Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 19°C Még több cikk.

Slamasztikában a vásárhelyi biztosítási alkusz

Hódmezővásárhely - Felszólította, de várhatóan fel is jelenti a Magyar Posta Biztosító Zrt.-t Sebesi Sándor. Április 8-a óta nem sikerült megjavíttatnia kocsiját, melyet hátulról tört össze egy másik, a károkozást elismerő autós.
Felszólította, de várhatóan fel is jelenti a Magyar Posta Biztosító Zrt.-t Sebesi Sándor. Az egyébként szintén biztosítással foglalkozó vásárhelyi üzletkötő azért szánta rá magát erre a lépésre, mert a zrt. miatt április 8-a óta nem sikerült megjavíttatnia kocsiját, melyet hátulról tört össze egy másik, a károkozást elismerő autós. A felügyeleti szerv szerint ezt tizenöt napon belül rendezni kellett volna. A biztosító állítja: már régen léptek ez ügyben, az érintett és a szakszerviz viszont erről nem tud.

Feljelenti a Magyar Posta Biztosító Zrt.-t Sebesi Sándor, az egyik biztosítási alkuszcég kirendeltségvezetője károkozás veszélye miatt, melyet – szerinte – tisztességtelen gazdasági tevékenységgel idéztek elő. A történet előzménye: a vásárhelyi férfi személygépkocsijába április 8-án Szegeden hátulról beleütközött egy másik autó. A balesethez hívott rendőr utasítására a kárt okozó ráírta a baleseti bejelentőre, hogy elismeri, ő okozta a kárt. A károkozó autójának kötelező biztosítását a Magyar Posta Biztosító Zrt. kezeli, azaz helytáll a károkozó helyett.

Sebesi Sándor másfél hónapja csak nézegetheti a törött autót. Fotó: Tésik Attila
Sebesi Sándor másfél hónapja csak nézegetheti a törött autót. Fotó: Tésik Attila

– Sajnos több mint egy hónap nem volt elegendő, hogy a Magyar Posta Biztosító Zrt. helytálljon biztosítottja helyett. Autóm márkaszervizének munkatársa legalább tizenötször, én pedig háromszor is felhívtam a biztosítót, kérve, engedélyezzék az autóm javítását, vagy azt, hogy addig másikat béreljek. Hiába – mondta a kárt szenvedett alkusz. Hozzátette: munkájához naponta legalább száz kilométert utazik, lízingelt autója hátsó ajtaját a baleset óta nem lehet bezárni, ezért fennáll a veszélye, hogy a járműből elvisznek valamit, vagy magát a kocsit kötik el. Sebesi Sándor hangsúlyozta: ha az autóját ellopná valaki, akkor annak lezáratlansága miatt a kárt nem téríti meg a saját biztosítója.

Helyreigazítás

A Délvilág május 24-ei számában és a Delvilag.hu internetes oldalunkon valótlanul állítottuk, hogy a Magyar Posta Biztosító Zrt. nem tett eleget a PSZÁF Felügyeleti tanácsának a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás alapján érvényesített károk rendezésével kapcsolatosan kialakított ajánlásában foglaltaknak, mivel a társaság betartotta azokat. Valótlan állítás volt az is, hogy a zrt. állítása ellenére sem küldte meg a gépjármű javítását lehetővé tévő, a javítási költség megfizetésére vonatkozó garanciavállalását, a gépjármű javítását végző szakszerviznek, mivel a biztosító időben kézbesítette az iratokat.
Megkerestük az üggyel a biztosítókat is felügyelő Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét. Binder István sajtószóvivő e-mailünkre válaszolva arról tájékoztatott, hogy a biztosítási törvény nem ad meg határidőt a biztosító számára a kárrendezésre. Az ügyfélnek viszont – aki a kérdéses időben nem tudja használni járművét, s emiatt kár érheti – joga van ahhoz is, hogy a kárrendezés már nem méltányolható csúszása esetén késedelmi kamatot számítson fel. A PSZÁF 2006-ban a kötelező biztosítások késedelmes kárügyintézése miatt érkezett számos panasz hatására ajánlást adott ki a gépjármű-biztosításokat kezelő biztosítók számára, melyben határidőket szabott meg. A PSZÁF javasolja, hogy a kárdokumentáció beérkezését követő 15 napon belül fizessék ki a károsultnak a teljes összeget.

A Magyar Posta Biztosító Zrt.-t is megkerestük a konkrét üggyel. Kis Krisztina pr-főnök érdeklődő e-mailünkre, majd telefonhívásunkra annyit mondott: három héten belül elrendelték a kár megtérítését, vagyis az autó javítása előtt nincs akadály. Sebesi Sándor és a szerviz azonban még tegnap sem kapott erről értesítést.

Olvasóink írták

  • 14. Morgo 2008. május 26. 14:36
    „KLUCSKÓ! Te olvasd el rendesen! S.S. egy hasonló (ugyanazt) tevékenységet folytat(próbál meggyőzni, hogy ne itt, hanem ott köss, vegyél fel hitelt stb.) Most visszanyalt a fagyi! Ezek után kissé hiteltelen! Ettől függetlenül az összes biztosító(szvsz. nincs kivétel) az ilyen nem fizetésekből él nagyon jól!”
  • 13. klucskó 2008. május 25. 18:49
    „Nornora1-nek! Olvasd csak el rendesen. Itt is a kisemberrel szórakoztak=ez pedig közügy!”
  • 12. Biztosítós 2008. május 25. 15:33
    „A Pósta biztosító rábeszélése és akkor azt hittük saját magunk biztonsága érdekében 2004-ben a felelősség biztosíásunkba belekötöttünk egy bennüülők(vagy ilyesmi) balesetbiztosítást is . A kocsiajtoval sikerült a gyerek ujját ugy eltörni hogy később azt amputálni kellett. A kárigényt,zárójelentéseket akkor benyújtottuk a biztosítónak és választ azóta sem kaptunk.Eleinte bejártunk rendszeresen a póstára érdeklődni a fejleményekről de beleuntunk.
    Viszont amint lehetett elvittük a biztosításunkat máshová.”
  • 11. Bingo 2008. május 25. 11:53
    „A pénzek behajtásához van eszük, amikor fizetni kell a károsultnak, akkor meg beintenek! Kár, hogy így működik minden kis hazánkban!”
  • 10. Nornora1 2008. május 24. 22:49
    „És ez a történet mit keres itt? Ennyi erővel mindenki jelentkezzen a Délmagyarnál, ha valamivel, vagy valakivel problémája van. Ez magánügy.”
  • 9. 4 2008. május 24. 19:13
    „Az én kötelezőm az OTP Garanciánál van, lassan 3 éve de a bónusz besorolásom nem változott, reklamációmat pedig nagyívbe le sz..ták.”
  • 8. redastra 2008. május 24. 16:53
    „Mert ti ki vagytok?”
  • 7. joy 2008. május 24. 15:15
    „7/9!
    Neked lehet, meg pár liberális idétlennek, de nem nekÜnk!”
  • 6. sevenof9 2008. május 24. 13:40
    „egy allami/magan biztosito,ami kezeli az osszes kotelezo biztositast. mennyivel egyszerubb lenne?! de nekunk meg mindig a tobbszereplos,versenyalapu kapitalizmus az ideank.”
  • 5. posTÁSKA 2008. május 24. 13:33
    „Az élet bizonyitja: vannak olyan cégek akik a saját területükön kéne jó munkájukkal bizonyitaniuk! Posta és MÁV. Biztositás helyett korrekt szolgáltatás. A postán is másodlagos a kézbesités, mert aki biztositást tud kötni az managger tipusú kézbesitő és azoké a jövő! A levél? Nem érdekel senkit csak a cimzettet!”
  • 4. anyádat biztosításfelügyelet... 2008. május 24. 13:09
    „francokat kell kihagyni. Mindenki ott köti, ahol neki a legolcsóbb, mivel aki fizet, az sose kap semmit a negyedéves csekken kívül. Hogy akinek kárt okoznak, és szív, az a törvényalkotók felelőssége. Ha saját magukról van szó, a napi minimum 1% a kötbér, vagy több. szart se ér a szerencsétlen vétlen autós a kamattal, pl éves 9% ???? addig a kocsija 25-öt amortizálódna csak állásában, plusz a károkozás miatt még 15-öt.”
  • 3. joy 2008. május 24. 13:08
    „:o)
    Lehet, hogy mindenkinek igaza van, csak a levélkézbesítő szemetesbe továbbította a leveleket?”
  • 2. Németh László 2008. május 24. 10:25
    „Egy tanulságot le lehet vonni: a Magyar Posta Biztosító ZRt-t ki kell hagyni a választható biztosítók közül.
    A z Én biztosítómnál ilyen probléma nem volt.
    A fennt említett biztosító csak addig érdekelt míg neki fizetnek.
    Szégyeljék magukat. Összevissza beszélnek!”
  • 1. Carlo 2008. május 24. 09:10
    „kedves cikk írója!
    ez elég szarul lett megírva

    amúgy meg ami a kötelező biztosítási piacon megtörténik, az katasztrofális....
    kívülálló nem, csak a kárt szenvedett érzékeli...
    nagy üzlet, s minden ezzel foglakozó cég csak szakítani akar, ha meg fizetnie kell, akkor meg húzza az időt hátha megússza minimális kiadással....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Harmincezer virágpalánta Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Harmincezer tő bimbós vagy már kinyílt virágot ültetnek el a következő napokban… Tovább olvasom