Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Alonso nyerte a Brit Nagydíjat - fotók

Sok versenyző számára a boxban dőlt el a verseny: a két Red Bull végül csak a dobogó alsóbb fokaira ért fel.
Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája nyerte vasárnap a Forma-1-es Brit Nagydíjat, Silverstone-ban.

Alonso mögött a világbajnoki címvédő és az idei pontversenyben is élen álló német Sebastian Vettel (Red Bull) lett a második, csapattársa, az ausztrál Mark Webber pedig a harmadik.

A Renault-val korábban kétszeres világbajnok Alonso idei első, pályafutását tekintve pedig a 27. futamgyőzelmét szerezte meg a silverstone-i pályán. Vettel a rajt után azonnal az élre állt, ám nem sokkal a féltáv után a 28. körben a szerelők kissé elhibázták a kerékcseréjét, így a spanyol autóversenyző került az élre, aki az előnyét végig megőrizte.

Hatalmas volt a harc a további pontszerző helyekért. A negyedik helyre brit Lewis Hamilton (McLaren) jött be a brazil Felipe Massa (Ferrari) előtt, ám az utolsó kanyarkombinációban elképzelhető, hogy szabálytalankodott a brit - ennek eldöntése és az esetleges büntetés kiszabása a verseny után történik.

Az MTI/EPA felvételei.


Rosberg, Perez, Heidfeld, Schumacher, Alguersuari a további sorrend.

Schumacher 10 másodperces stop and go büntetést kapott Kobajasival szembeni balesete miatt, Kobajasinak szintén 10 másodpercre kellett kiállnia egy másik, a boxutcában történt majdnem-baleset miatt (Maldonadonak ment neki kis híján). Vettel kerékcseréjénél a 28. körben a bal hátsóval túl sokáig molyoltak a szerelők, ekkor ment el Alonso. Button még rosszabbul járt: elengedték úgy, hogy a jobb első kerekét nem rögzítették, így a pilóta már a box kijáratánál fel kellett, hogy adja a versenyt.

Vettel előnye már 80 pontosra nőtt a világbajnoki pontversenyben.

A Brit Nagydíj végeredménye:
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:28:41.196 ó (átlag: 207,174 km/ó)
2. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 16.511 mp hátrány
3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 16.947 mp h.
4. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 28.986 mp h.
5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 29.010 mp h.
6. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:00.665 perc h.
7. Sergio Perez (mexikói, Sauber) 1:05.590 p h.
8. Nick Heidfeld (német, Renault) 1:15.542 p h.
9. Michael Schumacher (német, Mercedes) 1:17.912 p h.
10. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1:19.108 p h.

leggyorsabb kör: Fernando Alonso 1:34.908 p.
első rajtkocka: Mark Webber

A pontversenyek állása a 9. futam után (még 10 van hátra):
pilóták:
1. Sebastian Vettel 204 pont 2. Mark Webber 124 3. Fernando Alonso 112 4. Lewis Hamilton 109 5. Jenson Button (brit, McLaren) 109 6. Felipe Massa 52 7. Nico Rosberg 40 8. Nick Heidfeld 34 9. Vitalij Petrov (orosz, Renault) 31 10. Michael Schumacher 28
csapatok: 1. Red Bull 328 2. McLaren 218 3. Ferrari 164 4. Mercedes 68 5. Renault 65 6. Sauber 33 7. Toro Rosso 17 8. Force India 12 9. Williams 4

Olvasóink írták

  • 3. Szemif 2011. július 10. 18:59
    „2. fili-busz

    "Vajon mekkora környezeti terhelést jelent a környezetre, egy ilyen verseny?"

    Vicces kérdés, maga a verseny ha mind a 24 induló beér (mint az előző Valenciában rendezett futamon) akkor úgy 12-15 tonnányi károsanyag kibocsátással jár.

    Összehasonlításképp pl. a szegedi helyi buszközlekedés egy ilyen vasárnapi menetrenddel is nagyobb környzeti terhelést jelent, mint az a 24 versenyautó a pályán.

    Az igazság az, hogy a 24 F1-es autó a 19 futam és edzések/tesztek alatt kb. 700-900 tonna károsanyagot bocsát ki. A dolog érdekessége, hogy ez az F1-es csapatok teljes károsanyagkibocsátásának mindössze 0.3-0.4%-a!
    A többit a cuccok szállítására fordítják, még a két legkisebb csapat a Virgin és a HRT is két-három kamionnal járja Európát, a tengerentúli futamokra pedig ha jól tudom a teljes mezőny konténereit három teherszállító repülő viszi (régebben ennyi vitte, mikor 10 csapat volt, lehet most, hogy 12 csapat van, már kell egy negyedik is, ennyire nem vagyok szakértő)

    Az összes kibocsátás éves szinten 220 ezer tonnányi, ha a 12 csapattal és a versenysorozattal számolunk.
    Érdekesség: 170000 magyar állampolgár (egy kb. Szeged méretű város) úgy 900 ezer tonnányi légnemű károsanyagot bocsát ki évente. (evidens módon mivel ez nem egyenletesen oszlik meg az országban Szegeden ez kevesebb egy főre vetítve)

    De nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a Formula-1 viszi magával a GP2-es és GP3-as sorozatokat is (apropó GP3 ebben a szériában versenyzik a magyar Kiss Pál Tamás), igaz ezek a sorozatok csak európai helyszínekre mennek.
    Az igazi környezeti terhelést azonban a rajongók jelentik, egy F1-es futamra 80-250 ezer közötti a kilátogatók száma, evidens módon ők nem a pálya mellett laknak, tehát a versenyhelyszínre való eljutásuk során sokkalta nagyonn környezeti kárt okoznak, mint maga a versenysorozat.”
  • 2. fili-busz 2011. július 10. 17:11
    „Vajon mekkora környezeti terhelést jelent a környezetre, egy ilyen verseny?”
  • 1. atomboy 2011. július 10. 16:12
    „Louis? Inkabb Lewis, nem?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tour de France: elképesztő balesetek és Luis Leon Sanchez sikere a 9. szakaszon

Ritkán látható balesetek és spanyol szakaszgyőzelem a Tour de France 9. szakaszán. Voeckleré a sárga… Tovább olvasom