Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Átrajzolják Szeged közlekedési térképét 2010-re (4.)

Szeged - Három év múlva álom lesz közlekedni Szegeden, legalábbis az álmok szerint. Addigra elkészül az M43-as várost elkerülő szakasza, nem dübörögnek többé kamionok a nagykörúton. Új villamosvonal, modern tuják, trolik, régiós buszport, még több bicikliút és két új parkolóház szerepel a tervekben.
Sorozatunkban arról írunk, amiről az emberek beszélnek: hogyan válik Szeged élhető várossá.

Az M43-as sávjai

Az M43-as sztráda első szakaszának néhány kilométere az M5-öst és a 47-es utat köti össze négysávos autópályaként. Hasonlóképpen négysávosként építik meg a második ütemben a 47-est Maroslelével összekötő sztrádadarabot, valamint a Tisza-hidat. Maroslelétől a határig kétsávos gyorsforgalmi út vezet majd.

Az M5-ös utolsó szakaszának átadását, 2006 márciusát követően fellángoltak a viták, hogy vajon jó döntés volt-e a Szerbia felé vezető mintegy 15 kilométeres szakaszt megépíteni, ahelyett, hogy belefogtunk volna az M43-asba. Ez a hezitálás azért következhetett be, mert Románia és Bulgária uniós csatlakozását követően soha nem látott mértékű kamionforgalom zúdult nemcsak Szegedre, hanem az összes, a Nagylak felé vezető út mentén fekvő településre is. Csaknem megháromszorozódott a nehéz gépjárművek forgalma, a kamionok okozta nyomvályúk az engedélyezett tíz milliméter helyett tíz centiméteresre mélyültek, vagyis a szó szoros értelmében életveszélyesek. Közlekedési szakemberek nyugtatgatják azóta is a közvéleményt, hogy igenis, az M5-öst be kellett fejezni, Európa térképén nem maradhatnak tizenöt kilométeres lyukak. És hogy más tészta, más projekt, más büdzsé az M43-as.

A jó hír számunkra az, hogy a kormányzati akarat megvan az új, Szegedet északról elkerülő, a határig összesen 57 kilométeres autópálya és gyorsforgalmi út megépítésére, s elkezdődik, elkezdődött a munka. Az ütemezés szerint 2010-ig Makóig jutnak el az építők, addig az új 900 méter hosszú Tisza-híd is elkészül Maroslelénél. Majd 2011-ig Csanádpalota alatt érik el az országhatárt.

Még három nehéz év vár a szegediekre. Ez idő alatt ugyanis feltúrják a fél várost: új villamospályát építenek, felújítják a régieket, több körforgalmat, korszerű csomópontot alakítanak ki, elkészül a buszport, átépítik a Mars teret, és kerékpárutak se hálózzák be Szegedet. Előbb-utóbb pedig, ha az utolsó kamion is elhagyja a belvárost, nekiugranak a nagykörút rekonstrukciójának is.

Élhető városunk lesz 2010-re. De a kákán is csomót keresők máris azt a kérdést feszegetik, mi van akkor, ha a sztrádán nemcsak a kamionok suhannak majd el mellettünk teljes sebességgel, hanem a befektetők is.

Olvasóink írták

  • 1. Fvv 2007. november 29. 22:14
    „"álom álom édes álom..." Hiszem ha látom és már rajta utazok”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénteken nyitott a szegedi korcsolyapálya

Szeged - Sok diák lógott az iskolából, csak azért, hogy az elsők között korcsolyázhasson a szegedi… Tovább olvasom