Délmagyar logó

2017. 03. 31. péntek - Árpád 5°C | 17°C Még több cikk.

Mint a géppuskaropogás: akusztikus bordák keserítik a kakasszékiek életét

Székkutas-Kakasszék - Géppuskaropogásra hasonlít az a zaj, amit az akusztikus bordán áthaladó járművek okoznak a 47-es főúton, Kakasszéknél. A bordák elvileg forgalomlassítást szolgálnának, de a tapasztalat szerint nincs visszatartó erejük. Csak zajuk, de az hatalmas.
Orosháza és Kakasszék között, a nemrégiben megépített kerékpárúton biztonságosan közlekedhetnek a biciklisták. A jó idő beálltával több szanatóriumi dolgozó is kétkerekűvel jár munkába. A kerékpárút a kakasszéki bekötőút előtt halad át az igen forgalmas 47-esen. A kerékpárosok védelme érdekében azon a szakaszon a járművek csak 60 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek. Az úttestre akusztikus bordákat is építettek a forgalom lassítása érdekében.

A bordák tényleg nagyon akusztikusak. Bakos Mihályék tanyájában, ottjártunkkor is, háborús zajok hallatszanak a főútról. Mintha gépfegyverből sorozatlövéseket adnának le folyamatosan. – Hatalmas a zaj. Éjjel és nappal ez megy. A főút forgalmát már megszoktuk, de az semmi az akusztikus bordákhoz képest! Zavarja az éjszakai pihenésünket is. A bordák felhelyezése után a jószágállományunk is furcsán kezdett viselkedni – mondta Bakosné Dimák Margit.

Uhrin József szerint a félcentis bordáktól nem ijednek meg az autósok. Lassítás nélkül hajtanak rá, ami nagy dübörgéssel jár. A szerző felvétele
Uhrin József szerint a félcentis bordáktól nem ijednek meg az autósok. Lassítás nélkül hajtanak rá, ami nagy dübörgéssel jár.
A szerző felvétele

Eltávolítják

A kakasszékiek problémájával megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t. Megtudtuk, hamarosan leszedik a bordákat. – A hangos burkolatjel célja az, hogy a kerékpáros átvezetésre, illetve az emiatt szükséges lassításra figyelmeztessen. Az átvezetés előtt 60 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, amit ennek ellenére nem vesznek figyelembe. Ez visszahat a jelek hangerejére is, ami nagyobb sebesség mellett még hangosabb, így azok is meghallhatják, akik az út mellett laknak. A burkolatjelek eltávolításáról, vagyis normál sárga jelekké alakításáról már döntöttünk. Igyekeztünk összehangolni a munkákat a 47-es főúton zajló fejlesztési beruházás szakaszhatáraival. Az ott lakók türelmét és megértését kérjük a beavatkozások elvégzéséig – válaszolta megkeresésünkre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője.

– Ha este ablakot nyitunk, akkor még a tévét sem lehet rendesen hallani. Idegesítő ez az örökös „ropogtatás". Beljebb is hallani Kakasszéken, nemcsak itt, nálunk. Ha déli szél fúj, beviszi a hangokat a szanatóriumig – tette hozzá a szomszédban élő Uhrin József.

A kerékpárosok védelmében épített bordák egyébként nem töltik be funkciójukat. A tapasztalat szerint az autósok többsége a sebességkorlátozó táblát sem veszi figyelembe. A 4-5 milliméter magas bordákon is lassítás nélkül hajtanak át.

A környék lakói minden fórumon jelezték a problémát. A kakasszékiek, még 2013 őszén, aláírást is gyűjtöttek, azt szeretnék elérni, hogy távolítsák el az akusztikus bordát, vagy építsenek zajvédő falat. A panaszaikra nem kaptak érdemleges válasz.

– Úgy gondoljuk, ha leszedik az útról az akusztikus bordákat, nem lesznek nagyobb veszélyben a kerékpárosok, mint jelenleg – mondta Uhrin József, aki megmutatta, az autósoknak tábla is jelzi a kerékpáros forgalmat, a jel az útburkolatra is fel van festve. A 60-as sebességkorlátozó tábla villogó. Éjszaka napelemes világítással teszik láthatóvá az átkelőt. A bicikliseknek egyébként stoptáblájuk van, vagyis meg kell állniuk, és csak akkor haladhatnak át a főúton, ha már nincs forgalom.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

3000 méter csövet cseréltek ki

A tavaly indult 1,9 milliárd forintos ivóvízminőség-javító program május végére fejeződik be Hódmezővásárhelyen. Tovább olvasom