Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 7°C Még több cikk.

Vasúton a kecskeméti Mercedes gyárba

Kecskemét - A MÁV elkészült a kecskeméti Mercedes autógyárat a Cegléd-Szeged vasúti fővonallal összekötő vágány megépítésével. A 906 méteres szakaszon szállítják majd ki az új autókat a gyárból.
Kedd délben a MÁV Zrt. és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ünnepélyes keretek között felavatta az új Mercedes autógyárat és a Cegléd-Szeged vasúti fővonalat összekötő vasúti vágányt. A Mercedes-Benz üzemhez vezető 906 méter hosszú vágány jelentőségét az adja, hogy ez teremt kapcsolatot a Cegléd-Szeged vasútvonal és a gyár belső vasúthálózata között, így az alkatrészek közvetlenül, köztes megálló beiktatása nélkül érkezhetnek az összeszerelő komplexumba, illetve az új autókat is ezen keresztül szállítják majd ki. Az összekötő vágányt a MÁV Zrt. százalékos leányvállalata, a MÁVGÉP Kft. építette. A megvalósítás 450 millió forintos költségét a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. állta.

Átadták a Mercedes gyárhoz csatlakozó vasúti vágányt - GALÉRIA

A keddi átadóra gőzmozdonyos nosztalgiavonat szállította ki a vendégeket, akik így első kézből tesztelhették az új vonalat. Az ünnepélyes átadón elsőként dr. Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere mondott beszédet: - Egy-egy apró lépéssel folyamatosan közelítünk a nagy cél eléréséhez, miszerint a Mercedes gyár megkezdje a termelést – fogalmazott Zombor Gábor. - A mai nap egy nagyon fontos állomás ebben, hiszen a cél eléréséhez elengedhetetlen, hogy a gyárat bekapcsolják a vasúti vérkeringésbe. Ahogy a MÁV szakemberei azt tavasszal megígérték, határidőre el is készült az új szakasz, és ezzel a vasúti társaság is csatlakozott ahhoz a folyamathoz, ami a gyár eddigi három éves történelmét jellemzi: eddig minden fél betartotta ígéretét. A beruházás során mindenki mindent megtett annak érdekében, hogy a Mercedes megkapja azokat a feltételeket, amelyek szükségesek a termelés beindításához. Nemcsak Kecskemét GDP-je, hanem az egész országé szempontjából fontos ez a beruházás, így köszönet jár a MÁV-nak azért, hogy bizonyította, az egyik legmegbízhatóbb vállalt.

A polgármester után Stefan Putzlocher, a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. logisztikai vezetője lépett a mikrofonhoz, aki bizonyította, igazán szorgalmas cégvezető, hiszen immár magyar nyelven mondta el beszédét: - Még emlékszem arra a 2009. évi, januári hideg reggelre, amikor először ültünk le a MÁV vezetőivel egyeztetni az új vasúti összekötő szakasz megépítéséről. A hosszas egyeztetések után elérkeztünk a mai naphoz, ami azt bizonyítja a Mercedes vezetőségének, hogy a magyarországi partnereinkre mindig számíthatunk. Ebben az ünnepélyes pillanatban azt kívánom, legyen minél nagyobb forgalma ezeknek a síneknek, hogy a kiváló minőségű, és csodaszép B osztályú Mercedesek elindulhassanak szerte a világba – mondta a német autógyár logisztikai vezetője.

Átadták a Mercedes gyárhoz csatlakozó vasúti vágányt - GALÉRIA

A beszédek után Stefan Putzlocher dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettesének segítségével becsavarta az utolsó pár sínrögzítő csavart, majd az ünnepélyes szalagátvágással végleg átadták a vonatoknak az új sínpárt. Mosóczi László elmondta, hogy ez a szakasz lesz az ország legnagyobb forgalmi egypályás vasúti szakasza, ami nagyon komoly forgalomszervezési munkát követel a MÁV-tól, de azonnal meg is ígérte, ezzel nem lesz gond a jövőben.

Olvasóink írták

  • 6. jozicsenko 2011. október 19. 11:12
    „maszek cég követel - keményen, erősen, próbálj meg b.szakodni a mercedessel... (van pénzük ügyvédre)

    állami szektorban szorít a pályázat, a határidő (téged, nem az alvállalkozót vagy az építő céget), az évvége, a nyári szünet, stb

    nem véletlen, hogy állami beruházásoknál dologidőben csak a portást látod mozogni: majd a végén, akkor lesz szaladás hogy átadják, addig....”
  • 5. geza 2011. október 19. 08:27
    „#4 Magyar cégek csinálták pl a KÉSZ-is. Csak itt maszek/tőkés beruházás volt. Csak az állami szektorban engedhetik meg a lopást, túlszámlázást, korrupciót”
  • 4. sobrij1 2011. október 19. 08:15
    „Érdekes, hogy a gyárat és környékét milyen gyorsan fel tudták építeni. Biztos nem magyar építtetőkkel csinálták, mert még 2020-ban is csak készülne.”
  • 3. dmonlájn 2011. október 18. 20:51
    „és miért nem villamosították???? Diesellel fogják húzni egész úton a célig vagy Kecskeméten mozodonycsere???”
  • 2. kkrisz079 2011. október 18. 17:02
    „Gondoloom az iparűzési adó összegének megemelkedésére gondolt.”
  • 1. mesziadam8 2011. október 18. 16:47
    „Kecskemétnek nincs GDP-je, az csak egy országra vonatkozhat... Nem vagyunk mi külön ország, mint Monaco :D”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Füstmérgezést kapott az avartűzben

üstmérgezés gyanúja miatt kórházba kellett szállítani egy férfit, miután Ballószög közelében kigyulladt az avar. Tovább olvasom