Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

A tömegközlekedési projektet kritizálta a szegedi Jobbik

Szeged - A tömegközlekedési nagyprojekt hiányosságairól tartott sajtótájékoztatót kedden a szegedi Jobbik alelnöke, Barta Sándor.

A tömeközlekedési nagyprojekt hiányosságairól tartott kedden sajtótájékoztatót a szegedi Jobbik alelnöke, Barta Sándor.

Javasolta, hoyg a szakértelemben és előkészítésben tapasztalt hiányosságokat a jövőben a felelősség egyértelmű megállapításával szűrjék ki, és a polgármesteri hivatal a készülő revizori elemzésbe ne csak a lebonyoíltó Szeged Pólus Nonprofit Kft.-t , hanem a nagyprojektet is vegye bele.

Példaként kiemelte az egyes villamos garanciális javítását , a FVV villamosok túl korai kivonását a forgalomból és kettes vonal átgondolatlan építését, ami több mint egy évet csúszik.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. Szemif 2011. augusztus 24. 10:57
    „29. Lenry

    Bár igazad lenne, hidd el én lennék az egyik legboldogabba, de a tények:

    2011.06.16-ig követési idők TANÍTÁSI napon 9-esen Makkosházi oldalon

    4:20-5:30 között: 10perc
    %.30-6.15: 6 perc
    6.20-7.40: 4 perc
    7:40-7:56: vegyes egy járat 5, az azt követő 6 perccel később, majd
    7:56-tól 12:50-ig volt 8 percezés
    12:50-17:00: 5 perc
    17:00-17:56: 6 perc
    17:56-19:00: 8 perc
    19:00-20:30: 10 perc
    20:30-22:30: 15 perc

    Ezek voltak a követési idők, most a 9-19 együtt Makkosházáról:
    4:20-5:00: 15 perc
    5:00-6:10: 10 perc
    6:10-8:00: 5 perc
    8:00-13:00: 7.5 perc (ez egy minmális sűrítés)
    13:00-16:30: 5 perc (itt ugyan maradt ugyanaz a követés, csak rövidebb lett a csúcsidő)
    16:30-17:30: 6 perc
    17:30-18:30: 7.5 perc
    18:40-21:00: 10 perc
    21:00-22:35: 15 perc

    A régi menetrendben a 9-esnek naponta 161 járata volt tanítási napon a mostani szerint a 9-19-nek van 154. Ez látszólag csak 7 járatpár, de rettentő szerencsétlen módon lett elvonva, ugyanis épp a csúcsidőt kurtították meg.
    Amúgy meg a 21-es hozzászólásban szombatról van szó, az pedig független tanszünettől és tanítási napoktól, és a régi menetrendben volt egy szombat délelőtti 7-40-11:40 közötti 8 percező időszak, most 10 perc a követési idő.
    Szombaton korábban volt 109 járatpár most van 102, innen is hét járat tűnt el.

    Az iskolaszüneti menetrendet átalakították, innen csak három járatpárt vonatk ki, és "leborotválták" a nyári csúcsidőket szétosztva egész napra 7.5 perces követéssel.

    De az alapproblémám végig az volt, hogy úgy ritkítják meg a 9-est, hogy közben a kapacitásának felét átcsapják a Víztorony térhez, tehát egy alapból leterhelt viszonylatra ritkább követés mellett több utast csábítanak át...
    A Széchenyi tér-Makkosháza szakaszon ott van mentesítőnek az 5-ös, és részben a 8-as, de mióta 2004-ben megszűnt a 22-es busz, majd az alig fél évet élt 20Y azóta az Etelka sor, Kereszttöltés utcáról csak a 9-es jelenti az egyetlen belvárosi irányba közlekedő járatot, ami így igencsak zsúfolt szokott lenni, néha még lemaradás is előfordult, erre mit lépnek: ritkítsuk meg és vigyünk arra még több utast...

    Arról még nem is beszéltem, hogy a Csillag tértől messzebb a van a Víztorony tér, mint a Lugas utca, így az a hülye helyzet állt elő, hogy pl. iskolaszünetben napi szinten csak 19 Km-t spórolnak a trolik futásából hála a 9-19 bontásnak.
    Tanítási időszakban pedig kb. 80 kilométert.”
  • 32. allwin 2011. augusztus 24. 09:51
    „Nekem mindig az a problémám, hogy sosincs felelős.

    Nem veszi át senki műszakilag ezeket?
    Ő nem felelősségre vonható?”
  • 31. deszkás 2011. augusztus 24. 09:49
    „Mi is a végzettsége az úrnak?”
  • 30. Együgyű 2011. augusztus 24. 09:13
    „A tömegközlekedési projektet kritizálta a szegedi Jobbik

    Javaslom Barta Sándor. jobbi kos képviselőnek és a kritizálóknak a nagy elméleti és szakmai
    ismeretükkel álljanak ki á dolgozok mellé munkavégzés során és irányítsák őket a
    munkájukban és biztos, hogy a munka elvégzése után nem lesz semmi probléma. Vagy
    az effektív munka büdös és nem légkondicionált helyen történik? Bírálni kritizálni nem
    könnyebb? Esetleg most nem az Szegedi Önkormányzatnál dolgozik vezető állásban sőt
    tudtommal döntés alakítói pozícióban? A süketelés helyet nem csinálni kellene valamit most
    már?
    Barta testvér körzetében mindennel elégedettek a szavazók?”
  • 29. dBrown 2011. augusztus 23. 23:27
    „25! Leghamarabb novemberben, az 1-es belvárosi szakaszától függően (ami akár el is készülhet addigra!)”
  • 28. Lenry 2011. augusztus 23. 23:22
    „24. Szemif

    az tudod, hogy most nyári menetrend van, amikor sokkal kevesebb járműre van szükség? ilyenkor soha nem volt 4 percezés a 9-esen. majd szeptembertől.”
  • 27. warix 2011. augusztus 23. 22:59
    „Kritizálni könnyű. Megvalósítani nehéz az elveket, miszerint seholsem zavarjon a közlekedés, de azért mindenhol legyen. Példa rá a sokak szerint puccos új lakópark Rókuson, ahol kitiltották, de igénylik. Ugyanez a 2-es villamos, meg minden egyéb. De tényleg, minek is a hőbörgés, ha a lakosság döntő többségének csak kritikája van, igénye nincs rá.”
  • 26. CsImre 2011. augusztus 23. 22:52
    „A 49 éves, de t.m. 100 éves technológiájú villamosok kivonása miért korai?”
  • 25. ClarkGriswald 2011. augusztus 23. 21:38
    „Erre mondaná nagyanyám, hogy "Fiam. Ha csendben maradtál volna, bölcsebb maradtál volna!". :)”
  • 24. Zsoltee0716 2011. augusztus 23. 20:47
    „13. dBrown 2011.08.23. 15:51

    Mikorra várható?”
  • 23. Szemif 2011. augusztus 23. 20:25
    „21. Agáta

    Mivel végig spórolásról, és járatritkításról volt szó -Kalmár-csomag-ezen annyira talán nem kellene meglepődni...

    Amúgy meg én reggli csúcsidőre vonatkoztatva még réggebben írtam is:
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/elindult_a_19-es_jelzesu_trolibuszjarat_-_galeria/2225507/

    39-es hsz.:
    "a reggeli csúcsban eddig 4 percenként járt a 9-es, tehát 15 alkalommal indult, ami 120 férőhelyes járművekkel számolva 1800 férőhely/óra (papíron a Skoda 15Tr ennél több utast is tud szállítani, de gyakorlatban ennyi a limit) most ezt kiritkították 5 percesre, tehát 12 indulás 1440 férőhellyel. Na most a Széchenyi tér-Lugas utca szakaszon a 4 percezés is kevés volt, annyi utas van. Tehát az alapprobléma ez lenne: Az eddig is durranásig lévő 9-es troli 1800 férőhelyéből elvettek 360-at, ÉS bónuszként minden második 9-es Tarjánig megy 19-es jelzéssel. Tehát a 19-eseken már eleve több utas lesz mire az Etelka sorra érnek, mint amennyi volt a 9-eseken eddig, hiszen Tarjánból egy új utazási lehetőséget hoztak létre, ráadásul a 16-os kiirtásával biztosan lesznek, akik a 19-est választják. "”
  • 22. Szemif 2011. augusztus 23. 19:19
    „Lesz ma este vezércikk?
    Mondjuk: Villamos a Rókusi körúton! -címmel? :-)))))

    2011.08.23. ezt adátumot érdemes megjegyezni, hosszú idő után néhány Tátra egy bengáli és a nosztalgia ikerkocsi egy számukra eddig csak álomnak tűnő városrészben nézhettek szét :-)”
  • 21. Agáta 2011. augusztus 23. 19:13
    „Azt mondták, hogy a 19-es troli beállítása járatsűrűsödéssel fog járni. Ez nem igaz, mert amíg csak 9-es volt, szombat d.e. 8 percenként járt, most meg mindkettő 20 p-ként vagyis egymást váltva 10 p-ként. Ez járat ritkítás, nem sűrítés!”
  • 20. laca74 2011. augusztus 23. 18:46
    „Kár volt ezért a sajtótájékoztatóért,amihez nem ért ahhoz nem kellene hozzászólni.”
  • 19. SP 2011. augusztus 23. 18:43
    „"". tömegközlekedési projektet kritizálta a szegedi Jobbik.""

    Mi a probléma?
    Jobbító szándékkal elemzi a jobbik
    a beruházásokat. Az eredményeket a következő 2-es villamospálya építésénél hasznosítani fogják. Ennyi.

    Minden rendben?”
  • 18. bánki 2011. augusztus 23. 18:28
    „És a kedvencem LMP véleménye ?”
  • 17. fefeegy 2011. augusztus 23. 18:08
    „Ha nem kritizáltál volna, okosabbnak tünnél! Ezért nem kell sajtótájékoztató! Beszélj arról a sok "értékes" dologról, amit csináltatok.”
  • 16. Rézgróf 2011. augusztus 23. 17:58
    „Ami rajtuk van az nem sár:)”
  • 15. Evelyn_26 2011. augusztus 23. 16:19
    „Kezdenek besározódni? Ezek már mind sárosak talpuktól a fejük búbjáig, azért olyan hangosak hogy ne az ő dolgaikra figyeljenek addig sem.”
  • 14. pistimolnar 2011. augusztus 23. 16:05
    „Valószínű ez a Barta is úgy van a közlekedési szakértelemmel, mint dakota fiú a tánccal. Szereti, csak tánc közben zavarja a zene...”
33 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Meghirdette 2012-es műsorát a Szegedi Szabadtéri Játékok

Sikeres évadot zárt a Szegedi Szabadtéri Játékok: több mint 64 ezer ember látta idén az előadásokat a fesztivál két játszóhelyén. Tovább olvasom