Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Kinyomoztuk: ezért kell vacognunk az autóbuszon

Kecskemét – A buszmegállókban az utazó közönség kiszolgáltatott az időjárás kényének-kedvének, nem csoda, úgy várják az autóbuszt, mint a Megváltót. Mi is utaztunk a legforgalmasabb járatokon, de előfordult, hogy ugyanúgy vacogtunk, mint odakint. Megkérdeztük, miért?
– Csak a plüsshuzattal bevont ülésekre ülök le, a többin nem lehet megmaradni, olyan hideg. Az ember pillanatok alatt felfázik – panaszolta egy idős néni, akitől azt is megtudtuk, szinte minden nap a 10-es busszal jár. A delmagyar.hu is felszállt, és utazott a legforgalmasabb járatokkal (1-es, 14-es és 20-as), és bizony előfordult, hogy fáztunk. Megkérdeztük, miért kell dideregnünk az egyes járatokon?

– Helyközi autóbuszaink közül valamennyiben megoldott a járművek belső utasterének fűtése, azonban az öregebb járművek konstrukciós kialakításából fakadóan más a hőérzet a fűtés ellenére is – tudtuk meg a Kunság Volán Zrt. termelési igazgatójától, Bimbóné Bálint Ildikótól.

Nemcsak a hideggel a latyakkal is meg kell küzdenie annak, aki busszal utazik.
Nemcsak a hideggel a latyakkal is meg kell küzdenie annak, aki busszal utazik.

A Kecskeméten, helyi forgalomban közlekedő közösségi járművek közül szinte minden második tizenkét évnél idősebb, és a kilencvenes évekre jellemző, konstrukciós kialakításuknak köszönhetően ezekben gyárilag sincs kiegészítő fűtés. Továbbá azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy városon belül az egyes megállók között a kis távolságok miatt alig telik el néhány perc, gyakori az utascsere, vagyis sok a fel- és leszálló, ezalatt pedig gyorsan beáramlik az utastérbe a hideg levegő.

Fűtés van, hideg is van

A Kunság Volán Zrt. 250 autóbusszal rendelkezik, ebből közel 50 a helyi menetrendszerinti feladatokat hivatott ellátni. A helyközi járművek mindegyikében megoldott az utastér fűtése, viszont a városban közlekedő buszok közül minden második rendelkezik csak kiegészítő fűtéssel. 

– A helyi forgalomban közlekedő autóbuszaink a nap 24 órájában a szabad ég alatt vannak, ezért a kocsiszekrények is mára – az elmúlt időszakban tapasztalt erős hidegek miatt – olyan mértékben áthűltek, amelyet a fűtési rendszerek csak részben tudnak kompenzálni. Ehhez hozzáadhatjuk, hogy naponta átlagosan egy autóbuszunk 6 órát van úton. A járművek fűtésrendszerei nem arra kalibráltak, hogy a külső hőmérsékletet ellensúlyozzák, hanem arra, hogy 5-8 fokkal kedvezőbb hőmérsékletet biztosítsanak az utastérben. Ennek megfelelően, ha kint -20 fok van, akkor az utastérben is mindössze maximum -10-12 fok várható el. Ehhez hozzájárulnak a már előzőekben említett helyi közlekedésre jellemző sajátosságok – magyarázta a termelési igazgató, vagyis marad a réteges öltözködés, és a tavaszvárás.

Olvasóink írták

  • 2. mav 2012. február 15. 16:06
    „Budapesten meg a műbőr ülést sírják vissza az emberek, mert azt legalább könnyen lehetett tisztítani és nincs rajta 1 centi vastag dzsuva, mint a szövet üléseken.

    Egyébként megmagyarázni mindent meg lehet. Régebben hasonló régi tipusú ikarus busz jár Kecskemét - Cegléd útvonalon (vagy épp Érden, Szentendrén, Vácon) és ezeken a buszokon télen is olyan meleg volt hogy a kabátomat le kellett vennem hogy ne süljek meg. Hogy mi a titok? Azok a buszok NÉMETORSZÁGBA készültek, ott a fűtést valami olaj-cirkulációs rendszerrel oldották meg, így a hőteljesítménye legalább a 5-szöröse azokon a buszokénál amiket a magyaroknak gyártottak.”
  • 1. werden 2012. február 15. 08:52
    „Persze azért volt a buszon múlt héten minden reggel 1,5cm jég az ablakokon belül. Már vittem magammal jégkaparót is, hogy tudjam hogy hol kell leszállnom. :)
    Esténként pedig érdekes módon egészen elviselhető volt a hőmérséklet.
    Köszönjük Kunság Volán!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A részegekkel van a legtöbb gond a hidegben

A részegen tántorgó, utcán szundikáló férfiemberek adják a legtöbb munkát a járőröknek a rendkívüli… Tovább olvasom