Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 7°C Még több cikk.

Az Erzsébet utcáig bővítenék a strandot

Csongrád - Az Erzsébet utca Dob utca és Hunyadi tér közötti szakaszán álló házak tulajdonosaival akar megegyezni a csongrádi önkormányzat. Erre bővítenék ugyanis a szomszédos telken álló gyógyfürdőt. A többmilliárdos beruházás iránt komoly szakmai befektetők érdeklődnek. A házak tulajdonosai közül sokan támogatják a tervet, ha piaci árat kapnak ingatlanjaikért.
Öt évre szóló opciós elővásárlási szerződést köthet napokon belül a csongrádi önkormányzat az Erzsébet utca Dob utca és Hunyadi tér közötti szakaszán lévő házak tulajdonosainak jó részével. Az érintett, legalább tíz ingatlant ugyanis a szomszédos fürdő fejlesztése érdekében megvásárolnák, majd lebontanák. A háztulajdonosok tudnak a tervről. Korábban felkereste őket a város jogtanácsosa, majd a városházán is kaptak tájékoztatót.

Szabó János, a Dob utcai zöldségüzlet működtetője azt mondta: cserébe csak annyit kért, hogy a fürdő területén kapjon üzlethelyiséget, akár egy konténert, hogy folytatni tudja vállalkozását. A Dob utca 18. szám alatt élő Fái Sándor is örül a tervnek. – Remélem, olyan áron veszik meg édesapám házát, hogy egy jobb ingatlanba költözhetünk.
Hasonló a véleménye az Erzsébet utca érintett házaiban lakó Kovács Sándornénak, Doktor Istvánnak, Bögre Mihálynak, Kozma Jánosnak és Molnár Ferencnének is. Szerintük azért is fontos a fejlesztés, mert az a város fejlődését is jelenti. Ők is azt remélik, hogy piaci árat kapnak majd házukért.

Dob utcai fürdő. Ráfér a fejlesztés. A szerző felvétele
Dob utcai fürdő. Ráfér a fejlesztés.
A szerző felvétele

– Szakemberrel becsültettük fel az ingatlanokat, miután egy-két szakmai befektető fantáziát lát a gyógyfürdő fejlesztésében. A gyógyturizmusra alapozva modernizálnák, fejlesztenék a strandot, amelynek telkét csak az Erzsébet utca felé lehet megnövelni – mondta lapunknak Kőrösi Tibor. Csongrád polgármestere hozzátette: a háztulajdonosokon is múlik, megvalósulhat-e a többmilliárdos elképzelés. A fürdővel szemközt lévő Síp utcai iskolát is fokozatosan kiürítik, hogy annak emeletén olcsó szállásokat hozzanak létre. A földszinten pedig helyet kapna a fürdő – jelenleg mostoha körülmények közt működő – balneológiai részlege.

Bátki Ferenc áttelepítené a fürdőt

Bátki Ferenc szerint rossz helyen áll a Városi Gyógyfürdő és Strand a Fő utca 11–17. számú társasház mögött. A 30 éve saját szállodát üzemeltető szakember szerint a jelenlegi helyén nem lehet komoly fejlesztéseket végezni, hiába bontanák le az Erzsébet utcai házakat. Szerinte alkalmasabb hely lenne a fürdőnek az Ifjúság tér, ahol termálkút is működik, vagy át lehetne költöztetni a Vándortanya környékére, a főút mellé. Itt akár víkendházas nyaralóövezetnek is volna hely.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. lforgo 2011. május 18. 08:04
    „A fürdő fejlesztés szerintem is elengedhetetlen, de a célt nagyon át kell gondolni, túl nagy beruházásnak nem sok értelmét látom, azzal már rég elkéstünk, de szerintem már azzal is nyernénk, ha a helyiek jó kedvel mennének el 1-2 napra, kellemesen el tudnák tölteni azt az időt, ha pedig egy kósza turista betévedne az se forduljon egyből sarkon.”
  • 20. keletaru 2011. május 17. 21:28
    „Tényleg nevetséges , előző vezetés béka s..... vitte a település költségvetését, most meg egyesek kánaánt kiabélnak úgy még kb 150év adósága van a településnek amit "ők" nyomkodtak össze ! Értünk miatunk nekünk JÓZAN ÉSSZEL ???? Felelősségnélkül !! Üdv kuci”
  • 19. keletaru 2011. május 17. 13:17
    „Most építünk uszodát mikor olvashatjuk, már van iskola ahol első osztály sem indul . Persze akik 85-ben az szálót leszavazták az arannyszigeten , most itt osztják az észt .....megint egy álomról . Úgy csinálnak mint aki nem vette észre mindenki megelőzte már , csak ő tartja magát elsőnek !!! Erre mondja a "jó" képességű bent ülő félig tele a pohár . Mikor itt egy ELTÉVEDT beruházó akkor hebenek habognak , beruházóóóóó meg a mondatvégét már ki sem várja fejvesztve menekül . Utána bent megint ötévig elemzik mit is mondtak, kinek! Üdv Kuci”
  • 18. Néma 2011. május 17. 13:13
    „Kell a fürdő fejlesztés!.De ne feledkezzünk meg egy sor problémáról.Ma Csongrádnak nincs gyógyvize,vissza lett minősítve.A gyógyvizes medencékben nem lehet úszás oktatást tartani.A bökényi termálkút vize alkalmas a gyógyvíz minősítésre.A fürdő szolgáltatásai miatt gyógyfürdő.Nem szabad hasonlítani a cserkeszölősit,kmajsait,a gyopárosit hiszen az adottságok között óriási a különbség,mind zöldmezős beruházásként épült és fejődött..Mindegyikbe járok,és látva a kialakul szolgáltatásokat,amelyek kiválóak,bizony alaposan át kell gondolni a fejlesztést,hogy legyen vonzereje.A szolgáltatások igénybevétele anyagilag igen csak megterhelőek.Szükség lesz a bökényi termálkút vizére,sajnos a fürdőbe lévő alig 40 fokos.Sok sikert a megvalósításhoz és egy megbízható korrekt partnert.”
  • 17. csucsu2 2011. május 17. 10:35
    „Nagyon örülnék a fejlesztésnek, csak nehogy az legyen a vége, ha megvalósul, hogy a gyógyturisták nyugalmának érdekében a sport - ami most életet visz a létesítménybe - mehet a fenébe. Meg kell találni az egyensúlyt a két dolog között. Kell egy rendes sportmedence, amiben lehet vízilabda mérkőzést rendezni, meg úszóversenyeket és kel egy jó tanmedence ezek alapjának a képzéséhez és pancsi, meg más medencék, amik a gyógyászathoz kellenek és olyan hely is, ahol a lelkes amatőrök mozoghatnak. Külön.
    Hajrá. Nagyon várom.”
  • 16. Norbi56 2011. május 17. 09:05
    „15.tromi
    ..."De ismételten azt tudom mondani, hogy ne 10-15 évben gondolkodjunk (az építészet is legalább 50 évben gondolkodik) főként úgy hogy egy városi szövet átalakítást eredményező beruházásról van szó."
    ...mélységesen egyetértek,de amikor ezt mondtam és írtam akkor valaki (itt)azt írta, hogy ez szocialista ízű hülyeség
    Én készen vagyok egy beszélgetésre, "ötletbörzére" a Magyar Király kávézójának galéria-teraszán akár holnap(szerdán) délután 17 órától. Gyertek, én ott leszek !”
  • 15. tromi 2011. május 17. 08:47
    „..szakmai szemmel ezek közhelynek számítanak. De ismételten azt tudom mondani, hogy ne 10-15 évben gondolkodjunk (az építészet is legalább 50 évben gondolkodik) főként úgy hogy egy városi szövet átalakítást eredményező beruházásról van szó. (a parkoló előírásokat nagyon nehezen tudjuk ott teljesíteni)

    Éjszakánként szokott menni a Spectrum Home tv-n egy műsor, amiben egy egy magyar kistelepülés nagyberuházásához ötletel egy meghívott építész csapat, és a helyi városvédő társaságból verbuválódott csapat. Az utóbbi előnye a helyismeret, az előbbié a szakmai. Rendre a szakmai nyer, de baromi jó ötletek vannak a helyieknél is és jó összehasonlítani a kettőt.
    Vajon itt csongrádon tudna-e egy ilyen ötletbörze működni?”
  • 14. Norbi56 2011. május 17. 08:47
    „Ajánlom figyelmükbe az alábbi cikket. A tőlünk 60 km-re fekvő, lényegesen kedvezőbb földrajzi és gazdasági adottságokkal rendelkező Kecskemétre látogathatnak !

    http://www.delmagyar.hu/kecskemet/hello_turiszt_-_avagy_kecskemet_a_negyedoras_varos/2219799/”
  • 13. Norbi56 2011. május 17. 08:37
    „Ahogy ígértem ide kopizom Önöknek egy ME mestertanár barátom véleményének néhány részletét, előre bocsátva, hogy e-mail váltásunkban röviden tájékoztattam az épület, helyéről állapotáról, funkciójáról és az elhangzott elképzelésekről.
    Az sem mindegy , hogy balneológiát(polgármester úr nyilatkozata) vagy fizikoterápiát akarnak az épületben elhelyezni. Nyilván balneológiához, medencéket , kádakat és más kiszolgáló berendezéseket kellene elhelyezni.Statikailag is megkérdőjelezi a megvalósíthatóságot. Egyébként a balneológiai részleget nem régen újították fel, annak az állapota és elhelyezése megfelelő, már amennyire az egész épületegyüttes megfelelőnek nevezhető.
    tehát:

    "Nagyon szélesen szórnak az árak atekintetben is, hogy hagyományos, vagy korszerű
    építéstechnológiákról illetve "épphogy" szabványos (ezt nem javaslom), javított energetikai
    mérlegű, esetleg (javaslom) kifejezetten energiatakarékos épületről lenne szó."...

    "Egy biztos: ha új építés szóba kerül és a ház nem kifejezetten műemlék, akkor célszerű
    az új építést preferálni, mert a felújítás nagyon megköti az ember kezét, elsősorban a
    ma már erősen kívánatos energetikai megoldások alkalmazása terén. "

    "A 80-as szabványok szerint épült épület jó tartószerkezetet, közepes nyílászárókat
    és kifejezetten gyenge (mai szemmel) energetikát jelent.
    Pusztán épületszerkezetileg nézve a dolgot, a projekt csak úgy tűnik megoldhatónak, ha
    a meglévő épületet gyakorlatilag az elsődleges tartószerkezetig lekopaszítanánk ( ez az értékének
    max 30%-a , a jelenlegi érték 70%-át elbontva és új szerkezetekkel helyettesítve valóban
    kérdéses lesz a projekt gazdaságossága.) A nagy kérdés az, hogy egy "olcsó szállás"-t érdemes-e
    egy fürdő közelében megépíteni, hiszen aki olcsón akar megszállni, az nem fog a fürdőben és a környéken
    se sokat költeni... szerintem.
    Magam részéről csak féligmeddig számítok közgazdásznak, de szerintem a megvalósíthatósági tanulmány és a megtérülési számítás az előtt vágja el ezt az ötletet, mint mielőtt az építészeti, építési nehézségeit számba vennék."”
  • 12. deka79 2011. május 16. 17:39
    „ebben is van valakinek haszna de rendesen..nem nekünk az tuti......”
  • 11. tromi 2011. május 16. 16:40
    „6. Mamini 2011.05.16. 13:32
    De igen tudom, csak a támogatások oda ítélésnél ebbe már nem akartam bele menni...
    Sztem a puszta közepén az ő fejlesztéseiket, és felépítésüket lehetne nekünk is követni. (önállóak, saját üdülő együttessel)
    Mórahalom jó marketinggel rendelkezik, de hosszútávon nekik is sok problémájuk akadt. (ebbe sem mennék bele, pl. új városközpont létrehozása)Az ő cipőjükbe próbálunk most bele lépni, de jól át kellene gondolni, és a hibából tanulni!!!
    Gazdasági fellendülés esetén (amit várunk az idegen form-tól) ezek a területek lennének a legfrekventáltabbak, értékesebbek. (de a miértjébe már nincs kedvem bele menni :-) /ebből élek/”
  • 10. SBetti 2011. május 16. 15:18
    „Klox: ebben én is reménykedem...

    Szentesen például működik, hogy legyen külön medence a vízipólósoknak és külön az úszóknak + ezen kívül medencék a strandolni, lubickolni, ejtőzni vágyóknak is...

    Én kb 1 hete szerettem volna itt Csongrádon egy kicsit úszni (nem hajnalban, mint ahogy az úszóknak szóló külön időpont kedvezményesen ki van jelölve)... A gyerekmedence fullra volt iskolás gyerekekkel (amit nagyon helyesnek tartok, elvégre valamikor meg kell tanulni minden gyereknek úszni, nem csak a különórákat fizető szülők gyerekeinek az egyesületeknél)... Próbálkoztam a mély víznél (egyedüli úszóvendégként), de annyira rettentően hideg volt, hogy képtelen voltam belemenni a vízbe. Értem én, hogy nincs pénz felfűteni, meg egyébkénk is alig van rá igény az úszóknál, mert még nagyon ritka a látogatottság. Én pedig a 18 fokos vizet nem tartom ideális közegnek arra, hogy abban jól érezzem magam és úszkáljak. A napnak pedig még nincs olyan erős melege, hogy képes legyen egy ekkora medencét kicsit felmelegíteni...
    Kb du 4-től indul a pólós nagyüzem, addigra szokták néhány fokot felmelegíteni (hogy épp ne fagyjanak bele a gyerekek), de akkor meg már indul az úszás az egyesületnél és az oktatóknál is és ez a medence is "megtelt"... Külső vendégeknek nem nagyon jut 1 sávnyi szabad hely sem...

    A meglévő medencék (felújítva, lecserélve, ahogy praktikusabb) megmaradhatnának gyerek úszásoktatás és vízilabda oktatás célra, emellett 1-2 nagyobb 2-3 kisebb ügyes megoldású, fantáziadús, de jól használható medencével is elérné már Csongrád a célját. Ezt a méretet talán még fenn is lehetne tartani...

    Nem kellene nekünk pl ekkora, de azért néhány ügyes ötletet (kisebb beruházásokkal) át lehetne ilyen klassz helyektől venni:

    Ez például egy szuper hely:
    http://www.atlantika.hu/kepek_videok”
  • 9. Balotelli 2011. május 16. 14:51
    „egy-két gondolat a cikkből:
    -komoly szakmai befektetők érdeklődnek (erre már megindul a kisajátítás,tervmódosítás?)
    -szomszédos fürdő fejlesztése érdekében megvásárolnák,majd lebontanák( 3-4 hónapja adták el egy jelentős területét a fürdőnek !?)
    -gyógyturizmusra alapozva modernizálnák,(de olcsó sportszállóvá alakítanák a Síp iskola emeletét)
    -a háztulajdonosokon is múlik, megvalósulhat-e a többmilliárdos elképzelés,(felelősség elhárítása, máris?)”
  • 8. klox 2011. május 16. 14:26
    „Én most egy picit remegek, mert gyógyturizmus esetén a sportolóink mehetnek világgá. Kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy a helyi sportkörök egy profitorientált befektető által létrehozott projektben elegendő és megfizethető vízfelületet kapjanak. A vízilabda egyesületben közel százan vagyunk már és a létszámunk folyamatosan növekszik, így több vízfelületre lenne szükségünk, de nem tudunk többet fizetni a jelenlegi díjaknál. Remélem elég erős lesz az önkormányzat, hogy megvédje a sportolni vágyó csongrádi, tömörkényi, csanyi, bokrosi, stb. gyerekeket.”
  • 7. Norbi56 2011. május 16. 14:01
    „Nem akartam hozzászólni, mert várom egy a Műszaki Egyetemen oktató mérnök barátom véleményét a témában, de azt majd később megosztom Önökkel.
    Nem az a kérdés hogy kell e Csongrádon uszoda, mert kell! -, hanem az , hogy az milyen legyen és hol legyen. Mosolyogva olvasom a hozzászólásokat.
    Május 12-én volt Csongrádom egy a témával foglalkozó konferencia,(6.Mamini) amin néhány képviselő vett részt és a két alpolgármester. Remélem ők figyelmesen hallgatták végig az előadásokat, s ha kellően figyeltek akkor már tudják, hogy nem élményfürdőt kell Csongrádon építeni csúszdákkal hanem valami egészen mást!
    Az persze jellemző, hogy egyetlen civil, vagy vállalkozó sem volt ott( kivétel egy kirendelt gimnáziumi osztály diákjai, akik persze csak a tömeget biztosították). Itt senkit nem érdekel igazán, hogy olyan emberek akik ezzel a kérdéssel foglalkoznak, és értenek is hozzá, mit mondanak !!!
    "Az ábrándozás az élet megrontója" valamiféle racionális cselekvésre lenne szükség itt ,de előbb megalapozott tervekre, üzleti tervre, nem összevissza ötletelésre !”
  • 6. Mamini 2011. május 16. 13:32
    „tromi, kkmajsán a fürdő nem önkormányzati tulajdonú! Tehát, fejlesztésekor nem vesz el egy fillért sem más városi beruházástól! Cserkeszőlő önkormányzati tulajdonú és NEM veszteséges. Igazad van, tudni kell számolni!!! De! Számolni csak az tud, aki valaha üzemeltetett fürdőt, belelát a NEM kozmetikázott könyvelésbe, szakmailag rálátása van a vendégek igényére. Igazad van, szakmai döntésnek kell születnie. Reméljük a polgármesternek - vagy valamelyik rokon tanácsadónak - eszébe jut az az ötlet, hogy összehív 20-25 fürdővezetőt, üzemeltetőt, és kérem szépen lehet ötletelni. Minden megvalósításra kerülő ötlet x forint, vagy állásajánlat. Kéretik figyelembe venni: MA MÁR A FÜRDŐVEZETŐK ÉS ÜZEMELTETŐK NEM UTÁLJÁK EGYMÁST!! Tisztában vannak azzal, hogy a vendéget hogyan kell megfogni. Megsúgom, egy jó fürdő még "szépkevés!"
    Én azért azt kívánom, legyen minél hamarabb ÚJ fürdő Csongrádon. Sok sikert!”
  • 5. vidékipolgár 2011. május 16. 13:28
    „Mindenképpen szükséges lenne a project létrejötte!
    1. Alapvető és Csongrádon mindig is az volt (gyógyvíz, sport...stb), hogy az uszoda lehetőséget nyújtott szabadidő eltöltésre, sportolásra, pihenésre, gyógyulásra. Erről lemondani hatalmas butaság lenne!
    2. Az ebből származó turisztikai vonzerőt soha nem lehet számokban mérni és ezek extern hatásait sem.
    Magyarul nem csak annyi a profit amennyit itt hagynak a vidéki, külföldi vendégek pénzösszegben.
    3. Ha mi nem lépjük meg majd meglépi más a környező városok falvak valamelyike. Mi pedig hamarosan bezárhatjuk
    az elavult uszinkat elesve a termál adta lehetőségektől, gyermekeink uszásoktatásától, és valamennyi ehhez hasonló alapvető lehetőségtől ami már Csongrádnál kissebb és lehet hogy szegényebb városokban és falavakban is alapvető lehetőség.”
  • 4. hank 2011. május 16. 12:03
    „Szerintem lehet bővíteni ha kell, az Erzsébet utca tulsó oldalát is felhasználva. Ott is régebbi házak vannak.
    A külső rész sem rossz, mert a 451 mentén könnyen megközelíthető.
    A nagy kérdés csupán az, hogy mi mit kezdenénk egy nagy fürdővel (mikor térül meg), mert a szomszédoknál már van ilyen vagy hasonló.
    Szentes, Cserkeszölö, Szeged, Kiskunmajsa, Mórahalom és talán még Tőserdőben is rendbehozták a strandot és élményelemeket tettek hozzá.

    Szerintem ez a vonat 10 éve elrobogott sajnos. Kétséges, hogy érdemes-e egy "mentesítö szerelvényre" felszállni.

    Azaz: arra kellene választ találni, hogy mivel fog ez többet nyújtani az előbb említett települések fürdőjénél? Miért fognak idejönni és miért nem máshova?

    Persze az ötlet jó, csak kérdés, hogy mi lesz belőle.”
  • 3. gyöngyszem2 2011. május 16. 12:02
    „Áttelepíteni a már álló gyógyfürdőt?Mi ebben a logika ???Anyagilag felemésztené az önkormányzatot.Így is többmilliárdos lenne a project (még ha pályázati pénz is).Lehet hogy a bővítés lendítene egy kicsit a városon(Már ha nem emelik meg az így is magas árakat).
    "Síp utcai iskolát is fokozatosan kiürítik, hogy annak emeletén olcsó szállásokat hozzanak létre."
    Erre nem tudom mi szükség lenne,hiszen a városban az a kettő szálloda sem működik valami nagy haszonnal tudtommal.Akkor már inkább másra használnám,aminek esetleg nagyobb haszna lenne.(pl.:programok,terem sportok,versenyek...kimeríthetetlen .)”
  • 2. tromi 2011. május 16. 09:59
    „Bátki Ferenc ezt a helyzetet jól látja. A Mórahalmi példát látva igen csak nehézkes a fejlesztés, ha egy bezárt központi területen van a fürdő. Parkolási gondok, zaj, stb. Sokkal jobb helye lenne egy külső helyen, lásd Kiskunmajsa. (az más tészta, hogy veszteségesek, bár Majsa nem kapott annyi támogatást, sem unios forrást mint Mórahalom!) A fürdő fejlesztését hosszútávra kellene kidolgozni. És bizony ahhoz az üdülőtelep is hozzá tartozna. Nem gondolom hogy a város két pontjára kellene tenni , de abban is van logika.
    Remélem nem fogjuk eltutyimutyizni ezt is... és szakemberek fogják végig gondolni végig vinni, nem óvóniéni, tanítóbácsi, asztalos, kőműves, hentes és frissen végzett jogászok, barátok, barátnők, akik a politikának fekszenek, de ahol a matematika elemi számolás útján sem ismeretes...”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elfogytak az elsősök a Széchenyiből

Mindössze 11 leendő első osztályos gyermeket írattak be a csongrádi Gróf Széchenyi István Általános Iskolába, így az intézményben valószínűleg nem indul első osztály. Tovább olvasom