Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C Még több cikk.

Az elnök úr bátor

"Úgy van ez, mint a szép szerelmes szavakkal, amelyek közé mindig becsúszik egy-egy kis hazug közhely, míg a veszekedés szavai mindig olyan lényeglátók."
Gyurcsány Ferenc kapott már gúnyt, vádat, tojást és füttyöt szinte mindenütt, ahol megfordult. A nyilvánosság előtt azonban úgy még nem durrant el a feje, mint amikor a koalícióból éppen távozó SZDSZ-elnök, Kóka János bírálta egy parlamenti vitanapon. Maga a bírálat egyenesen unalmas volt a vitriolos utcai feliratokhoz képest. A miniszterelnök mégis feldúltan szólt oda, hogy „de bátor lett az elnök úr!", majd kirohant az ülésteremből.

Miért, miért nem, egy ilyen kis megjegyzés a maga frissességével egy szakajtónyi korábbi fűrészporos nyilatkozattal felér. Úgy van ez, mint a szép szerelmes szavakkal, amelyek közé mindig becsúszik egy-egy kis hazug közhely, míg a veszekedés szavai mindig olyan lényeglátók. Az elnök úr tehát a miniszterelnök úr szerint bátor lett, értsük úgy, bátrabb, mint kellene, amiben benne van az is, hogy azelőtt bezzeg nem volt ennyire bátor, s az is, hogy azelőtt persze szó sem volt arról, hogy ilyen bátor lesz. És mintha egy kis machiavellisztikus bukéja is lenne ennek az odaszólásnak, egy kis hatalomtechnikai mellékíze, amit pedig nem véletlenül kerülnek a politikusok. Mert mindebből nem az látszik, hogy a miniszterelnök úr azért pipa az elnök úrra, mert az elnök úr, teszem azt, cserbenhagyta a közjót. Hanem éppenséggel azért, mert őt, a miniszterelnököt hagyta cserben, s úgy tesz, mintha ott sem lett volna a koalícióban. A választóban pedig ébred a felismerés, hogy amikor ez a két derék elnök úr összefogott, hogy saját képükre alakítsák az országot, akkor az elhivatottság és a hatalomvágy ideális arányát nem Az elnök emberei című tévés remekből kölcsönözték-e. Esetleg az is megfordul a választó fejében, hogy annyi mindennek van ma már minőségbiztosítási technikája. Ennek az aránynak még nincs.

A világ ismétli magát, Medgyessy Péter, 2004-ben lemondatott miniszterelnök puccsot emlegető interjújában szintén tett egy éles, látszólag üzenetet is tartalmazó megjegyzést az SZDSZ-re és egyes korrupciós ügyekre. De erről a villanásról később kiderült, hogy az interjú légkörében ez a kijelentés nem lett eléggé kibontva. A világ a ki nem bontott igazságokban ugyancsak ismétli magát. Bár a két eset annyiban különbözik, hogy Medgyessy Péter később elegánsan kitért a politika útjából. Gyurcsány Ferenc és Kóka János viszont jelenleg két olyan pártvezető, akiken az ország kormányozhatósága múlik.

Olvasóink írták

  • 16. hévalaki 2008. április 21. 17:42
    „...jó rászálltatok Dezsőkére ..vazze !
    @.... ti oszt értetek a politikához, azannyát...
    -----de milyen gusztustalanul, rondán nyilatkoztok meg, nehogy a másiknak legyen már igaza !...@
    ----kinek az irodalmából tanultátok ezeket a csoda kifejezéseket----
    ...# vazze...mecsoda kultúrált emberek sokadalma ..Európában !..#”
  • 15. Dezsőke 2008. április 21. 16:25
    „ma:
    mi a 8-as hsz-ben a túlzás? Ezt írtam: "..az hogy 6 éve minden országgyűlési választást elbukott OV és a Fidesz..." Ez nem túlzás hanem őstény. Utoljára 1998-ban nyertek országgyűlési választást, azaz nem is 6 éve hanem 10 fordult elő hogy nyertek. Abban igazad van, hogy EU-s képviselőből többet küldhettek mint a többiek, és az önkori választásokat is inkább a Fidesz nyerte - de ezekről senki nem is beszélt most. Tessék már figyelmesen olvasni, és akkor nincs félreértés.

    A média nem egységes. Van olyan része amelyik nem is politizál. Jó lenne konkrétan fogalmazni és nem kijelenteni hogy a média X-et vagy Y-t tolja maga előtt. A tv2 Naplója mutatott már disznóvágást Orbán Viktorral de tegnap este meg a Gyurcsányt ért támadásokról volt riport. Akkor melyiket tolják? Mindkettőt? Egyszer az egyiket aztán a másikat? Vagy csak beszámolnak mindenkiről?

    A média hatalma nagy, de az emberek nem azért szavaznak ide vagy oda mert a média megmondta nekik mi a jó. Ennél már okosabbak az emberek, sokkal. És többszólamú a média is. Gyakran egy műsoron belül is van ilyen és olyan vélemény is.

    cyt:
    Panek úr írt a Gyurcsány-Kóka pengeváltásról. Volt ideje a múltból felidézni a Medgyessy-Kuncze pengeváltást is de az Orbán-Torgyán pengeváltásra - az is a múlt része - már sajnos nem maradt karaktere? Jól értem amit írsz?”
  • 14. cyt 2008. április 21. 15:08
    „Dezsőke, a kettős mérce kiabál minden megszólalásodból... Te aztán végképp nem tudsz tárgyilagos lenni. Továbbá karakterszám korlátozás miatt nem igen lehetett módja Panek Úrnak a hosszabb lére eresztett elemzésre - no meg minek arról irni, amiről TE akarsz hallani, amikor oly sok másról is lehet irni, ami viszont a mostani állapotokat jellemzi.”
  • 13. mz 2008. április 21. 14:00
    „Dezsőke!

    Azért ne essünk túlzásokba. A Fidesz elvesztett igen 2 országgyűlési választást, DE megnyerte az Uniós-t, megnyerte 2006 után az ország szinte egészén az önkormányatit (ja és nyeri azóta is folyamatosan), plusz soha nem látott népszerűséggel a népszavazást.
    Ha egy kicsit is tájékozott vagy a média nagy része éppen GYF alá tolja a létrát (csak ezért vannak hatalmon), nem a Fidesz alá.
    Viseljük el ha néha valakinek más a véleménye a médiában. Joga van hozzá!”
  • 12. Dezsőke 2008. április 21. 13:38
    „maci52, a cikket elolvasva és a hozzászólásokat értelmezve jutottál el ezekre a témához nem is illő következtetésekhez? Ennyi erővel beszélhetünk a sajtos stangli receptjéről vagy a műlegyes horgászatról is. A téma a fenti elemző cikk, annak esetleges hiányosságai, a párhuzamok láttatása és eltakarása, a konkrét cikk minősége. Ebbe ne keverj bele teljesen más témát mert akkor a beszélgetés parttalan és követhetetlen lesz.

    madártej: nem teljesen értem a te hozzászólásodat sem. Ki az a Dovi? És miért vagyok én szerinted "fatökű"? Jó lenne vigyázni az ilyen minősítgetéssekkel is, pláne hogy nem ismerjük szerintem egymást.”
  • 11. madártej 2008. április 21. 12:53
    „Dovit most Dezsőkének nevezik? Basszus, a politikához épp olyan fatökű maradt, mint volt.:)”
  • 10. Kutyavilág 2008. április 21. 12:51
    „A cikk írója önmagát minősíti, hétről hétre hétfőnként megfigyelhetjük. A baj csak az, hogy mint egy ismerősömtől hallottam, olyan ember elemzi a mai helyzetet, aki a rendszerváltás előtt nem élt Magyarországon, halvány fogalma sincs, mi az, ami belénk ivódott és azt próbálja ránk vetíteni, ami az ő hazájában őt érte. Ez az újság dolga elsősorban, de amit ír, az nekünk szól és nem tudhatjuk, mi a célja.”
  • 9. maci52 2008. április 21. 12:39
    „Kedves honfitársam Dezsőke.Bagoly mondja verébnek hogy nagy fejű! A DM.miért nem ír a szegedi SZEVIÉP-es sport bulikról,más sajtóorgánumokból kell megtudni saját városunk szennyesét? Ez nem összefonódás ugye?Te sem hiszed hogy ezek tiszta,korrupció mentes manőverek?!Szerinted melyik TV csatorna nem MSZP-és? Mindenki aki tűzközelben van hatalmas nyelvcsapásokkal nyomul előre,csak hogy közelebb kerüljön a húsos fazékhoz.Mikor hallottál bármelyik MSZP,vagy ahhoz közeli személytől plyat hogy a dolgozó népet szolgálom??”
  • 8. Dezsőke 2008. április 21. 12:30
    „Még egy gondolat: az hogy 6 éve minden országgyűlési választást elbukott OV és a Fidesz nem azt jelenti, hogy el kellene felejteni őket, most is politizálnak, sőt készülnek visszakapaszkodni a kormányzati pozícióba. Az a dolguk, dolgozzanak érte. Az újságírónak nem az a feladata, hogy létrát toljon alájuk hanem ha elemez és hasonlít, akkor őket is szépen vegye sorra, hiszen éppen a koalíciós szakítás témakörben elég sok témát adtak.”
  • 7. Dezsőke 2008. április 21. 12:27
    „mz: egyoldalú volna az is. Miből gondolod hogy azt nem tartanám annak? Ja, hogy már megint a kognitív disszonanciával állunk szemben! :) Azaz elképzelted hogy egy kritikátlan ember vagyok aki szívesen olvassa ha Orbánt bírálják anélkül, hogy - ha helye lenne - a mostani kormányfőt meg sem említik. TÉVEDSZ. El kellene kezdeni nem csak rutinból nyomatni a válaszokat itt a neten és általában emberek közötti kontaktusoknál és FIGYELNI arra hogy mit mond a másik. Nem KITALÁLNI kell a másik gondolatait hanem figyelni és esetleg visszakérdezni ha nem világos amit mondott.

    A cikk nem arról szól hogy a kormányzás milyen, hanem hogy a hatalom gyakorlói amint a Nagy Koalíciós Barátság véget ért már nem is olyan nagy cimbik hanem élesen beszólnak egymásnak.

    Helyénvaló volt hogy ezt a Gyurcsány-Kóka villongás miatt megírta, jó volt hogy észrevette a hasonlóságot a Medgyessy-Kuncze párossal de mivel az a kormány (sőt a szereplők sem nagyon politizálnak most ahogyan Panek is írta) sem működik nem kellett volna lapítani, és mélyen hallgatni hogy egy ugyanilyen politikai konfliktusban hogyan bánt egymással a mostani ellenzék, azaz az akkori kormánypárt a saját Nagy Koalíciós Barátjával: lecsukatta, kikészítette, kiközösítette.

    Ha már párhuzamokat vont Panek, akkor lett volna teljes a kép ha ezt is leírja. Vagy esetleg hogy mi történt az MDF kormány idejében a belső ellenzékkel és a radikálisokkal, stb.”
  • 6. mz 2008. április 21. 10:47
    „Dezsőke!

    A véleményeddel egy baj van. OV és Torgyán 6 éve nincsenek hatalmon, mégegyszer 6 éve. Miért kellene akkor róluk írni?
    Ezt az országot GyF. irányítja nem OV!!!!!
    MOST ÖVÉ A FELELŐSSÉG!
    De az gondolom nem volna egyoldalú ha a Fideszt szidná, ugye?”
  • 5. Deszőke 2008. április 21. 08:48
    „siriusilant: attól hogy esetleg a DM nem pártatlan (mondjuk én inkább érzem felületesnek és bulvárnak mint elfogultnak valamelyik irányba) attól az abba cikket író ember még igyekezhetne hogy ne legyen párt szócső. Legyen szubjektív, legyen meg a saját véleménye de ha már olyan témát feszeget amiben párhuzamokat von akkor legyen körültekintő, ne hallgasson el semmit. Panek Sándornak írnia kellett volna a párhuzamok kapcsán nem csak Medgyessyről hanem az Orbán-Szabadi/Torgyán viszony elfajulásáról is, mert ott bizony nem ajtócsapkodás és sértett elfordulás volt a politikai szövetség felbontásának a következménye hanem bebörtönzés, busszúhadjárat amibe a másik fél politikailag belehalt.

    Ez kimaradt a cikkből, ami így csonka, egyoldalú és ezért rossz lett. Kettes alá.”
  • 4. siriusilant 2008. április 21. 08:26
    „Dezsőke!

    Ugye, nem gondolod komolyan, hogy azt állítod a Délmagyarról: pártatlan!
    Ez az újság ugyanis vérkomcsi, ha nem vetted volna észre!
    Orbán Vktorról meg annyit, hogy ő is ugyanolyan hazaáruló, mint a kormány!
    A magyar állampolgárok érdekeit a kormányban ma ugyanis nem képviseli egyetlen párt sem!
    És ez az, ami kétségbeejtő!”
  • 3. Dezsőke 2008. április 21. 08:05
    „maci52: hallottál már a kognitív disszonanciáról? Azt az állapotot nevezzük annak, amiben láthatóan te is vagy. Annyira csak egy álláspontot ismersz, hogy a másik véleményét sem hallod meg. Amint néhány hívószó (Fidesz, Orbán) elhangzik azonnal csak egy dologra tudsz gondolni, az előfeltevéseid elhomályosítják a realitásérzékedet. Nálad pl. ott akadt ki a lemez, hogy szerinted mindig mindent Orbánra ken a kormány.

    Ha elolvasod a hozzászólásomat én nem írtam ezt. Nem is erről írtam.

    Jó lenne úgy beszélgetni mint értelmes emberek, akik meghallgatják és meg is próbálják érteni mit mond a másik fél, nem pedig előfeltevésekből indulsz ki mindig. Szó sem volt a kormányzás minőségéről, hogy Orbán vagy Gyurcsány jó -e kormányfőnek.”
  • 2. maci52 2008. április 21. 07:52
    „Miért kell minden szart a másikra kenni? Ez régi jó komcsi szokás.A másik szemében észrevesszük a szálkát,a sajátunkban a villanykarót sem.Kormányozni kellene,az országot irányítíni,nem adóbehajtónak állni.Az ellenzék már lassan 7 éve labdába sem rughat.Akkor ki a hülye,kedves elvtársak? Egyébkéntz a ti Gyurcsányotok jól le van amortizálva, ideje nyudíjjazni.”
  • 1. Dezsőke 2008. április 21. 07:27
    „Panek Úr megint csak a Magyar Nemzetet énekli el fél oktávval magasabb hangon. Miért mondom ezt? Mert kb. pontosan olyan elfogult mint az ott közölt írások nagy része. A kritika pontatlan de ez a legkisebb baj. Ha ő így látja, szíve joga ezt írni DE egyoldalúnak lenni - pártatlan napilap esetében - hiba.

    Anno a Fidesz-Kisgazda-MDF kormányban ennél nagyobb volt a balhé. Orbán az FKGP-t büntetőügyekbe vitte bele és csak a vak nem látja, hogy a Torgyán fiát és Szabadi Bélát érintett ügyészségi nyomozások nem az Orbán-kedvenc Polt Péter fideszes főügyésztől indultak ki, politikai megrendelés alapján. Ott nem csak egy parlamenti, szóbeli pengeváltás történt. Ott bizony előzetes letartóztatásban töltött pár hónapot a koalíciós partner egyik vezetője.

    Ha már nagy ellentétekről és főleg PÁRHUZAMOKRÓL ír a tisztelt újságíró akkor jó lett volna a valóság minden szeletét kibontani, nem csak az "ellenséges" pártokat reflektorozni és a Panek-kedvenc Fidesz/MDF/KDNP/FKgP vonalat ájtatosan kihagyni a sorból.

    Szép napot! :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Városi lét

"Élvezem a város nyújtotta előnyöket: elfolyik a szennyvizem, elviszik a szemetemet, takarítják az… Tovább olvasom