Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Londonban mutatták be találmányukat

Szeged, London - Izomstimulációs játékkonzolt álmodott meg az SZTE két hallgatója, a programtervező informatikus Kopasz Tamás és a fizikus Körmöczi Andor. A fiatal feltalálók nemrég egy londoni diákkonferencián képviselték Magyarországot.
Játékkonzol hallássérülteknek című pályamunkájával második helyezést ért el a szegedi egyetem két hallgatója a 21. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen, és a Magyar Innovációs Szövetség különdíját is elnyerték. A 21 éves Kopasz Tamás harmadéves programtervező informatikus szakon, a vele egyidős Körmöczi Andor harmadéves fizika szakon. Mindketten részt vettek július 23. és augusztus 6. között a London International Youth Science Forumon, amelyen 64 ország majdnem 430 tudósjelölttel képviseltette magát.

Orvosok is hasznosíthatnák?

Távlati elképzelésük, hogy a hallássérülteknek is még élvezhetőbbé tegyék az amúgy hangeffektekkel teletűzdelt akciójátékok használatát, vagy esetleg az orvosi világ is hasznosíthatná a találmányt. Programok által beállíthatnák, milyen módon szeretnék stimulálni az adott izomcsoportot, és a szerkezet már végezné is a dolgát. A tudósjelöltek szeretnék továbbfejleszteni az eszközt, „hogy ne csak egy testrészünkön tudjuk érezni a hatást". Majd befektetők segítségével kívánják piacra dobni.
A résztvevők bemutathatták kutatásaikat, eredményeiket egy 10 tagú neves tudósokból, szakértőkből álló zsűrinek. A legjobb tíz projekt lehetőséget kapott, hogy bemutathassa munkáját mindenki előtt. Az idei diákkonferencia fő témái közt volt a globális felmelegedés és az energiagazdálkodás problémája, egyszerű fizikai effektusok mai, modern, sokszor meghökkentő felhasználása, valamint a legújabb fizikai–kémiai eredmények bemutatása.

– Számtalan jobbnál jobb termék található ma már a piacon, amely a játékok 3 dimenziós világát próbálja meg összekötni a felhasználó valódi világával. Ezekkel az eszközökkel élvezetesebbé válik a játék, illetve olyan érzést kelt bennünk, mintha jelen lennénk az adott szituációban. Ilyen eszközök például az úgynevezett feedbackes játékvezérlő egységek, vagy az autós játékokban jól ismert rezgő kormánykerék. Ezen elgondolás alapján szerettünk volna mi is megépíteni egy hasonló berendezést, csak épp nem az autós játékokra, hanem a verekedős vagy lövöldözős harci játékokra. Fizikai hatást szerettünk volna elérni, amely által a felhasználó érzi a kapott ütéseket – mutatta be az izomstimulációs játékkonzolt az egyik fejlesztő, Körmöczi Andor.

Londonban mutatták  be találmányukat. Fotó: DM
Londonban mutatták be találmányukat. Fotó: DM

Hogy ne ütközzenek szerzői jogokba, ingyenes játékokon tudtak dolgozni. A választásuk a diákok körében népszerű Pocket Tanks nevű lövöldözős játékra esett. – A kész program figyeli a találatokat, felismeri a pontszámokat, kijelzi azokat, majd a testünkre csatolt izomstimulálón keresztül érezzük is. A program minden olyan találatot jelez, amelyet az ellenfél irányít ránk és sikeres találatként könyvel el a játék, valamint a saját magunk megsebzését is – mondta Andor. Mindkét egyetemista vajdasági, Tamás programozóként képzeli el a jövőjét, Andor kutatónak készül, maradna a fizika területén.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

24 óra alatt 63 határsértő

Nyolc csoportban 63 határsértőt – köztük 21 gyermeket - fogtak el a rendőrök és a polgárőrök az elmúlt 24 órában. Tovább olvasom