Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Kopogtató emberek

"Csak gyanítom, hogy ez a mi ismétlődő, határozatlan idejűre meghirdetett vasutassztrájkunk tovább erősíti a magyar emberek negatív töltetét."
Szakállas vasutasvicc, hogy amikor egyszer a negyven éve szolgáló kocsivizsgálót kitüntették, és pár köszönő szót kellet mondania, így fakadt ki: „Csak azt tessenek megmondani végre, hogy miért kellett nekem azt a vasúti kereket negyven éven át kopogtatnom". A viccen lehet nevetni, de a vasutasok azt is tudják: a kocsivizsgálás régen nagyon egyszerű tudomány volt, a kocsivizsgálót a vasút egyszerű katonájának is hívták, aki elvégzett egy tanfolyamot, de nem tudta, hogy mit miért csinál.

Ma már a szerelvények műszakilag bonyolultabb szerkezetek, mint a régiek, ezért a kocsivizsgálótól – akik a vonat fékrendszerét tesztelik indulás előtt – a vasút minimum egy érettségi bizonyítványt követel. Kocsivizsgáló nélkül nem indulhat el vonat, ebből pedig az következik, ha műszakonként ez az egy-két kulcsfontosságú ember sztrájkol, akkor ők meg is béníthatják egy állomás vagy egy vasútvonal közlekedését. Azóta, hogy a VDSZSZ elindította a határozatlan időre szóló munkabeszüntetéseit, a „kopogtató emberek" felértékelődtek.

Tegnap Szegeden az előző sztrájkok tapasztalatai alapján készült a vezetés, előre gondoskodott arról, hogy pótolja a kopogtatókat. Csak ebből következtethettünk arra, hogy a nagyállomáson legfeljebb három-négy sztrájkoló lehetett – ha a kopogtatókhoz még a jegyvizsgálókat is hozzáadjuk. De pontos számot a MÁV – arra való hivatkozással, hogy állomásonként nem mérnek, csak ágazatonként tudnak országos „összesent" – nem mondott. Mint ahogy taktikázik a számokkal a szakszervezet is.

A MÁV megrendelte a vonatpótló buszokat is, hogy ha kell, Dorozsmára indulhassanak az utasokkal, de feleslegesen. Ebből is látszik, senki semmit nem tudott előre – nem csak az utasok.

Berlinben és Párizsban is tudják az emberek, mire számítsanak, ha leáll a tömegközlekedés. Nem öröm, de jobb a biztos rosszat tudni, mint bizonytalanságban leledzeni.

Csak gyanítom, hogy ez a mi ismétlődő, határozatlan idejűre meghirdetett vasutassztrájkunk tovább erősíti a magyar emberek negatív töltetét. És a közvélemény se áll a vasutasok mellé, ha csak a keszekuszaságot látja, értelmet nem.

Olvasóink írták

  • 4. joy 2008. július 17. 17:43
    „[2] sárga, te nagyon nyuszi agyad van, hogy hülyeségeket írsz!
    Jobb lenne vasutastól kérdeznéd, mi az igazság!

    B.N.K.
    A MÁV-Start nem szagszevezet!”
  • 3. Bánki-Nagy Endre 2008. július 17. 12:23
    „Valószínűleg a Máv-Start sem látja be az állításai helyességét, mert akkor kitartana álláspontja mellett. Lehet, hogy szánt-szándékkal hirdet ´villám-sztrájkokat´, mert ez lelki terror, demoralizál, az emberek inkább a biztonságosan induló-érkező autóbuszt választják?”
  • 2. sárga nyuszi 2008. július 15. 18:24
    „Én úgy gondolom nem hülyeség az amit a VDSZSZ követel a MÁV vezetésétől, csak a dolgozó már nem mer sztrájkolni mert a munkáltató megfélemlítette! Ha sztrájkolsz ki vagy rugva. A munkára meg minden vasutasnak szüksége van. Na és a Cargó eladásával kapcsolatba is egy csomó hibát állapított meg az ASZ.
    Az mfor.hu írja le szépen. Szóval nem biztos hogy az van ami látszik.
    Sajnos a megfélemlítés nagy!!”
  • 1. zöld papagáj 2008. július 15. 17:00
    „Én úgy gondolom, hogy a "kerékkopoktatók" sikerélményét szolgálja a vasutas sztrájk. Persze a szakszervezet milliomos vezetőjének hülyeségét.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Érző szívből költségekre

"Az érző szívű adakozók nem benzinre, nem telefonálásra adtak pénz az Érzőszív Alapítványnak, hanem… Tovább olvasom