Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

Megint gurulnak az alacsonypadlósok

Vásárhely - Kétéves kihagyás után visszatértek az alacsonypadlós buszok Hódmezővásárhelyre.
Ismét járnak az alacsonypadlós buszok Vásárhelyen. A két normál méretű buszt és egy midibuszt a hónap eleje óta közlekedteti a Tisza Volán. A szolgáltató két év után állította vissza a felszállást megkönnyítő járműveket a vásárhelyi tömegközlekedésbe. A mostani újdonság: a két normál méretű autóbusz mellett egy kisebb, 12 ülőhellyel és 28 állóhellyel rendelkező midibusz is járja a várost.

– Az önkormányzattal 2009. január 1. és 2016. december 31. közötti időszakra kötött szerződésben vállaltuk, hogy három alacsonypadlós járművet is forgalomba állítunk Vásárhelyen. Korábban futott ilyen a városi vonalainkon – mondta lapunknak Mező István, a Tisza Volán Zrt. divízióigazgatója.

A midibusz a kisebb forgalmú vonalakon jár. Erre is könnyen fel
A midibusz a kisebb forgalmú vonalakon jár. Erre is könnyen fel ehet lépni.
Fotó: Tésik Attila

Az alacsonypadlós buszokkal a nyáron valamennyi vonalon találkozhatnak, igaz, különböző napokon és napszakokban.

– Jelenleg az 1-es, 4-es, 9-es, 7-es és 16-os vonalon közlekedtetjük ezeket – árulta el Kelemen László, a Tisza Volán területi igazgatója. Hozzátette: a midibusszal a kevésbé forgalmas vonalakon utazók találkozhatnak elsősorban.

A nyári próbaüzemet követően szeptembertől az alacsonypadlós autóbuszok a fővonalakon, azaz az 1-es, a 7-es, a 9-es és a 16-os vonalon közlekednek majd.

Olvasóink írták

  • 16. Beth 2009. július 12. 20:12
    „A statisztikára hivatkozva nem véletlenül nem járok busszal: nyáron 2, iskolaidőben 1 óránként jár. Maradok a kerékpárnál.
    Nincs csatlakozása, nincs sűrűbben a buszmegálló. :(
    Meg egyébként is. Folyton lekésném.”
  • 15. Normann_Backs 2009. július 12. 10:41
    „Nem véletlenül lett ez a midibusz Vásárhelyen, mert szerencsére lett készítve egy statisztikai felmérés, hogy a Vásárhelyiek nagy része kerékpárral közlekedik.
    Nem véletlenül lett ritkítás és járatmegszüntetés Vásárhelyen.
    Egyébként Szegedre is tervezik a midibuszokat, mert van Szegeden is nem egy járat amire bőven elég lenne. Példaként egy pár vonal --> 13-13A, 16-16A, 72Y, 78-78A.
    De ami a lényeg, hogy a 412-esek egy részét jó ötlet volt, hogy átvitték, nálunk jól elvannak a JAW-ok, jó a 724-ek már egy párszor voltak motorproblémái és szélvédőjét is 2 hónap alatt kellett cserélgetni, akkor a 726 majdnem elhagyta balhátsó kerekét, lett neki egy fasza tengelytörése.
    De ami a lényeg, hogy a 412-esek egy párszor haza fognak járni javítgatásra, de ne legyen úgy.”
  • 14. floridaimagyar 2009. július 12. 06:16
    „Efje - Mexikoban sokkal rosszabbak a buszok... Nem vagyok tul ismeros Vasarhellyel de gondolom a Tisza Volannak kell a profit es nagybuszt csak akkor akarnak bevetni ha lenne ra eleg utas. Nem hiszem hogy annyi ember szall fel ott a buszra mint ahanyan Szegeden a 9-es trollira csucsidoben (ha az meg letezik).”
  • 13. efje 2009. július 12. 01:50
    „Ilyen ronda buszt utoljára Mexikóban láttam. Végül is nem a szépségéért vette a Tisza Volán hanem gondolom ez volt a legolcsóbb.”
  • 12. flexsnake 2009. július 12. 00:24
    „11. szerintem én nem szokom mert nálunk grönlandon nem közlekedik a tömeg. El van a seggén :)”
  • 11. Szemif 2009. július 11. 22:00
    „Flexsnake! Szerintem szokjad, ez a jövő Szegeden is! Már persze nem feltétlen ez a típus, de érthető, hogy a volán ilyen "buszokon" töri a fejét. Ehéten például délutáni csúcsban láttam 4 utassal 16-ost, és utaztam olyan 11-essel, amin öten voltunk! Teljesen egyértelmű, hogy ilyen utasforgalomhoz elég lenne egy ilyen vásárhelyi Ivecoval megegyező méretű buszocska is a maga 12 ülésével. Persze nem lesz általánosan elterjedt, de szerintem Szegednek is szüksége lenne midibuszokra. Ezerszer inkább midibusz járjon, mint, hogy ritkítsák a járatokat. Vásárhelyen meg nyári időszakban még egy ekkora jármű is sok néha. :-(
    Az meg külön durva, hogy elég az 1-esre, ami elvileg vásárhelyi fővonal.”
  • 10. flexsnake 2009. július 11. 20:50
    „Mintha egy kamion nekitolatott volna a busznak :D ráfér vagy 10 ember? Röhej :D”
  • 9. Norman_Bates 2009. július 11. 15:54
    „7. hozzászólás Normann_Backs 2009.07.11. 14:23
    persze..majd a kedvedért villámgyorsan nick nevet váltok”
  • 8. kékcitrom 2009. július 11. 15:06
    „Zsoltee0716 2009.07.11. 13:29!

    Köszönet a kimerítő válaszért!
    Viszont azt ezután sem értem, hogy miért nem utal erre valami felirat, vagy logo!
    Az autógyárakra nem jellemző ez a szerénység!”
  • 7. Normann_Backs 2009. július 11. 14:23
    „Részben lehet is vélekedni, mert én örülök neki, hogy megszabadultunk a két hulladék 412-esünktől (IDZ-488, IDZ-513) szeptember 1-től meg a 3.-ik hulladék 412-es is forgalomba áll (IDZ-489).
    Szerencsére le lehet kopogni, hogy két jó 412-es Szegeden marad, bár a DUD-595-ért simán oda adnám az IDZ-487-et :-).
    Amiért írtam a hulladék kifejezést mert pont ezzel a három 412-esel volt/van mindig valami baj, de talán Vásárhelyen nem hajtják szét annyira mint itt.
    A röhej az az egészben, hogy mikor jöttek a JAW-ok (Volvok), a 412-eseket egyáltalán nem akarták Vásárhelyre, most meg mi van, fordult a kocka és a 412-esek vannak Vásárhelyen :-).
    Norman_Bates nem én vagyok, és nem is bánnám ha váltanál nicknevet, elég gyökérség, na de mind1.”
  • 6. NTK 2009. július 11. 14:02
    „Érdemes elolvasni, hogy miként is vélekednek a Vásárhelyre áthozott alacsonypadlós buszokról az Index, Szeged (tömeg)közlekedése fórumában.

    Egy kis TV bekezdés utáni 2-3 sor:

    http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=91685017&t=9049702”
  • 5. Norman_Bates 2009. július 11. 13:43
    „4. hozzászólás Zsoltee0716 2009.07.11. 13:29
    Ez az! ilyen színvonalú tájékoztatást várnánk el!”
  • 4. Zsoltee0716 2009. július 11. 13:29
    „Részletesebb info erről itt: Kicsit lejebb kell tekerni!
    http://www.italcamion.hu/webset32.cgi?Italcamion@@HU@@7@@733176533
    De amugy:
    IRISBUS IVECO-Kapena 65C típusú autóbusz
    M3-as kategória, városi kivitelű busz, közforgalmú személyszállításra alkalmas
    Összgördülő tömeg : 7.000 kg
    Szállítható személyek száma : 38 fő ( 11 ülő + 26 állóhely + 1 sofőr )
    Gyártási év : 2006
    Első forgalomba helyezés : 2006.03.24.
    Motor : IVECO, EURO 3-as motor, 2.800 ccm, 146 LE ( 107 kW)
    Felszereltség : hátul légrugós tengely, retarder, elektromos utasajtó elől és hátul, hidraulikus vezetőülés, oldalt nyitható ablakokkal, hátsó ajtónál süllyesztett peron ( kerekesszékes utasok szállítására alkalmas)”
  • 3. rolee 2009. július 11. 13:15
    „Erre is könnyen fel ehet szállni? :D Én ehetni akarok :P”
  • 2. kékcitrom 2009. július 11. 12:35
    „A minap nekem is sikerült elég közel kerülni az egyikhez, ahoz, hogy keressek rajta valami feliratot, ami a gyártóra utalna, de nem találtam. Gyanítom,hogy ezek gyártásáért sem a magyar járműipar a "felelős"!”
  • 1. Norman_Bates 2009. július 11. 12:20
    „Gondolom a típusa hadititok,..... na mindegy. Én se láttam rajta márka jelzést, gondoltam a cikkből majd kiderül.
    sebaj
    Azért megismerkednék a tervezőjével, mert amit a hátuljával művelt az esztétikai törvénysértés.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Maratoni konferencia: 9 napon 80 előadó

Hódmezővásárhely. Maratoni előadás-sorozat kezdődik ma délelőtt 9 órától a vásárhelyi Emlékpont… Tovább olvasom