Délmagyar logó

2017. 03. 31. péntek - Árpád 5°C | 17°C Még több cikk.

Komoly és cinikus bicikliút-avatás

Csongrád - Közel 200 millió forintot adott az Unió és az állam arra, hogy Felgyő és Csongrád között ne érjen több biciklist halálos baleset. Az új kerékpárutat tényleg sokan használják, de bonyodalmas volt az építése. Emiatt az ünnepélyes avatáson a felgyői polgármesterből ki is buggyant a keserűség.
A biciklisek, amióta lehet, már használják, de hivatalosan csak tegnap adták át a forgalomnak a Felgyőt Csongráddal összekötő, 6,7 kilométer hosszú kerékpárutat. A Héjja Testvérek Kft. nagyobbik telepének parkolójában tegnap hagyományos avatóünnepséget rendeztek, himnusszal, nemzetiszín szalaggal. Az uniós pénzt Csongrád és Felgyő közösen nyerte a 210 milliós beruházásra, a kivitelező a Duna-Aszfalt–Hódút Konzorcium volt, és segített a regionális fejlesztési ügynökség. Bedő Tamás csongrádi polgármester megköszönte, hogy a két településnek csak 12 millió forintnyi önerőt kellett letennie. Varjú László , a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy az emberek biztonsága nőtt a beruházás révén – aztán Kiss Péter csongrádi önkormányzati képviselőtől kölcsön kapott biciklin elindult a gyerekekkel, kipróbálta az utat.

A bicikliút az autósok biztonságérzetét is növeli-A szerző felvétele
A bicikliút az autósok biztonságérzetét is növeli - A szerző felvétele

A protokollhangulatot egyrészt az oldotta, hogy a politikusok, s Vincze László országgyűlési képviselő mellett Felgyőről és Csongrádról is sokan eljöttek: felnőtt és idős emberek is. Látszott, tényleg fontos az itt élőknek ez a beruházás, nagyon régóta vártak rá. Bár ez a főút nem annyira forgalmas, mint a 47-es, itt is jó néhány kerékpáros halt már meg balesetben. Ábel István felgyői polgármester engedelmet kért arra, hogy cinikus legyen: megköszönte a Móra Ferenc Múzeumnak és az örökségvédelmi hivatalnak, hogy nem akadályozzák tovább a beruházást, és közreműködésük nyomán csak 14 millió forinttal lett drágább az egész útépítés. Ábel hozzátette: 2007-ben a tervek szerint az út még nem keresztezett régészeti lelőhelyet, de aztán kiderült, mégis keresztez. Mivel a leletmentő ásatás költségeit a beruházóknak kell viselniük, a két önkormányzat nem volt könnyű helyzetben, egyik se Krőzus. Megoldották – és tervezik, hogy pályáznak a Felgyőt Csanytelekkel összekötő kerékpárút megépítésére is.

Olvasóink írták

  • 17. online87 2009. június 25. 17:36
    „Szerintem tök jó hogy megépült, bár nem igazán bringázok arra. Hank ha neked ez akkora problémát okoz miért nem bringázol másfelé???
    Van fogalmad róla mennyi embert megmenthetett volna ez az út?? +mennyit megfog?
    Ha 1-et is megfog, márpedig megfog, akkor már megérte!!!!
    Sztem inkább így kellene szemlélned ezt!!
    Üdv!”
  • 16. kollerandor 2009. június 24. 10:29
    „Nem kell messzire menni, csak Szlovákiába!
    Bicikliutak nem épülnek, de mégis sokkal biztonságosabb a kerekezés a közutakon. (kicsit szélesebbek az utak, és egy fehér csík a padkától 1 méterre- mindkét oldalon- biztosítja a bicajosoknak a helyet.) Nem elválasztani kell a közlekedőket egymástól!”
  • 15. Sziti 2009. június 21. 18:41
    „misi100!
    Örülj már,hogy van kerékpárút mégha azt nem is ágaztatták le a tanyádig!”
  • 14. misi100 2009. június 20. 22:48
    „Sziasztok!
    Nekem semmi bajom nem lenne a kerékpárúttal, ha nem felejtkeztek volna meg az út másik oldalán élőkről. Márpedig elfelejtették őket. Én pont a szegedi út mentén lakom egy tanyán és ahol én át mennék az úton, ott a bicikliút és a szegedi út között egy hatalmas domboldal van ahol még gyalog sem lehet közlekedni. Legközelebb meg csak 1-2 száz méterre van felhajtó a szegedi útra, ahol viszont az autósok vérszemet kaptak hogy nincs biciklis és így gyorsabban mennek, ez miatt viszont éppen sokkal veszélyesebb lett a számomra. Most majd csinálhatok majd egy lejárót ott ahol én járnék. Mondhatom frankó lett a bicikli út, csak épp az eszüket nem használtak csak húztak egy beton csíkot egyenesen.

    Sziti a kérdésedre a válasz a 40 km/h-ra. Engem már állított meg csongrádi rendőr, mert gyorsan biciklizettem. Na ez is vicc. Gyorshajtó biciklis.”
  • 13. Sziti 2009. június 20. 13:28
    „Tényleg nem biztonságos ez a kerékpárút.
    Tele van kutyával meg Mariska nénivel.
    Ki kell őket tiltani, meg hálót csinálni mint az autópályákon, hogy a gyorsabban bringázók is biztonságba érezhessék magukat.
    Mennyi a megengedett legnagyobb sebesség a bringásoknak?”
  • 12. hank 2009. június 20. 08:48
    „Sziasztok!

    Én, mint aki edzésszerűen biciklizik, nem teljesen örülök ennek.
    Ugyanis versenybringával - hangsúlyozom, hogy edzésként - kötelező igénybe vennem a kerékpárutat, amivel haladni sajnos nem tudok, továbbá a bringások általában teljes szélességében magukénak érzik és ezzel akadályozzák a gyorsabbat. A megengedett sebességet persze nem lépem túl, de a hazai kerékpárutakon nem is lenne biztonságos. Láttam már hirtelen elkanyarodó bringást és Mariska nénit amikor leugrott a bringáról mert meglátta a szomszédját és a mögötte levő meg majdhogynem belerohant.
    A kerékpárútra esetlegesen kitévedő kutyusokat meg különösen veszélyesnek tartom: még esélyem sincs elmenekülni! A közútra kitévedve legalább várhatom, hogy egy autó arra jön és legalább tőle megijed valamennyire. De kerékpár úton nem fog jönni autó (jó esetben).

    Jogsival rendelkezve azt mondom, hogy nagyobb biztonságban érzem magam a meglévő közúton, mint ezen a kerékpárúton.

    Talán a törvényalkotóknak egyszer át kellene gondolni a kerékpárút használatának szabályait, hiszen ha bármely oldalon fut egy út és ki van téve azon út mellé egy tábla ami történetesen kék alapon egy fehér bringát tartalmaz, akkor a bringásnak kötelező igénybe vennie. Tehát ez már tiltja a közúton való haladást is. Szóval a bringás - sokszor jogsi nélkül -, nézze az útat + az összes táblát ami esetleg az út szélétől jócskán kintebb van - és ilyet talál, akkor cselekedjen. Ezzel szemben az autósnak a képébe teszik a táblákat - az út mellé. Nincs ez igy jól emberek. Át kellene gondolni, hogy mikor kell igénybe venni a kerékpárutat és mikor ajánlott. Pl. este tuti kötelezővé tenném. Ha pedig valamelyik gazda kienegedi a kutyáját, akkor valami több százezer Ft-os birsággal inditanék.

    Hank”
  • 11. Sziti 2009. június 19. 22:03
    „Kedves Bakos Anrás!
    Ne vegye el a kedved ha kevés a hozzászólás.
    Hidd el a malommal kapcsolatos cikket is sokan olvasták ha nem is szoltak hozzá.
    Sokan olvasnának ha lenne mit.”
  • 10. triniti 2009. június 19. 08:45
    „Én nagyon örülök a bicikli útnak! Remélem sok ilyen lesz, és biztonsággal lehet autóval és biciklivel is közlekedni, és persze gyerekekkel is!
    Az örökségvédelmet pedig elítélem a miatt, hogy "munkavégzés" címen pénzt hajhásznak a kivitelezőktől, mert érdekes módon mindig csak addig tart a "kutatás" ameddig a kivitelezőnek kell állni a költségeket. Ha a hivatalnak, akkor már rögtön be tudják fejezni, akkor már nincs lelet. Sajnos most hogy ez unios pénz és önerő, gyakorlatilag az állambácsi egyik zsebéből a másikba rakta a lóvét.A kis települések pedig majd fizetik.
    A leletek eddig biztonságban voltak legalább, most majd valami pincében porosodnak, addig amíg valaki ki nem dobja...”
  • 9. Sziti 2009. június 18. 20:54
    „A kerékpárút nagyon jó lett.”
  • 8. Sziti 2009. június 18. 20:51
    „bakosandras!
    Gondolom te vagy Csongrád és környéke eseményeinek tudósítója.
    Mostanában ennyit találtál, vagy nem engedik leadni?
    A minap is az Echo tv-n olvasom, hogy Felgyőn leégett 30 hektár nádas és tarló.
    Itt meg semmi.
    Gondolom más is történt de valami miatt nem kapunk hírt róla.
    Bár az is igaz, hogy azt írnak amit akarnak és az olvassa a lapot aki akarja mert piacgazdaság van de akkor sem értem.”
  • 7. timoboll2 2009. június 18. 13:28
    „Az az érdekes az egész történetben, hogy még egy kerékpárút-építés mögött is politika van. Magyarország 2009”
  • 6. spagetti 2009. június 18. 08:45
    „Nagyon jó volna egykerékpár út a 451-es út további részére is , én a Gátérra vezető útra gondoltam.Ott is nagyon sok a kerékpáros és a forgalom meg növekedett amióta erre járnak a szemét szálítók.Sajnos erre is sok kerékpáros jár, sok a baleset is.”
  • 5. bakosandras 2009. június 18. 07:17
    „Én busszal és biciklivel járok, úgy gondolom, ilyen utakra szükség van, kár fanyalogni. Szerintem a bicikliút azoknak a biztonságát is szolgálja, akik autóval járnak a 451-esen: nekik sem mindegy, hogy megy-e mellettük-előttük bringás, vagy sem. Ami a másik oldalt illeti, ha jól emlékszem, a témát egyszer már feldolgozta, körbejárta a kollégám. Azért persze még egyszer lehetne, és nem csak a felgyői bicikliút kapcsán. Jó néhány olyan történet van, amely arról szól, hogy a régészeti feltárás miatt konfliktus támad, és hasonló nyomokat hagy.”
  • 4. faQtya 2009. június 17. 22:33
    „"Ábel István felgyői polgármester engedelmet kért arra, hogy cinikus legyen: megköszönte a Móra Ferenc Múzeumnak és az örökségvédelmi hivatalnak, hogy nem akadályozzák tovább a beruházást, és közreműködésük nyomán csak 14 millió forinttal lett drágább az egész útépítés."
    ...Talán meg kellene kérdezni a másik oldalt is....”
  • 3. colos2m 2009. június 17. 22:29
    „Power: pontosítsunk! Nem a kerépárosok biztonsága nőtt, hanem azoké, aki valaha az új bicikliúton kerékpározni fognak. Na ez még kevesebb... felháborít?
    Remélem a Tisza-híd és a város széle között is minél előbb elkészül, mert a 451-es kocsival is életveszélyes ezen a szakaszon, nemhogy gyalog, kerékpárral vagy segédmotorral.”
  • 2. FűzfaVessző 2009. június 17. 22:16
    „Igen, általában az emberek kerékpároznak/talán a cirkusz kivétel/.
    F.V.”
  • 1. Power 2009. június 17. 20:25
    „"az emberek biztonsága nőtt a beruházás révén" - pontosítsunk, legfeljebb a kerékpárosoké.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Villám csapott a tanyába

Csongrád - Villám csapott az 1414-es számú csongrád-bokrosi tanya tetejébe a csütörtökre virradó… Tovább olvasom