Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 17°C Még több cikk.

Halálos gázolás Makó-Rákosnál: kamionos ütött el kerékpárost

Makó-Rákos – Halálos baleset történt az M43-as autópálya kereszteződésében: egy kamionos sodort el egy idős kerékpáros férfit.
19:52 A balesetet szenvedett kerékpáros, egy 77 éves férfi a kórházba szállítás után meghalt. A rendőrség fél hatkor oldotta föl az útzárat.

Korábban írtuk:
Kerékpárost gázolt el egy lengyel kamion az M43-as autópálya makó-rákosi felhajtójánál. A biciklist mentőhelikopterrel szállítják kórházba. A rendőrség félpályás útzár mellett helyszínel.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. Pipacs50 2011. augusztus 12. 21:00
    „Azért ilyen kevés a kerékpáros baleset, mert a bicajosok megtanulták, hogy hiába van elsőbbségük a szuper bicikliutakon, azért az autósok erősebbek. Naponta tapasztalom, hogy nem adják meg az elsőbbséget, nem is merek olyan tempóban menni, ahogy tudok, hogy mindig meg tudjak állni!!!!!”
  • 26. makovaros 2011. augusztus 11. 20:10
    „"Egyébként a helyi szakiskola tankertje is erre közelíthető meg, amióta ez a helyzet, a diákoknak tilos kerékpárral gyakorlatra járni."

    szerintem ehhez meg joguk sincs megszabni hogy ki mivel menjen mert pl amikor az iskolák előtt bunyók vannak akkor mindig azt modják hogy iskolán kívül azt tesz a gyerek amit akar akkor ez is iskolán kívül van. (mellesleg 8-tól kezdődnek a gyakorlatok mondjuk fél nyolctól-8:15-ig aztán meg a gyakorlat végin rendőri biztosítást a kereszteződésbe errre nem gondolt az a értelmes iskola???-biztos lenne rá mód!)

    25. Még egy ilyen út: Kálvária-szép utca
    és az sztk előtt a sárban kell átmenni a túl oldalla.

    részvétem az áldozatnak.”
  • 25. kicsicsaj 2011. augusztus 11. 17:16
    „A suli eddig "saját" buszjárattal oldotta meg a diákok szállítását, de akinek volt lehetősége az kimehetett biciklivel is, de világításnak és fényvisszaverő mellénnyel rendelkeznie kellett. Ezt azonban a kereszteződésnek köszönhetően betiltották, csak a reggel 6:30-as járatos busszal, saját autóval, vagy az iskola Toyota-val lehet kimenni gyakorlatra.
    A városban elég életveszélyesek a kerékpárutak, az autósok számára beláthatatlan, csak gondoljunk belle, hogy a Szép utcán a suli előtt , az ajtónál van a kerékpárút és mikor vége van a tanításnak a diákok tömegesen jönnek ki az ajtón közvetlenül a biciklisek közé.
    A következő életveszélyes kereszteződés a Vásárhelyi - Kálvária utca kereszteződés a kisposta sarkánál, ahol a posta előtt parkoló autóktól nem lehet belátni a Kossuth utcát, ja és pont itt van a kerékpárút és egy emelkedő is.
    Ezenkivűl a Földeáki út is egy "jó" megoldás beicikli, kamion minden egy helyen.”
  • 24. atomboy 2011. augusztus 11. 14:46
    „23. Palacsinta
    "A kerékpáros érdeke,hogy ne a közúton tekerjen.Ennyi az észrevételem.SAJÁT érdeke!"

    Ebben a formaban nem igaz. Lakott teruleten kivul a forgalmasabb utakon indokolt, a szeparalas, de lakott teruleten belul eletveszelyes az elkulonitett kerekparutakon kozlekedni. Ha erdekel a tema, ajanlok egy ezzel foglalkozo konyvet: http://mek.oszk.hu/01200/01210/01210.pdf”
  • 23. Palacsinta 2011. augusztus 10. 20:45
    „dmonlájn

    A kerékpáros érdeke,hogy ne a közúton tekerjen.Ennyi az észrevételem.SAJÁT érdeke!”
  • 22. prints 2011. augusztus 10. 18:34
    „részvétem a hozzátartozoknak..
    amugy csak gratulálni tudok a tervezöknek,hogy pont ilyen veszélyes helyre nem tettek körforgalmat..hány embernek kell még meghalni?amugy meg hiába a stoptábal,ha a nagy forgalom miatt nem lehet felhajtani az elkerülöre,vagy áthaladni a rákosi uton..most persze épitenek a makó belvárosába egyet,ahol már körforgalom lesz a körforgalom hátán,ahol igy is nagyon lecsökkent a forgalom,ami ide terelödött át..ezen kellene elgondolkodni az illetékeseknek..3millio forintot költöttek ott a semmire..igy ott nem lehet közlekedni,csak kockáztatva..vagy átérek,vagy nem..”
  • 21. gabiota 2011. augusztus 10. 10:52
    „Ide is épithettek volna bicikliutat jo megcsinálták de az a lényeg zombornál van bicikliut a föld alatt,azért gondolkozhattak volna hogy nem csak autoval fognak közlekedni a tanyavilágban....”
  • 20. klj_54 2011. augusztus 10. 10:09
    „15. CsImre 2011.08.09. 22:15
    Ne nekem tedd fel a kérdést, bár egyetértek az iskolával!
    Ha a szülőnek fontos a gyereke akkor vesz neki bérletet.”
  • 19. zo 2011. augusztus 10. 09:48
    „Ha valaki kerékpárral vagy személyautóval jön a királyhegyesi úton Makó felé, jobbra nézve 50 métert lát el. Aminél meg kell gondolni az áthaladást. Ugyanis egy emelkedő van és nem belátható. Ott azért nincs annyi baleset mert nincs forgalom. Azt nem értem a tervezőknek hogy nem tűnt fel. Lehet becsukatták a szemüket egy borítékkal.”
  • 18. okz63 2011. augusztus 10. 08:02
    „11. dmonlájn 2011.08.09. 20:55
    "...a KRESZ sem kötelezi erre a kerékpárost, semmi akadálya az úton kerékpározásnak!"

    Itt a válasz (de a leglényegesebb a végén van: "..kell közlekedni"):

    54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.”
  • 17. kalkutta 2011. augusztus 09. 23:32
    „A csoda az, hogy csak ennyi kerékpáros baleset van.
    Részvétem a hozzátartozóknak.”
  • 16. dmonlájn 2011. augusztus 09. 22:33
    „15. CsImre 2011.08.09. 22:15

    szép tégla? csak a központban, nézd meg a szép fekete aszfaltot a Sálvária, Szép utcán, meg majd az aSlmásin is, ahol nem mellesleg úgy lesz megépítve, hogy az autóbejárókon nem lehet majd a kocsit hagyni, mert belóg vagy a járdába vagy a bicikliútba, amit meg a közterület felügyelet fog büntetni! Remélem itt nem vágnak ki fákat!”
  • 15. CsImre 2011. augusztus 09. 22:15
    „7. klj_54:

    És kifizeti a buszt a tanulóknak? Mert ellenkező esetben kissé visszás ez így...

    11. dmonlájn:

    Ohh, Az Apaffy utcára is nagyon kellett a bicikliút, persze ha a városban járdát kell építeni, akkor azt bicikliútra pályázva szép téglából megépítheti a város, fasort is irthat. De külterületen nehézkesen halad, mert ott kevesebb a választó.”
  • 14. Francois 2011. augusztus 09. 22:00
    „Részvét a családnak! Gyerekek mielőtt pálcát törünk valakik feje fölött, ne feledjük mi is leszünk 77 évesek "Ha megérjük " és akkor mi hogy közlekedünk?! Mi mind olyan okosak vagyunk balesetkor, ne adja Isten mi is ebbe kerüljünk. Ilyen idős korban nem olyanok a reflexek amilyennek lenni kellene ennyi, higgyétek el mi se leszünk különbek ilyen idősen.........”
  • 13. szisszka 2011. augusztus 09. 21:47
    „Jaj de sok az okos már megint! 77 évesen az nem jutott eszébe senkinek,hogy talán nem jól mérte fel a kamion távolságát! Már régen ki van táblázva és fekvőrendőr is van!!!!!!!Ennyi!!”
  • 12. atomboy 2011. augusztus 09. 21:04
    „11. dmonlájn
    "és a KRESZ sem kötelezi erre a kerékpárost, semmi akadálya az úton kerékpározásnak!"

    Bar ugy lenne. Sajnos nem igy van.”
  • 11. dmonlájn 2011. augusztus 09. 20:55
    „10. Palacsinta 2011.08.09. 20:38
    "Makón egyébként is divat a főúton kerékpározni,függetlenül attól,hogy mellette épp kerékpárút húzódik.Egyerűen van egy "azért se" szemlélet,amiből a makóiak nagy része nem tud kitörni."

    mivel a párhuzamosan futó úton nincs kitéve a "Kerékpárral behajtani tilos" tábla és a KRESZ sem kötelezi erre a kerékpárost, semmi akadálya az úton kerékpározásnak!
    Magánvélemény: sok olyan kerékpárút épült, olyan helyeken, ahol a forgalom ezt nem indokolja. pl: Apaffy utca, Hold utca, Kálvin utca stb, a Szép utca és a Kálvária utca nagyon határeset, max iskola időszakban lesz ajánlatos!
    De a legföbbet már leírtam: KRESZ NEM TILTJA!!! Ennyi”
  • 10. Palacsinta 2011. augusztus 09. 20:38
    „Makón egyébként is divat a főúton kerékpározni,függetlenül attól,hogy mellette épp kerékpárút húzódik.Egyerűen van egy "azért se" szemlélet,amiből a makóiak nagy része nem tud kitörni.

    Részvétem a bácsinak,az előző természetesen nem róla szólt! :-(”
  • 9. tótkomlósi 2011. augusztus 09. 20:08
    „Jaaaaaa, hogy ez az az ominózus kereszteződés, ami már sokszor téma volt!!!!!
    Megvan az első halálos baleset!!!!!
    A tervezők és az engedélyezők lelkén máris szárad egy emberélet!
    Ezért hisztiztünk pár hónapja a suzukis csaj balesetekor, hogy körforgalom vagy lámpa!!!!!!!!
    Valami lassító, hogy lassú járművekkel is biztonságosan át lehessen érni a másik oldalra!

    Tehát a tervezőnek és a fenntartónak a lelkiismerete igazán megszólalhatna és vihetne egy szál virágot az öregnek!!!!”
  • 8. vip007 2011. augusztus 09. 19:38
    „1. Az autópályának nincs makó-rákosi felhajtója, makói felhajtója van. Rákos innen 12 km, és egyébként is a földeáki úton van a felhajtó.
    2. Autópályán nincs kereszteződés!!
    3.A baleset a Makót elkerülő (értsd: a fégtől ácspálnéig tartó) úton történt. Ez főút, nem autópálya. Nem is felhajtó. Itt van az az ominózus kereszteződés a rákosra vezető és a makót elkerülő út között.
    4. Mikor leszállt a helikopter, teljes útzár volt. Ott voltam benne:(

    Tehát elég messze van még innen az autópálya ahhoz, hogy ki legyenek tiltva a bringások.”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Önkéntesek festik a magyarcsanádi iskolát

Tegnap délelőtt jó kéttucatnyian szorgoskodtak a falaknál. Tovább olvasom