak termékeik megítéléséről.

Hozzátette, Magyarországon a trappista típusú sajtok terjedtek el, az általuk készített forrázott, gyúrt, esetenként füstölt sajtok ínyencségeknek számítanak. Ezek magyarországi piaca most van kialakulóban. Csergő István elmondta, a Therezia tejfeldolgozó tavalyi forgalma meghaladta az öt millió eurót, Magyarországi eladásaik egyelőre inkább szimbolikus jelentőségűek.

Olvasóink írták

  • 1. MPe 2012. április 20. 14:25
    „Van annak egyfajta diszkret baja, ahogy egy francia tulajdonu aruhazlanc egy elszakitott magyar terulet vallalkozasainak ad lehetoseget a bemutatkozasra...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negyvenmillióért vizsgáltatja a kormány a minisztériumok működését

Az IFUA Horváth&Partners Kft. 40 millió forintért vizsgálja a minisztériumok működésének… Tovább olvasom