Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Felbátorodtak a kerekezők

Makó - Lassan visszatérnek a 43-as főútra a makói kerékpárosok, miután a sztráda átadása óta lecsökkent az autóforgalom. Elképzelhető, hogy azokon a szakaszokon is mehetnek majd, ahol ezt most még tábla tiltja.
Tapasztalataink szerint ismét kezdenek felmerészkedni a kerékpárosok a korábban halálútként emlegetett 43-as főútvonalra. A makóiak közül sokan emlékeznek rá: régebben, mielőtt megnőtt az út leterheltsége, sokan kerekeztek az út szélén. A Szegedi utcán még sárga csíkot is felfestettek, amely védte őket. Később az állandó életveszély miatt elszoktak ettől a biciklisek, és bár ez tulajdonképpen szabálytalan volt, életük, testi épségük védelme érdekében inkább a járdát használták. Most viszont, mint megírtuk, az M43-as sztráda átadása után a forgalom közel a felére csökkent, és eltűntek a kamionok. Ennek köszönhetően sokan felbátorodtak, és újra az úttestet használják ott, ahol nincs kiépített kerékpárút, azaz kezd visszaállni a régi rend.

Ezzel azonban egyelőre megszegik a közlekedés szabályait azokon a szakaszokon, amelyeken ezt tábla tiltja – hívta fel a figyelmünket Szenti Szabolcs főhadnagy, a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője. A rendőrség ugyanakkor kezdeményezte az út kezelőjénél, a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél, hogy vizsgálják meg, nem volna-e érdemes változtatni a forgalmi renden. Egyelőre várnak, figyelik, hogyan alakul a forgalom – még az is elképzelhető, hogy miután az autósok megszokják a sztrádát, a jelenleginél is kisebb lesz a 43-ason az autóforgalom. Azt, hogy mennyi ideig várnak és figyelnek, egyelőre nem határozták meg. Ha a tapasztalatok kedvezőek lesznek, elképzelhető, hogy lekerülnek a tiltó táblák.

Az elmúlt években ritkán lehetett látni hasonlót: kerékpáros a 43-ason. A szerző felvétele
Az elmúlt években ritkán lehetett látni hasonlót: kerékpáros a 43-ason.
A szerző felvétele

Istennek ajánlotta lelkét

Korábban is használta a 43-as főútvonal erre kijelölt szakaszait biciklizésre városon belül Mendei Árpádkerékpáros túravezető, aki úgy fogalmazott: figyelt a kamionokra, és Istennek ajánlotta lelkét, amikor egy-egy forgalmasabb szakaszhoz ért. Soha nem érte baleset. Városon kívüli, hosszabb utakra, például Apátfalvára vagy Szegedre azonban nem ment a 43-ast használva.

Olvasóink írták

  • 17. aniko900708 2011. május 03. 19:43
    „Mondjuk,nekem pl nincs más közlekedési eszközöm,csak a busz és a bicikli.
    A buszmegálló meg(ahonnan jár is busz legalább 2-3óránkét hétvégén is) az 1,8 kilométer.
    Gyalog,hajnali 3 óra után nagy élmény volt gyalogolni és meló után este haza szintén.(amikor másfél órát várok a buszra,aztán a busz egy óra,aztán még 25 perc haza gyalog)
    Szóval én a buszmegállóig biciklivel fogok menni.És sajnos még mindig kint vannak a tiltó táblák a régi 5-ös mellett,bár már alig van forgalom.
    Én mindig mellényben,világítással megyek és az út szélén.Nekem tényleg jó lenne legálisan közlekedni az ötösön,bár nem csak nekem,hanem az erre lakó kis diákoknak is,bár eddig nem történt még baleset,mióta itt lakok.
    Én nem hobbiból biciklizek,hanem azért,hogy kicsit megkönnyítsem a minden napi munkába járásom és ne kelljen a jónak nem mondható buszjáratokhoz fél órával előtte elindulni(arról nem is beszélve,hogy ha gyalog mentem,persze láthatósági mellényben,egyszerűen k..nak néznek)
    Persze,az én esetem "egyedi" de talán ezt az oldala is érdekes lehet a dolognak.”
  • 16. strigula 2011. május 03. 07:49
    „A bicikliút is fölösleges pénzkidobás volt! Mert a gyalogos a bicikliúton megy, a biciklis az úttesten(pedig két méterre ott a kijelölt kerékpárút). Akkor én kocsival már csak a járdán menjek?
    Az egyirányú utcában a szemben behajtást meg ne is említsem.”
  • 15. dmonlájn 2011. május 02. 11:13
    „5. bo 2011.04.29. 13:00

    ezt kellene bevezetni és nem az "új alkotmányt"!”
  • 14. egyszerűvállalkozó 2011. május 01. 09:42
    „A bicikliutakat pedig valami pályázati pénzből fel kellene szedetni! Ahol van kiépített bicikliót ott igenis azon tessék biciklizni!A Szép utcai fákat kár volt ezért feláldozni.”
  • 13. imre321 2011. május 01. 08:58
    „3évesfiú a lényeget nézd.”
  • 12. Utazo 2011. május 01. 00:10
    „A gond az, hogy a mar sokszor jarni is alig tudo idos emberek, elektromos biciklit vasarolva szaguldoznak , mint valami eszement, nem ismerve az alapveto kozlekedesi szabalyokat. Van penzuk erre, de mar kozlekedni nem tudnak, mennek mint a meszes, aztan irany a temeto, mert mennek probafekvesre! Es meg az autos lesz a hulye!
    Aki a 43-ason biciklizik, az vagy bator, vagy hulye! De inkabb az utobbi!”
  • 11. Nyusszancs 2011. április 30. 17:17
    „Pedro!
    Bár a megfogalmazásod lényegesen erősebb, mint amit én írtam volna, de a lényeggel és a mondanivalójával teljes mértékben egyet értek...”
  • 10. pedro7 2011. április 30. 15:11
    „nincs gond a bringásokkal,de:mi a f...ért képzeli magát minden öreglány 60 felett halhatatlannak mint egy q..a hegylakó? eszem faxom megáll ezektől a vakmerő nyomoroncoktól!”
  • 9. 3évesférfi 2011. április 30. 11:51
    „9. imre321: Írásjeleket alkalmanként kitehetnél, hogy legyen értelmezhető legyen, amit leírsz.”
  • 8. imre321 2011. április 30. 10:15
    „Meg kellene tanulni a közlekedési szabályokat be is kellene tartani az elektromos suhanó halált vezetőknek vizsgázni kellene akkor nem volna itt olyan nagy baj.”
  • 7. 3évesférfi 2011. április 29. 19:46
    „7. 9349779: Pedig ennek kellene normálisnak lennie.”
  • 6. atomboy 2011. április 29. 15:56
    „3. vuk
    Egyetertek, tunjenek el a szentharomsagok orokre! A bringatilosokkal es kerekparut tablakkal egyutt, nyomtalanul.”
  • 5. bo 2011. április 29. 13:00
    „Egyszerűsített kresz vizsgát annak aki biciklizni akar! közúton közlekedik, igenis ismerje meg a szabályokat, ne csak azt tudja, hogy ott a betoncsík és ha nyomom a pedált haladok!”
  • 4. deszkás 2011. április 29. 11:26
    „RÁÉRŐ! Autósként mondom,nekem az nem tetszik mikor az elemi követelményeket se tartjátok be, bár tőlem bárhol kerékpározhattok akár az út közepén is.A ráfutásos (utóléréses) balesetek fognak nőni legfeljebb.Ha ez jó akkor hajrá.”
  • 3. vuk 2011. április 29. 11:25
    „Ugyanigy le kene szerelni a tiltast szegeden a nagykoruton mindenhol.
    Az ujhidon is kivaloan lehet tekerni az uttesten megint, mar ki is probaltam. Utoljara kb. 5-6 eve csinaltam..”
  • 2. makovaros 2011. április 29. 11:16
    „Énis már az úton megyek (ahol fel van festve), azért mert a járda több ponton is rossz állapotban van. Az megyeház utcán csinálgatták a járdát, de kilehetett volna vinni a fűzfás körforgalomig az új járdát.
    De a felfestett kerékpár útas részen is vannak gondok:
    1.) Nem látszik a felfestés
    2.) A víznyelőrácsok be vannak szakadva--ÉLETVESZÉLYES
    3.) Sok a kátyú (különös kép a hatos kocsmánál lévő kereszteződésben).”
  • 1. ráérő 2011. április 29. 09:22
    „A többi utakhoz hasonloan(47,55,45) itt is lehetővé kellene tenni a biciklizést még akkor is ha ez az autósoknak nem tetszik( semmi sem tetszik nekik)
    Esetleg össze kötni a kerékpár ut két végét
    A 43-ason a tilalom ellenére a lassújárművek eddig is ott jártak ezt is legálissá lehetne tenni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Palota sikerrel pályázik

Továbbra is sikeresen pályázik központilag támogatott beruházásokra a megye legfiatalabb városa, Csanádpalota. Tovább olvasom