Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Csúszik a hajdúsági 2-es is

Szeged – Szeged tartja vezető helyét a vidéki megyeszékhelyek tömegközlekedési nagyprojektjeiben – még úgy is, hogy nem zökkenőmentesek a járműbeszerzések és a vonalépítések.
Az 1-es villamosvonal decemberi átadásával befejeződött a 29,5 milliárd forintos szegedi tömegközlekedési nagyprojekt terepmunkája. Az új Swing Szeged villamosok pénteki elindításával pedig a járműbeszerzések jelentős részén is túljutott a város. A 2-es vonalon – két évvel az első kapavágás után – ugyancsak elindult a menetrend szerinti közlekedés. A minden vonalat és infrastruktúrát érintő csomagból – kisebb kiegészítő munkákat leszámítva – egyedül a trolibeszerzés van hátra. Az új troli prototípusa legkorábban 2013-ban érkezhet meg. Onnantól ugyanis, hogy az uniós projekteket felügyelő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség lezárja a második vizsgálatot, bő egy év kell a gyártónak, hogy leszállítsa a helyi igényeknek megfelelő járművet. Szeged – többször összehasonlítottuk – ezzel együtt is vezet a vidéki tömegközlekedési projektekben.

Nagyprojektek máshol: Debrecen és Miskolc villamosai. Látványtervek: az Indóház vasúti magazin archívuma (galéria)

A legnagyobb értékű, 37,7 millirádos projektet vállaló Miskolcon idén január óta a teljes 8,7 kilométernyi felújított és kibővített pályán közlekednek a villamosok. A kivitelező szeptember végéig fejezi be az utasvárókat, utat épít és parkosít; a közlekedési cég telephelyén bontják a régi járműjavító csarnokot, hogy a helyére új épülhessen. Ugyancsak idén február közepén a 4. járműbeszerzési tender után megrendelte a borsodi megyeszékhely a 31 új villamosát 18,6 milliárd forint értékben a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt.-től. A közgyűlés tavaly szeptemberben hirdetett eredményt, de a vesztes olasz AnsaldoBreda és a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S. A. (CAF) is fellebbezett. A Közbeszerzési Döntőbíróság Miskolc javára döntött, a szerződés megszületett. Az új villamos prototípusa 2014-ben, a flotta vége 2015-ben érkezhet meg.

Nagyprojektek számokan - nagyítható táblázat!
Nagyprojektek számokan - nagyítható táblázat!


Debrecenben zajlik a legkisebb, 17,6 milliárdos villamosprojekt. A hajdúsági megyeszékhelyen a járműbeszerzés és a villamosvonal építése is csúszik. A hatodik körben tavaly októberben született megrendelés a villamostenderen; a debreceni önkormányzat tájékoztatása szerint a 18 tagú spanyol flotta prototípusa 2013 márciusáig érkezik meg, az utolsót decemberig várják. A debreceni villamos a szegedinél valamivel hosszabb, 32,5 méter hosszú lesz; két vezetőfülkés, alacsonypadlós és légkondicionált. A projektben 7,5 milliárd értékben 2-es szárnyvonalat épít a meglévő villamosvonalhoz a kivitelező ATK Konzorcium (vezetője az Arcadom Építőipari Zrt., tagja a Tóth-TD Kft. és a Keviép Kft.). A 7 kilométeres pálya a dehir.hu szerint már biztosan nem lesz kész a májusi határidőre, mert a város ugyan átutalta az előleget, de a fővállalkozó a többségében debreceni alvállalkozóknak 450–500 millióval tartozik, egy részük a csőd szélére jutott. Noha februárban egy esetleges szerződésbontás is szóba került, a napokban Kósa Lajos polgármester a Kossuth rádiónak azt nyilatkozta: ragaszkodnak a megállapodáshoz.

A látványterveket az Indóház vasúti magazin biztosította honlapunknak.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Lillafüred 2012. április 01. 10:43
    „A miskolci villamospálya felújításnál rosszul szerepel a táblázatban az adat. Pontosan: a felújított pálya hossza 9,6 km.
    A többi stimmel.”
  • 21. Ellenzéki 2012. március 06. 10:38
    „Debrecenben a villamos késik, a focipálya meg érkezik!”
  • 20. vári 2012. március 05. 23:34
    „Ebgondolat

    Nekem is tetszene némi dizájnelem a vilin (a főnixmadár jól van elhelyezve, mutatós), csak ismerem már a hozzászólókat annyira, hogy sejthessem, mi lenne a reakció...”
  • 19. strangerrr 2012. március 05. 18:37
    „http://www.haon.hu/elozetes-eltunt-a-2-es-villamos-tervdokumentacioja/1922703”
  • 18. Ebgondolat 2012. március 05. 18:08
    „17. vári 2012.03.05. 17:19
    Igyekszem távol tartani a demagógiát, így soha nem szoktam párhuzamot vonni pl a felújítások, építkezések és az éhező gyerekek között!
    De jó, akkor felejtsük el a figurákat. De ha a fehér szín helyett piros vagy kék lett volna, az is sokat dobott volna a vili kinézetén. Esetleg ha a kerékvédő és a tető oldala lett volna valami barátságosabb színvilágú, az szintén javított volna. Elég sok elemből áll ez a vili, simán lehetett volna játszani a kinézetével.”
  • 17. vári 2012. március 05. 17:19
    „Ebgondolat, oklahoma

    Akkor meg az lenne a baj, hogy "csiricsáré festésre költik a pénzünket, miközben emberek éheznek".”
  • 16. Beroesz 2012. március 05. 16:54
    „12. Ebgondolat 2012.03.05. 14:48

    A debreceni címert főnixmadár díszíti, a szegedit pedig a jóisten báránya. Nem tehetünk stilizált birkát a villamos orrára, hogy nézne már az ki?!?”
  • 15. jozko 2012. március 05. 16:08
    „Nyúzzák ezerrel az új kettes pályát.

    Az új Pesa villamosokon kívül szinte folyamatosan róják a köröket a régi vilik is - járműszerelvényben.
    A Vértónál /bocs Európa ligetnél.../ lévő kanyarokban marékszámra gyűlik a sínek "árkában" a finom vas-köszörület, ami a bekopó sínek koronájáról válik be.
    Megy a "bejáratás" rendesen.
    Gondolom, ha van, mutassa ki mielőbb a "gyerekbetegségeit"...”
  • 14. tinta77 2012. március 05. 15:33
    „Tetűlassan értem be vele a munkahelyre, majdnem elkéstem. Megáll vagy nagyon lassan megy. A 83-as meg a 2-es legalább gyorsan haladt, ez nagyon csiga.
    Más úton megyek majd melóba. Ezt még át kell szerveznem.
    Villamossal nem jött be.”
  • 13. oklahoma 2012. március 05. 15:04
    „Kinézetre a PESA a legratyibb!”
  • 12. Ebgondolat 2012. március 05. 14:48
    „Nekem személy szerint jobban tetszik a debreceni vili festése. A szegedi PESA-t is fel lehetett volna dobni valami egyedi festéssel! Mert ez a törtfehér-sárga kombináció nekem nem annyira jön be. No, anno nem is erre szavaztam! :)”
  • 11. törci17 2012. március 05. 14:08
    „Szerintem se rossz a PESA, csak a beton amin fut! :)”
  • 10. mittaláltam 2012. március 05. 13:42
    „...mert a problémák inkább korrumpálnak :-D”
  • 9. macs 2012. március 05. 12:19
    „Úgy látszik a problémák nem korelálnak a pártszinekkel. :-D”
  • 8. mittaláltam 2012. március 05. 11:28
    „Dögöljön meg a szomszéd tehene is :-)”
  • 7. Beroesz 2012. március 05. 11:04
    „"egyedül a trolibeszerzés van hátra"

    Az utastájékoztató rendszer kiépítése egy elég komoly dolognak tűnik.
    http://www.ujpalyan.hu/content/61/utastajekoztatas-telematika”
  • 6. jozko 2012. március 05. 09:42
    „Cégvezető vacsorázni viszi a feleségét.
    Az előkelő étteremben éppen rendelnek, amikor odajön az asztalukhoz egy csinos nő és lazán, kihívóan-
    a feleséget gyakorlatilag semmibe véve- egy ideig kacérkodik a férjjel, majd elmegy.
    Ki volt ez a némber ? - kérdi dühösen a feleség.
    A szeretőm - válaszol a férj a világ legtermészetesebb hangján.

    A feleség dúl fúl -magában- mert felállhatna ugyan sértődötten, de ahhoz túl sok mindenről kellene lemondania...
    Kisvártatva oldalbaböki a férjét:
    Két asztallal odébb nem az üveges cég tulajdonos vezérigazgatója ül a feleségével?
    Nem...-így a férj-úgy látom, a szeretőjével van.

    Az asszonyka jól megnézi a párt és már békülékenyebb hangon:
    Azért a m i é n k sokkal szebb!!

    Bi Bi Bííí...a mi kettes vilink már gurul...és szebb...”
  • 5. TELSTAR 2012. március 05. 08:39
    „szerintem a Pesa egyáltalán nem szar.”
  • 4. Maros13O 2012. március 05. 08:32
    „Jól néz ki ez a Főnix, nem olyan egyhangú sz*r mint a pesa... :D”
  • 3. kilo 2012. március 05. 08:03
    „Ezmiez a debreceni villamos elejin, főnixmadár?”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Indul a delmagyar.hu nagy állatszépségversenye!

Készüljön fel a napi cukiságra! Keressük a legszebb kedvenceket! Tovább olvasom