Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Indulhat a szegedi trolibeszerzés - menesztenék az SZKT igazgatóját

Döntést hozott a szegedi trolitender ügyében a Közbeszerzési Döntőbíróság: kimondta, hogy az önkormányzat mindenben a hatályos törvényeknek megfelelően járt el tömegközlekedési nagyprojekt trolibeszerzésre kiírt tenderében.
Minden olyan eljárás, amely a trolibeszerzéssel kapcsolatban indult az SZKT ügyvezetőjének, Tóth István Tibornak a bejelentései alapján, lezárult. A szerződés teljesíthető vált – mondta csütörtök délelőtti sajtótájékoztatóján Solymos László.

A alpolgármester hozzátette: meg kell nézni, hogy az SZKT ügyvezetőjének bejelentései milyen hatással voltak a jelenleg 17 hónapos csúszásban lévő szerződésre. Az első trolinak tavaly novemberben kellett volna megérkezni, idén szeptemberben már hatnak kellene futnia. Ha ez megtörténne, beindulhatna az új 10-es trolivonal, amely kiváltaná a város egyik legforgalmasabb autóbuszvonalát. Ezáltal az SZKT jegyekből és bérletekből származó árbevétele nem növelhető.

Talán most már semmi nem akadályozza meg azt, hogy a 10-esen is csápos buszok járjanak. Archív fotó: Karnok Csaba
Talán most már semmi nem akadályozza meg azt, hogy a 10-esen is csápos buszok járjanak. Archív fotó: Karnok Csaba


– Most úgy látjuk, hogy Tóth István Tibor alaptalan bejelentései jelentős károkat okoztak a városnak, illetve késleltetik a szerződés teljesítését. Ezért az SZKT ügyvezetője méltatlanná vált a cég vezetésére, ezért felszólítom, hogy azonnali hatállyal adja be lemondását. Ha nem teszi meg, a következő közgyűlésen kezdeményezni fogom a felmentését – fogalmazott az alpolgármester.

Az uniós támogatásoknál közreműködő szervezet, az NFÜ várhatóan a napokban ellenjegyzi az önkormányzat kivitelezővel kötött szerződését, majd elkezdenek tárgyalni a nyertes Ikarus–Skoda Konzorciummal, hogy tudja-e teljesíteni a szerződést a 17 hónapja megállapodott feltételekkel.

Tóth István Tibor is reagált:

– Nem először történik meg ez a felszólítás. Igazából nem is értem az alapját – reagált megkeresésünkre Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója.

– Az én bejelentésem a kételyeimről szólt. Az, hogy ennyi ideig elhúzódott a vizsgálat, bizonyítja azok megalapozottságát. Amellett, ha tavaly novemberben kellett volna kifizetni a gépjárművek előlegértékéét, akkor 315 forintos euroárfolyamon lehetett volna, most pedig 285 forinton áll az euró, így tehát még megtakarítás is történt. Ezen felül pedig az egyik alapvető probléma a 10-es trolivonallal, hogy a városvezetés nem hajlandó megérteni, hogy többletköltséggel jár. A 10-es trolivonal üzemeltetése 250 millió forintba kerül évente, míg a jelenlegi, rövidebb autóbuszvonalé 130-140 millió forint. A különbözetre jelenleg nincsen fedezet, nincs benne a költségvetésben ez a plusz forrás.

Tárgyi tévedés, hogy a Tisza Volántól a bevételmegosztással már idén hozzánk kerülne a 10-es trolivonal bevétele. Már többször jeleztem, hogy a városvezetés nem gondolta át kellő alapossággal a nagyprojektben létesített beruházások üzemeltetési költségeit: például a zöldpályáét, az aktív utastájékoztatásét és a nagyobb teljesítményű villamosokét. Rengeteg pénzt megtakarítottam a városnak. Nem látom az okát, miért kellene lemondanom, ez politikai játék.

Olvasóink írták

92 hozzászólás
  • 92. Belváros 2012. július 02. 11:11
    „88. X_Y 2012.06.29. 14:12 49.Belváros 2012.06.28. 16:56

    Te is repülhetsz Tóth elvtársaddal együtt...

    TE MÁR REPÜLTÉL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 91. bánki 2012. július 01. 21:41
    „62. klj...54 2012.06.28. 18:55

    Okostojás ! Rád egy babakocsit sem lehet bízni nem hogy egy trolit ! ( proli a lumpenből )”
  • 90. Malaci50 2012. június 30. 21:01
    „Nem csak a ló lába látszik ki! Látszik már, a hátsó fertály, amiből kiderül, hogy ez a ló hím! Ilyen nyilvánvaló drágítás nem szolgálja az utazók érdekeit! Ezek akarnak Hmvásárhelyig a vasúti síneken villamost kiépíteni? Ez is csak egy újabb nagy pénz, aminek a resztlijén lehet osztozkodni, azután pedig kiderül az ismert tény, nincs pénz az üzemeltetésre.
    Mind a két város eléggé jól el van adósodva, persze a vásárhelyi országelsőséget szerzett! Elveszett a józan ész is,...... ha már nincs elegendő szakértelem?”
  • 89. stunde 2012. június 30. 10:42
    „Én a többi seggmeresztős,munkájukhoz nem értő irodában nagy arccal ülőket is meneszteném de azonnal! (Bocs a kifejezésért de így van!!)NA jó tisztelet a kivételnek mert olyan is van!Nincs embere az Szkt-nak villamost vezetni a volt melósait meg nem veszi vissza mondvacsinált okokkal?Mert ő a forgalmi osztály feje ?Holott a "nagyfőnök szerint meg kellett volna ember?Vicc ez az egész ami az asztalok mögött ülők folytatnak!!Menjen is ha nem látják megfelelőnek a munkját..kap úgy is végkielégítést...”
  • 88. X_Y 2012. június 29. 14:12
    „49.Belváros 2012.06.28. 16:56

    Te is repülhetsz Tóth elvtársaddal együtt...”
  • 87. SP 2012. június 29. 11:32
    „79. csafe, 83. Attis2 :) :)

    kicsi a világ, könnyű lebukni :)”
  • 86. Mil 2012. június 29. 10:11
    „Egyáltalán, létezik még az "ikarus" ? Jó régóta nem gyártottak azok semmit. Amit előtte, azt is kisipari módszerekkel, olyan minőségben(ARC buszok).. VAgy majd az SZKT eszkábálná össze? Kiforrta már magát az ARC troli ?”
  • 85. hdcsaba 2012. június 29. 10:03
    „Tóth István Tibornak teljes mértékben igaza van, hogy a Trolibusz(vagy villamos) kilóméterenkénti üzemeltetése jóval magasabb mint a sima buszoké.

    Tehát, ha az említett 10-es troli vonal elkészül, mi fog következni? Újabb bérlet ár emelések.

    Inkább bringázzatok!”
  • 84. Arnika 2012. június 29. 09:49
    „- Nem először történik meg ez a felszólítás. Igazából nem is értem az alapját - reagált megkeresésünkre Tóth István Tibor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója.

    No ez a baj ha nem érted, hogy nem értesz semmihez.”
  • 83. Attis2 2012. június 29. 09:40
    „SP

    JOGOS! :-)”
  • 82. barsanyi 2012. június 29. 09:32
    „A világ nagy, vagy annál kisebb városaiban az elektromos tömegközlekedést fejlesztik. Vajon miért?
    A füvesített villamospályát alkalmazzák. Vajon miért?
    A hajtáshoz szükséges energiahordozó füstjét nem a városban engedik szabadon. Vajon miért?
    A fékezéskor keletkező kiporolásokat /ferodol/ megszüntetik / Visszatáplálás alkalmazása/ miért is?
    Megnézném egyszer, hogy milyen hasraütés számokat használnak a kétfajta jármű üzemeltetésének összehasonlításakor.”
  • 81. baaecb 2012. június 29. 09:19
    „TIT monnyon le!!!”
  • 80. Bendegúz007 2012. június 29. 09:05
    „19. Belváros
    Én elhiszem hogy drágább a troli meg a villamos is mint a busz,de ha megnézed Debrecent,vagy Miskolcot,1 csomó új villamos pályát építenek ki,mert környezet kímélőbb,és erre ad pénzt az euo,de mint látod lehet mutogatni fideszes városokra is.Ha áttanulmányozod ott jóval több plusz költséggel jár az elektromos tömegközlekedés mint Szegeden,”
  • 79. csafe 2012. június 29. 08:03
    „SP
    Szerintem te ott dolgozol, ahol én 42 évet lehúztam a szakmában :-)”
  • 78. strangerrr 2012. június 29. 08:00
    „TIT-ről mindent elmond, hogy első dolga volt levelet írni Brüsszelbe, hogy vonják meg Szegedtől a támogatást. Ezt mindenki minősítse vérmérséklete szerint. Nálam erre a cselekedetre van jelző...

    "Rengeteg pénzt megtakarítottam a városnak"
    Ezt az értelmes gondolatot továbbfejlesztve, az SZKT megszüntetése (nincs kétségem, hogy ez TIT végcélja) a legnagyobb spórolás lenne, nemde?

    Az sem fér a kis agyamba, hogy ha a spórolás a cél, akkor miért halmozott fel TIT és N anno ennyi adósságot 2002 előtt.

    Lehetne folytatni a sort, hosszú vádiratot lehetne írni erről az emberről.”
  • 77. SP 2012. június 29. 07:23
    „""75. csafe Lenin szkázál:""

    Ja szkazál:
    Ja ucsil, ucsil, ucsul.
    Rugalmassági modulusza minden anyagnak van. Még a bundabugyi guminak is.

    Nemcsak feszített sínek vannak.
    Hanem előfeszített vasbeton szerkezetek is, amin ha a beton megköt, tehermentesítés után, szilárdabb betonelemet kapunk.

    pl. előfeszített gerinchúros vasbeton villanyoszlop.

    panyimajes?”
  • 76. saturnus 2012. június 29. 05:22
    „44. GAgyi 2012.06.28. 16:47/-Igazad van elnézést Sory !”
  • 75. csafe 2012. június 28. 23:57
    „64. SP
    41. Ellenzéki
    Egy kis olvasnivaló az előbbi témához:
    http://www.hegesztes-technika.hu/hir.php?cmnewscmd=n&cmnewsid=hezagnelkuli_vasuti_palya_20120318
    A cikkben a 2. képlet sajnos helytelen, az első van tévesen megismételve. Ott a rugalmassági modulusnak (E )kell szerepelnie. Azért a szövegből meg lehet érteni miről is beszéltem a 32-e hozzászólásomban.
    Tehát jól mondtad ellenzéki:
    Lenin szkázál: ucsitszjá ucsitszjá ucsitszjá”
  • 74. scott1 2012. június 28. 23:03
    „Ne foglalkozz macs az eco.hu-val mindig is ezt csinálták!
    Azután a jövőhéten, ha 285,5 Ft lesz a forint ismét lehoznak egy cikket, hogy "Stabilizálta a helyzetét a forint", majd egy-két napon belül lehet ismét 287 Ft akkor pedig jöhet a szokásos forgatókönyv a "Bedőlő forint"-ról... majd visszaerősödhet 286 Ft-ra amire valószínűleg lehozzák a "Pillanatnyi levegőhöz jutott a forint" cikket, majd beállhat tartósan 286,5 Ft-ra, amire az "Ismét gyengült a forint" cikket hozzák le, vagy a "Képtelen volt tartani a forint az árfolyamot"...”
  • 73. macs 2012. június 28. 21:35
    „Ezt olvasom az eco.hu-n:
    20:09 Már 290 forint felett jár az euró
    20:26 Gyengül a forint
    20:25 Megtaposta Matolcsy a forintot
    20:33 Bezuhant a forint Matolcsy pénzosztogatásának hírére
    Valaki szóljon Tóth úrnak!”
92 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ki látta a balesetet és a zárkulcstolvajt?

A Szegedi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya két ügyében is kéri a lakosság segítségét. Tovább olvasom