Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Álmok és a valóság

"A közlekedésfejlesztési programban 2013-ig közel 40 milliárd forint jut a logisztikai központok elérhetőségének javítására, a különféle közlekedési módok összekapcsolására, és előnnyel indulnak azok, akik hátrányos helyzetű térségben fejlesztenének."
A Budapesti út melletti 45 hektáros területen, az egykori repceföldeken nyüzsgő ipari logisztikai központnak kellene már működnie – ha az álmok megvalósulnak. Ehelyett alig van arra élet, ma már termelőüzemek beköltözését szorgalmazzák az egykor áruforgalmi centrumnak kiszemelt pusztaságba.

Azt mondják, hazánk első teljes uniós finanszírozási ciklusa – azaz a 2007 és 2013 közötti időszak – egyértelműen a logisztikai támogatások megsokszorozódását hozza. Ugrásszerűen megnő a fejlesztésekhez igényelhető támogatás a korábbi esztendőkhöz képest, és mintegy 70 milliárd forint jut majd logisztikai beruházásokra. A közösségi kasszából származó forrásokat az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében meghirdetett pályázatokon keresztül teszik elérhetővé – az üzemeltetőknek.

Ahol jól működnek, ott vállalkozások sokaságának adnak otthont a logisztikai központok, és jelentős mértékben hozzájárulnak környezetük gazdaságának fejlesztéséhez. Az olyan országos jelentőségűek, amilyenné a szegedi logisztikai központot is szeretnék fejleszteni, bővítésükhöz komoly közösségi támogatást kérhetnek. Mivel az az alapvető célkitűzés, hogy a hazai vállalkozások modern üzleti környezetben tevékenykedjenek, nem elsősorban a gazdasági társaságok részesülnek támogatásban, hanem a logisztikai központok és az ipari parkok, amelyek így még vonzóbbá válhatnak.

A közlekedésfejlesztési programban 2013-ig közel 40 milliárd forint jut a logisztikai központok elérhetőségének javítására, a különféle közlekedési módok összekapcsolására, és előnnyel indulnak azok, akik hátrányos helyzetű térségben fejlesztenének.

Úgy tűnik, a csigalassúsággal kialakuló Szegedi Ipari Logisztikai Központ egyelőre kevéssé vonzó a vállalkozások számára, hiszen egyszerűen nem megfelelő az infrastruktúrája, nem kapcsolódik közvetlenül sem a vasúthoz, sem a reptérhez, sem a kikötőhöz. Évekkel ezelőtt még abban bíztunk, Szeged lehet a régió áruelosztó központja. Ma már Temesvár előzni látszik. Nálunk baj van a sorrenddel: előbb a feltételeket kellene megteremteni a vállalkozások számára. Okosan pályázni, uniós és önkormányzati pénzekből fejleszteni, mert a poros alföldi puszta önmagában nem villanyozza fel a befektetőket. Nagy a verseny, ha Szeged nem kapcsol időben, lemarad.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az a fekete folt…

"Nem ezért mondom, mintha divattörténetet akarnék bárkinek is a fülébe suttogni, de a nagy melegnek… Tovább olvasom