Délmagyar logó

2017. 02. 28. kedd - Elemér 5°C | 18°C Még több cikk.

Újítások - indulatok

"Bármennyire is európai cél a biztonságos bicikliutak építése, ha a kivitelező és a megrendelő közösen baltázza el az ügyet. Az úrvezetőt idegesíti az úton sárgával jelölt birodalmat kapott biciklis. Pedig Szeged széles útjain minden közlekedő elfér – a Csongrádi tervezője is ezt gondolta."
A közlekedési újításokra nem vevő a nép. Visszaolvasva néhány cikket, ma már nevetünk az akkori állításokon. 1994-ben a Csillag téri körforgalom építésekor a közlekedők attól tartottak, hogy a trolibuszok dugót okoznak. Utána az Oskola utcán és a Stefánián vezetett kerékpárutat tartották életveszélyesnek, csakúgy mint a Mátyás téri és a színházi minikört, a 30-as övezetek „jobbkezes" utcáit. Az Árpád teret átszelő kerékpárút a gyalogosokat fenyegette. A Dugonics téri kettős körforgalomban villamossal ütköző autók képét vázolták. A Tisza Lajos körúti tömegközlekedési sáv az autósokat dugósította – volna. A delmagyar.hu legpörgősebb internetes fórumai ma is közlekedési témákról szólnak – megy a harc az út- és médiafelületekért.

Bármennyire is európai cél a biztonságos bicikliutak építése, ha a kivitelező és a megrendelő közösen baltázza el az ügyet. Az úrvezetőt idegesíti az úton sárgával jelölt birodalmat kapott biciklis. Pedig Szeged széles útjain minden közlekedő elfér – a Csongrádi tervezője is ezt gondolta.

Mindezt látva egy vérbeli politikus, önkormányzati vezető már nem a környezetbarát közlekedés szép eszméjére, meg holmi uniós célokra figyel. Újraválasztási esélyeit szeretné növelni. Úgy tűnhet, ha nincs változás, „haladás" – itt: biciklisáv-festés –, abból nem lehet baj. Pedig igazán csak a maradásból lehet baj – igaz, nem a soron következő választásokon.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötvenhat ünneplése

"Ötvenhatra lehet emlékezni államilag fizetett, konszenzuson alapuló konfettis vállú őrkatonákkal,… Tovább olvasom