Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Új buszt kaptak a makóiak

Makó - Új autóbusszal gyarapodott a Tisza Volán Makón: a most beszerzett környezetkímélő, energiatakarékos jármű közlekedik majd helyi járatként a belváros és az ipari park között. 110 ezer euróba került – szép és kényelmes.
Kipróbáltuk: nemcsak mutatós, de kényelmes is az a kisbusz, amellyel a helyi tömegközlekedést Makón a Tisza Volán mától üzemelteti. Az új buszt, mint Szeri Istvántól, a társaság igazgatójától megtudtuk, azt követően szerezték be, hogy lejárt a helyi tömegközlekedésre a várossal kötött 5 éves szerződésük, az új pályázati kiírásban pedig feltételként szerepelt, hogy a helyi járat járműve alacsonypadlós, környezetbarát és energiatakarékos legyen. Ez 100 kilométeren, városi forgalomban mindössze 18-23 liter dízelt fogyaszt. Fontos szempont volt az is, hogy a társaság mindenképpen magyar terméket akart vásárolni.

A gyártó cég, a békéscsabai Csaba Metál Zrt. igazgatója, Kitajka Bélaazt is elmondta az EURO 5-ös minősítésű új buszról, hogy kifejezetten városi közlekedésre tervezték. Mindössze 7 és fél méter hosszú, 25 ülő- és 30 állóhely van rajta, rozsdaálló acélból készült, és légkondicionálóval is felszerelték. 110 ezer euróba került, de felszereltségétől függően más árban is kapható. Az ünnepélyes átadáskor Buzás Péter polgármester azt mondta róla: példát mutat mindannyiunknak, mert kicsi, takarékos, óvja a környezetet, mégis szép és kényelmes.

A környezetkímélő járművet magyar cég gyártotta. Fotó: Szabó Imre
A környezetkímélő járművet magyar cég gyártotta.
Fotó: Szabó Imre

A helyi járat busza Makón a belváros és az ipari park között közlekedik, a 3 műszakos munkaidőhöz igazodva naponta kétszer oda, kétszer vissza. Teljes árú jeggyel 190 forintért szállhatunk fel, de bérletet is lehet váltani. Az idei évtől a távolsági buszokat városon belül csak a minimum 10 kilométeres, 250 forintba kerülő jeggyel lehet igénybe venni, mert az önkormányzat ehhez nem nyújtott külön támogatást.

A kisbusszal persze nem csak a helyi járat vonalán találkozhatunk, hiszen a szolgáltatásról szóló 5 éves szerződés évi 9500 kilométer megtételéről szól, ez pedig kevesebb, mint a jármű kapacitása. Így közlekedni fog olyan kisebb forgalmú helyközi vonalakon is, mint a bogárzói, az igási és a rákosi.

Olvasóink írták

  • 11. fóbia 2013. január 05. 15:35
    „Makó... Ahol adnak az esztétikára, és Makovecz tervei szerint épült többek között a buszpályaudvar is... szegény forogna a sírjában, ha ezt a szörnyet ott látná..”
  • 10. fóbia 2013. január 04. 21:13
    „Piere Qatre! A Credo olyan buszt készít, amilyet kérnek tőle, és ha hiszed, ha nem, ez is magyar, sőt, azt hiszem, egyetlen alternatívája jelen pillanatban, az Ikarusnak, ami még nem mellékes, a kezdeti gyerekbetegségeken is túl van. Nem baj, majd 33 millióért, a volán leteszteli, tákolja, ha tudja, mert mégiscsak egy egyedi gyártás ez a CSM. Attól, hogy euró ötös, még nem biztos, hogy olyan penge gép. Volt a volánnak egy LYRA nevezetű, csodálatos járműve, úgy tudom, most éppen egy makói vállalkozó tulajdonában van. Na arról is regényt lehetne írni. Gyanítom, ez is hasonló sorsra jut.”
  • 9. Szemif 2013. január 04. 14:31
    „7. Pierre_Quatre

    A Kravtex gyárt(ana) városi alacsonypadlós midiket, ha lenne rá megrendelése. ilyen buszuk volt a Credo EN 9.5 is, azóta nekifogtak a Credo buszok ráncfelvarrásának, a városi midijük új változatát még nem készítették el.
    A Kravtexen kívül gyárt még midiket Magyarországon a Molitus, az ő buszuk a Molitus S91. Mindkét típus tökéletesen megfelelne arra, amire a CSM Urbanus.

    Ezt a buszt, amúgy nem helyijáratra vették, igen ez van mondva, de ettől még elővárosi kisforgalmú vonalakon lesz használva. Makó egyetlen heyijáratos viszonylatának elég nagy utasforgalma van műszakváltáskor, mikor néhány éve láttam, akkor egy 13.5 méteres E94-es tele volt utasokkal. Kétlem, hogy ezt a gnómot küldik ilyen járatra.

    Egyébként ez a busz érdemeinek elismerése mellett-van neki olyan?- ritka csúnya egy jármű...”
  • 8. Egyolvasó 2013. január 04. 06:41
    „6. fóbia 2013.01.03. 21:30

    Mi a problémád ezzel a busszal???
    Hacsak nem az, hogy ezt Magyarországon készítették.”
  • 7. Pierre_Quatre 2013. január 03. 22:58
    „6. fóbia: A Credo nem gyárt városi alacsonypadlós midibuszokat, márpedig ekkora városba ekkora utazóközönségnek (kimondottan helyi közlekedésre szánva) hiba, sőt bűn lett volna szólóbuszt vásárolni. Lehetett volna Urbaninoban gondolkodni, mint tették azt Vásárhely esetében, de ez legalább magyar gyártású.”
  • 6. fóbia 2013. január 03. 21:30
    „Tudjuk már, hogy Békéscsaba a világ közepe, vagy legalábbis a dél alföldi régióé..Amikor ott van legyártva több mint száz korszerű, és szép Credó...Ilyen csúfságot kényszerítenek a volánra. Ezt az ortopéd formatervet.. Az ovisok szebbet rajzolnak, az biztos. Dehát békéscsabai!!!!!”
  • 5. Power 2013. január 03. 21:18
    „"A gyártó cég, a békéscsabai Csaba Metál Zrt. igazgatója..."
    Ismerve a magyar utakat vajon milyen állapotban lesz ez a 30 milliós busz néhány év múlva?”
  • 4. szentmiki 2013. január 03. 19:47
    „3. grafika88, az üzlet az üzlet, a barátság az barátság...”
  • 3. grafika88 2013. január 03. 15:24
    „Ha van buszgyártó cég...és dolgozik---MIÉRT nem rendelnek pl a Bpestiek meg a többi városokban is?? MIÉRT vesznek leselejtezett buszokat külföldről ???
    -- IKARUSZ ????--viláhírű volt !!! A kurmány MIÉRT NEM támogatja..a tulaj miért NEM fejleszt ??? KÖZMUNKA helyett inkább ezt kéne támogatni !!!!”
  • 2. tiborc1994 2013. január 03. 14:53
    „oppsz elírtam. :)

    "Remélem lesz még a Makón új buszok, mert szerintem lassan a régi (legalább is a kék szinű) buszokat új és korszerű buszokra fogják majd lecserélni."

    Helyett:

    Remélem lesz még a Makón új buszok, mert szerintem lassan a régi (legalább is a kék szinű) buszokat új és korszerű buszokra kellene lecserélni.”
  • 1. tiborc1994 2013. január 03. 14:46
    „Remélem lesz még a Makón új buszok, mert szerintem lassan a régi (legalább is a kék szinű) buszokat új és korszerű buszokra fogják majd lecserélni.

    Jó tudom, hogy vannak olyanok, akik szeretik a régi korszakú buszokat, de jobb lenne, ha jobb és új buszok lennének.

    Majd kiderül, mi jókat hoz 2013.

    Ja és ezt a fajtájú buszt láttam már neten is. Pontosan itt: http://magyarbusz.info/2012-01-26/Egy_furcsa_figura_%E2%80%93_Csaba_Metal_Urbanus_teszt”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Weszely Tamás vezeti a makói járási hivatalt

A makói járási hivatal az új esztendő első munkanapjától fogadja ügyfeleit - a szakigazgatási szervek munkatársaival együtt 80-an dolgoznak itt. Tovább olvasom