Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Amikor a MÁV felültet

"Ember nem hinné el, mégis úgy tűnik: a MÁV Rt. valamiért nem kedveli a csongrádiakat. Ezt nemcsak járatritkítással adja tudtukra, hanem megspékeli azzal, hogy megtéveszti azokat, akik erre szeretnének utazni, vesztükre, vasúton."
Ember nem hinné el, mégis úgy tűnik: a MÁV Rt. valamiért nem kedveli a csongrádiakat. Ezt nemcsak járatritkítással adja tudtukra, hanem megspékeli azzal, hogy megtéveszti azokat, akik erre szeretnének utazni, vesztükre, vasúton.

Eddig úgy hittem, a magát utasbarátnak valló társaság csak tépett külsejű, szagos meg hangos, személyszállításra épphogy alkalmas kocsikkal, alulteljesíthetetlen lassússággal és sűrűn előforduló késésekkel operál a cél érdekében, hogy minél kevesebb csongrádi utazóval legyen gondja a kalauzoknak. De most úgy látom, stratégái ennél jóval agyafúrtabbak. Az elmúlt években járatritkítás fedőnevű akciójukkal próbálták elérni a Csongrádra vagy Csongrádról induló utasaik számának csökkenését, idén azonban új taktikát dolgoztak ki a Tisza-parti település környékén élők utazási kedvének mérséklésére: felültetik őket. Először a vonatra. Aztán amikor a negyed kilenckor Budapestről hazainduló csongrádi vagy szentesi Kiskunfélegyházán szeretne átszállni, hoppon marad. Csatlakozás ugyanis csak az internetes és telefonos tudakozó szerint van még aznap, a valóságban csupán másnap hajnalban indul járat.

A fővárostól 191 kilométerre fekvő Szegedre két és fél óra alatt leér a gyorsvonat Budapestről, a Csongrádig tartó, harmincöt kilométerrel rövidebb út menetideje ugyanennyi – mindez azonban korántsem jelenti azt, hogy a szegedieket kedvelné a MÁV. A magyar állam idén 80 milliárdos veszteséget termelő vasúttársasága ugyanis őszintén senkit sem kedvel, aki fel szeretne ülni valamelyik induló és meg is érkező járatára. A vállalat eme személyszállításhoz fűződő viszonya tükröződik is a számokban, hiszen a negatív mutató felét ez az ágazat hozta össze. Állítólag önhibáján kívül.

Mindezek ismeretében csupán arra lennék kíváncsi, a peronon fagyoskodó balga utast mikor értesítik arról, hogy hiába vár csatlakozásra, csak vicc volt az egész. Egy poén, amire felültették.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nincs több csoda

"Két nap telt el az M5-ös szombati átadása óta. A mai lesz a harmadik. Ezt azért írom, mert szoktuk… Tovább olvasom