Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Halálos gázolás Szeged határában

Szeged - Életét vesztette az a gyalogos, akit hétfőn reggel háromnegyed hét körül gázolt el egy személyautó a 47-es főúton az algyői Kastély Szálló közelében. 2007-ben Szegeden és környékén a személyi sérüléses balesetek 12 százalékában gyalogos volt a főszereplő.
Halálos közlekedési baleset történt tegnap reggel hét óra előtt tíz-tizenöt perccel a 47-es főúton, Szegedtől néhány kilométerre, a Kastély szálló és a körforgalom közötti szakaszon.

A rendőrség adatai szerint egy gyalogos a szállóhoz közeli bekötőútról lépett a főútra, hogy átkeljen a szemközti buszmegállóig: Vásárhely felé akart utazni. A felezővonalon túljutott, amikor egy Szeged felől érkező Mitsubishi terepjáró a belső sávban elgázolta.

Az 56 éves nő olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen életét vesztette. A baleset okát a rendőrség közigazgatási eljárás keretében vizsgálja. A szerencsétlenül járt nő nem viselt láthatósági mellényt, bár az január elsejétől kötelező a lakott területen kívül gyalog vagy kerékpárral az út szélén közlekedőknek – hangsúlyozta Szenti Szabolcs, a Csongrád megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense.

Az is tény, hogy a közeli, a Mol Ipartelepnél kialakított körforgalomban biztonságosabb módon lehet megközelíteni a buszmegállót.

A szegedi rendőrkapitánysághoz tartozó területen a múlt évben 377 olyan baleset történt, melyben megsérült valaki. Ezek közül 48 esetben gyalogos volt a főszereplő – tudtuk meg Kónya Zsolt rendőr századostól.

A közlekedésrendészeti osztály vezetője elárulta: a gyalogos balesetek leggyakoribb oka az, hogy az illető figyelmetlenül, vagy takart helyzetből lép az úttestre, illetve mozgó jármű elé. Az is sokszor előfordul, hogy a gyalogos olyan helyen akar átkelni az úttesten, ahol az nem megengedett. Ilyen ok miatt egyre többször meg is bírságolják a közlekedési szabályokat megszegő gyalogost.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Szamca 2008. január 17. 13:23
    „Sziasztok!
    Nincs jogsim, tehát nem akarok nagyon hülyeségeket beszélni, de egy biztos:
    Nem csak az autósokkal van a baj. Én naponta kelek át a Kastélynál, és mikor leszállok a buszról, képes vagyok szakadó esőben is 10 percet várni arra, hogy biztonságosan átkelhessek, míg a nagypapa a 3 év körüli unokájával lavvrozik az autók közt.
    Tény, hogy nem a megengedett sebességgel haladnak ott a járművek, de szerintem az életünk akkor is megér annyit, hogy várjunk pár percet. Nekem megéri!”
  • 23. kriszti 2008. január 15. 19:28
    „nana hozzászólásával egyetértek.A KRESZ azt írja elő ,hogy mindig az út és időjárás viszonyoknak megfelelő sebességet válaszunk!”
  • 22. NTK 2008. január 15. 18:20
    „Idézet a 20-as hozzászólásból: [...] 1 lámpát azért a szeged táblától az első körforgalomig el tudnék viselni, mint autós. persze ettől sincs garancia, hogy majd ott mennek át a gyalogosok. [...]

    Miért is lenne garancia. Ki az a bolond, aki a Flóratom II.-es telephelyéhez nem toronyiránt megy át, hanem mondjuk a Kastélynál mert ott van kijelölve az átkelési lehetőség. Oda-vissza két kilóméter. Ez max. csak akkor valósulhat meg ha kínai nagyfalat húznak a 2x2 sáv közé. Elég csak megnézni a Mars téri betonelválasztókat. Mindig akad kisérletező kedvű gyalogos.”
  • 21. TOM&JERRY 2008. január 15. 15:57
    „Elgondolkozva, én jó ötletnek tartom amit az algyői híd után alkalmaznak, miszerint egy "pihenőt" építettek középre vaskorlátokkal ami megakadályozva a gyors "átrohanást" .Persze ott végig szalagkorlát van ami szintén jó megoldás, csak a kivitelezés gondolom nem olcsó.De az elképzelés szerintem jó, ha megfelezzük és egyszerre csak két sávot kell figyelni az mindenkébb kisseb balesetveszély.Na igen, meg sebességkorlátozás, de az akkor ér valamit ha betertják.
    Erről jut eszembe, és most a feleségemet idézem:"Csak te vagy ilyen hülye, hogy 70-el mész?(persze viccesen, ő is eggyet ért a 70-el) Ez elhangzik mindig mikor beérünk v. jövünk kifelé Szegedről ahol 70 a megengedett.”
  • 20. skipper 2008. január 15. 15:17
    „tom & jerry!

    valóban nem egyszerű a megoldás, de azért javasolhatunk valamit, hogy jobbá lehessen tenni a helyzetet. én egyébként főként autós vagyok, soha nem mentem még át gyalog az úton, teljesen számomra ismeretlen, ott dolgozó emberek nevében szólaltam meg. persze, lakott területen belül nagyobb a forgalom, nem vitás. 1 lámpát azért a szeged táblától az első körforgalomig el tudnék viselni, mint autós. persze ettől sincs garancia, hogy majd ott mennek át a gyalogosok. azt sem állítom, hogy esetleg nem a gyalogos volt a hibás, de javaslatokat kell tenni a megoldásra, hátha kisül valami jó a véleményekből.”
  • 19. TOM&JERY 2008. január 15. 11:59
    „Kedves Skipper!
    Konkrétan nem llrád gondoltam, és mint írtam tisztelet a kivételnek.
    De talán azzal te is eggyetértessz, hogy a Nagykőrösi úton v. baktóban a lámpáknál ill. a 47-en átkelő gyalogosok száma közel sem hasonló mértékű. És ha ismered az utat akkor te is tudod, hogy szegedről kifelé a kastélyig minden buszmegállónál hasonló a helyzet, mindenhol van keresztező gyalogosforgalom.Azaz 2 km-n belül 3 lámpa kellene?
    Irom ezt úgy, hogy 6 hónapig nap mint nap keltem át az emlÍtett helyen.Ami szerintem is életveszélyes!!!
    De igazából NTK-nak van igaza, okosak sajnos nem lehetünk!”
  • 18. Skipper 2008. január 15. 11:13
    „Kedves Tom és Jerry! Az igaz, hogy Főútvonal, de mivel mindkét oldalon több üzem van, valahogy át kell kelniük az úton. ha nem lennének üzemek, nem járnának ott gyalogosok, nem javasolnék én sem lámpát oda. Az M5-ös bevezető szakasz pesten nem az M5-ös autópálya, hanem a Nagykőrösi út, ahol 70-es tábla van. olvasd el, mit ír más, mielőtt hülyének nézed az embereket.egyébként ilyen gyalogos lámpa van pont az algyői úton, bár még Szeged belterületén, Baktónál. szerintem szereljük le, hülyeség az is. hátha páran még meghalnak...”
  • 17. NTK 2008. január 15. 10:18
    „Az a baj, hogy senki nem lehet itt okos. Mindenkinek igaza van, meg nincs is. Reggelente olyan mértékű a forgalom a 47-esen, hogy csak nagy erőfeszítések árán lehet rajta átkelni. Naponta 20000 járműegység. Ha van valakin láthatósági mellény, ha nincs, nehéz a 15 méter széles úton biztonságosan átkelni. Az ellen meg végképp nem tud mit tenni egy gyalogos, hogy az autók jóval 100 km/h-ás sebességgel közlekednek. Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy hány métert tesz meg egy ilyen sebességgel közlekedő autó, és mennyire világít el a tompított fényszórója, - mert ugye reggelente már van szembejövő forgalom is - akkor láthatjuk, hogy mindkét félnek nagyon oda kellene figyelnie. Akárhogy is nézzük, mindkét fél hibázott: a gyalogos ugyan szabályosan akart átkelni az úton, de láthatósági mellény nélkül, az autós meg valószínűleg jelentősen túllépte a megengedett sebességet. A képek erről tanúskodnak.”
  • 16. TOM&JERRY 2008. január 15. 09:40
    „Dongónak!!!
    A megengedett 90 km/h azon a szakaszon!
    (és még most sem értem miért Írnak h.lyeségeket néhányan-tisztelet a kivételnek)”
  • 15. karlvonbanhoff 2008. január 15. 08:27
    „Kedves Nana! 2 hsz.
    Ha van jogsid akkor javaslom sűrgősen frissítsd fel az ismereteidet,ha meg nincs akkor miről beszélünk.
    Hol van ott ahol a szerncsétlenség történt zöld lámpa meg zebra?”
  • 14. helere 2008. január 14. 23:49
    „Akár ki akrámit mond, gyorshajtásod volt????igen akkor meg az autóst veszik elő ennnnyi-( És nemhiszem h bárki is betartaná a 90km/h-át mert én sem szoktam de tény h a belső sávban megyek ami szabálytalan tudom de biztonságos gyorshajtáskor a kivilágitatlan illetők miatt!

    Sajnálom!”
  • 13. Dongó 2008. január 14. 17:47
    „TOM&JERRY-nek
    Ott éppen 70 km/óra tábla van”
  • 12. TOM&JERRY 2008. január 14. 17:36
    „Miről beszéltek???
    Ez egy főútvonal!!! Lámpa meg zebra Vásárhelyig 100 méterenként. Ne röhögtessétek már ki magatokat!(az M5-re is gyalogátkelőt???)
    Mellényt, világítást kellene használni és legfőképp figyelni.
    És a megengedett seb. 90 km/h

    Ettől függetlenül nagyon sajnálom a hölgyet!”
  • 11. Skipper 2008. január 14. 17:05
    „Kedves egy plogár! természetesen nem kell mindenhová nyomógombos lámpát felszerelni, de ezen az útszakaszon a gyalogosoknak nem sok esélyük van átkelni lámpa nélkül. én csak 1-2 helyen gondoltam, oda, ahol több munkahely van azon a szakaoszon, és a dolgozókank át kell kelniük az úton, ha fel akarnak szállni a buszra. én is autós vagyok (elsősorban), de megállnék, nem háborodnék fel rajta, ha fél perc időkiesését okoz a dolog. hagy éljen más is...könnyűszerkezetes felüljárót már meg sem merek említeni, bár Pesten rengeteg van belőle. felüljáró nélkül ott sem tudna átmenni az úton senki mondjuk az M5 bevezető szakaszán”
  • 10. El Nyomottka 2008. január 14. 16:17
    „néhány kérdés:
    Hány ilyen kritikus gyalogátkelő rész van azon a szakaszon? 10? Mennyibe kerülne egy nyomógombos lámpa, ha nem a lopitikusok rendelnék meg? 1-2 millió forintba? Szóval összesen 10-20 mFt kellene ahhoz, hogy ne haljon meg több ember? Szerintem egyetlen emberélet is sokkal többet ér ann.l, hogy ezen spóroljunk... :-/”
  • 9. egy polgár 2008. január 14. 14:02
    „Ez a baleset is lapott területen kivül történt, Ott kellene viselni láthatósági mellényt. és ha nincs kijelölt gyalog átkelő hely akkor igenis a gyalogos csak akkor induljon el, ha nincs közeledő jármű. Lehetne felszerelni lámpát, ami nyomogombos, de hova és mennyit?
    Felesleges torlodást okoznánk vele.”
  • 8. utopia 2008. január 14. 13:56
    „Anno az iskolában 5. osztályban nekünk volt közlekedési ismeretek oktatása (gyalogos és kerékpáros közlekedésről) a rendőr néni azzal kezdte fő szabályként: látni és látszani a közlekedésben! Lányom rendszeresen jár be szegedre, kerékpárral a suliba. Első alkalommal vitánk támad a mellény miatt,(mert majd kicikizik az osztálytársak). Másnap délután közölte, hogy képzeljem több szegedi iskolatársa is, akik kerékpárral járnak a suliba, felvették a mellényt. A hölgy családjának részvétem.”
  • 7. Molnár Imre 2008. január 14. 12:18
    „nana! Te egy kicsit átestél a ló másik oldalára. Ugyanis ez a baleset lakotterületen kívül történt és itt igenis kellene viselni mellényt, ha bukósisakot nem is. És igenis a gyalogosnak kellene körültekintőbnek lennie, elvégre az Ő életéről van szó.”
  • 6. Dongó 2008. január 14. 12:16
    „Vajon hány kilométeres sebességgel ment a gyalogos, hogy így összetörte az autót, idáig csak vicceltem. Lehet, hogy ott még 70 km/óra az autók megengedett legnagyobb sebessége? Az a kocsi, a képeken látható sérülések szerint kb. 120-140 km/órával ment, ha nem így van akkor sorry:”
  • 5. nana 2008. január 14. 12:03
    „kirikatica!
    az óvatosságon van a hangsúly.
    ne haragudj, de a gyalogos esetleg bukósisakot ne hordjon, mikor át akar kelni az úttesten? esetleg páncélöltözetet is öltsön magára a gyalogos és sziréna sisakot?
    most nem azokat védem akik átszaladnak bárhol az úttesten, hanem azokat akik tényleg figyelnek arra, hogy hol a zebra!”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négyen pályáznak a Szegedi Nemzeti Színház vezetői posztjára

Szeged - Négy pályázat érkezett a Szegedi Nemzeti Színház főigazgatói posztjára. A… Tovább olvasom