Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

M43: átadásra kész két újabb sztrádaszakasz

Szeged - Az M43-as két szakasza, a 47-es útig elérő első, valamint a Makót elkerülő utolsó szakasz is olyan állapotban van, hogy a következő hetekben átadhatják. Egyelőre még nem jelölték meg az avatás napját. A teljes M43-as használatba vétele 2011 elején esedékes.
Az M43-as első, 6,7 kilométeres szakaszán, valamint a Makót elkerülő darabon jelenleg már a befejező munkálatok zajlanak. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs irodájától azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az M43-as autópályának az 5-ös főút, valamint a 47-es közötti szakaszát első lépésben főútként helyezik ideiglenes forgalomba. A hatósági eljárás lezárása várhatóan október 8-án lesz, akárcsak a Makót elkerülő 7,5 kilométeres szakasznak. Azzal kapcsolatban, mikorra tervezik a szalag átvágását, nem kaptunk felvilágosítást.

Megírtuk: az M43-as teljes első szakaszát tavaly november végére, a második, a harmadik és negyedik szakaszt pedig most augusztus 31-ére kellett volna átadni. Előre nem látott problémák, a csapadékos időjárás, valamint a Szeviép Zrt. csődje miatt azonban módosultak a határidők. Az 1. szakasznak csak egy 4,2 kilométeres, a Csongrádi sugárútig elérő darabját sikerült idén március 31-én átadni, de nem autópályaként, hanem főútként. A folytatását, azt a részt, amelyik a 47-es úti körforgalomba torkollik, szintén főútként avatják fel, valamikor október első felében. (A 47-es főúti csomópont mindkét oldala már a 2. szakaszt építő Sedesa S. A. vezette konzorcium munkaterületéhez tartozik.)

Október elején a 47-es útig érhet el az M43-as. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Tegnap végigmentünk a teljes első szakaszon: már mindenütt kiállították a forgalomirányító táblákat, felfestették a sávokat. A laikusnak úgy tűnik, teljesen kész a sztráda – sok szegedi be is hajt a tiltott zónába, és lerövidíti az útját –, munkásokat csak a 47-es úti csomópontnál, vagyis tulajdonképpen a 2. szakaszon láttunk.

A Vásárhelyi úton kész a körforgalom, amelynek belső sávját a használók szűknek érzik. Azt hallottuk, amikor már a sztráda felől is megindulhat a forgalom, a hatalmas járműveket a külső sávba terelik majd, ahol nagyobb a mozgástér.

Az M43-as két szakasza – a 47-es útig elérő első, valamint a Makót elkerülő –  is olyan állapotban  van, hogy a következő hetekben átadhatják. Fotó: Schmidt Andrea.
Az M43-as két szakasza – a 47-es útig elérő első, valamint a Makót elkerülő – is olyan állapotban van, hogy a következő hetekben átadhatják. Fotó: Schmidt Andrea.

2011 elején lesz teljes az M43-as

Úgy tudjuk, hogy az új autópálya 2. és 3. szakaszának még mindig nincs véghatárideje, papíron ma is a 2010. augusztus 31. szerepel. A vállalkozók ugyanis csak a nyáron nyújtották be részletes indoklásukat a késéssel kapcsolatban és főleg a július közepéig tartó rendkívül csapadékos időjárásra hivatkoztak. Információink szerint az két szakasz átadása 2011 elején várható.

Az elfelejtett „nulladik" szakasz

Amikor az M5-ös Szegedig elérő szakaszát 2005 decemberében átadták, vele együtt avatták fel az M43-asnak a sztrádáról az 5-ös főútig elvezető legelső 3 kilométerét. Ha pontosak szeretnénk lenni, akkor ez az autópálya-darab az M43-as első szakasza. M43-asként azonban ma már azt a 31,6 kilométert emlegetjük, amely most épül az 5-ös főúttól Makóig, és magában foglalja a hagymavárost elkerülő úgynevezett főúti lekötést is.

Olvasóink írták

90 hozzászólás
  • 90. Naívolvasó 2010. szeptember 17. 20:11
    „Adósságból építették, el is lopták, át sem adták. Csak ennyi a baj.”
  • 89. strangerrr 2010. szeptember 17. 18:42
    „87. Külföldön is van 2 év egy autópálya szakasz építése, pláne egy folyami nagy híddal.
    Az építkezés hosszát pedig nem az építendő hossz határozza meg. Pl a töltés konszolidációt akkor is ki kell várni ha 1 km töltésről van szó és akkor is a 100 km-ről.

    88. Az önkormányzatnak közvetett információ lehetnek csak, lévén ez állami beruházás.”
  • 88. vertesimarika 2010. szeptember 17. 10:32
    „Klárika drága! (ti. clara, -ae, f. = latinul drága)

    Honnan veszel ilyen infókat, forrást is szeretnénk tudni, mivel hiteltelennek tűnik a cikk, és ezt az olvasók nem tudják! Kérlek azt is írd bele, hogy kitől, mely önkormányzati személy mondta neked, hogy annak hitelességét megkérdezzük, felülbírálhassuk, mint kedves Olvasótok!”
  • 87. tuzaiisti 2010. szeptember 17. 10:29
    „Nagyon humoros ez az építkezés, másik autópályáknál ennyi idő alatt 150-170 km-eket adnak át, ráadásul mindenkit kifizetnek, nem pedig zsarolják az alvállalkozókat.
    Magyarország szégyene, hogy ici-pici szakaszokban adunk át egy nem túl hosszú elkerülőútat. Remélem ezeket külföldön nem mutatják, kiröhögnek bennünket, mint az ufólátnok oroszországi képviselőt :D”
  • 86. strangerrr 2010. szeptember 16. 22:52
    „Kérek valami forrást erre, mert ez egész egyszerűen nem igaz.

    Talán ha 98 és 2002 között egy centit is haladt volna az M5, és mondjuk 2002re elért volna szegedig, akkor nem 2008-ban kell elkezdeni az M43ast.”
  • 85. Csodabogár 2010. szeptember 16. 22:18
    „Az mszp ígéretei szerint már 2007-re kész kellett volna lennie az egész autópályának.
    Akkor kezdték el építeni.”
  • 84. Smerdis_of_Arshak 2010. szeptember 16. 19:32
    „strangerrr 2010.09.16. 16:53

    vigyázz, itt nem értékelik a hozzáértést :)) ezeknek csak az a lényeg, hogy lehessen fikázni...”
  • 83. strangerrr 2010. szeptember 16. 16:53
    „Tisztelt fanyalgó gyülölködő pártdoridok:)

    Legalább azt döntsétek el, hogy most akkor az a baj, hogy átadják, vagy az a baj, hogy nem adják át?:)

    Ha átadják, jaj hát kampány van... ha nem adják át: szégyen hogy még nincs kész:)

    A Dm nem pártlap, csak a szokásos botrányújság.”
  • 82. őrgróf 2010. szeptember 16. 16:03
    „kocsordi , Dagi is ezt mondta.( Tudod, aki annó az MSZMP-nek dolgozott.) És ez a szégyen, mert ez azt mutatja, hogy csak a PÁRTÉRDEK számít, és NEM A VÁROS! Az előző kormány a FIDESZ-vezetésű városokat is támogatta. Ebben - úgy látszik, - jobb volt.”
  • 81. kocsordi 2010. szeptember 16. 15:36
    „A kormány támogatását bizalmát csak kormánypárti polgármester élvezheti. Ha Botka marad a polgármester Szeged csak vergődni fog a következő négy évben.”
  • 80. monster82 2010. szeptember 16. 15:35
    „a délmagyar nem tájékoztat hitelesen csak látszólag független, a valóságban Botkának kedvez!”
  • 79. theseus 2010. szeptember 16. 11:12
    „Szerény javaslat a kampánystáb felé: bontsák még több szakaszra az autópályát, akkor még több készülne el egyszerre, és még több vezércikket lehetne írni.

    Az olvasók meg még többet röhöghetnének ezen a pártlapon.
    Botkát már inkább sajnálják, talán ebben bízhat.”
  • 78. Morpheus_RexXx 2010. szeptember 16. 09:01
    „Mi és mások is használták már a makói elkerülőt... használható, csak a bürokratikus apróságok maradtak el... igaz addig ha valaki azon a szakaszon kárt szenved... előferdülhet, hogy kártalanítás nélkül marad. :)”
  • 77. öregvegyész 2010. szeptember 15. 23:14
    „Én sem értem,ha megvolt a műszaki átvétel-átadás akkor miért kell megnyitni. Sajnos azt kell mondanom ez is az elmult rendszerek egy berögzült rossz szokásának továbbfolytatása.Ha valami valamikor felépült az épitők ünnepeltek.Meg is érdemelték.Most meg a politikusok elvették ennek a bennsőséges örömét. Gusztustalanok ezek az avatásoknak nevezett ceremóniák.”
  • 76. mattil 2010. szeptember 15. 22:30
    „Azért ezt a vásárhelyi útig tartó részt ha már kész van átadhatnák hivatalos ünnepség meg ilyenek nélkül is. Mondjuk reggeltől lehetne rajta közlekedni és kész az ujság meg írna egy pársoros cikket, hogy már van forgalom a pálya ezen részén és ennyi. Ennél jobb PR nem kell Botkának! Kész az út lehet rajta menni. Sokat jelentene a város északi részen lakóknak és az Algyő valamint Vásárhely felől az M5 felé tartóknak is, ha nem kellene bemenni a Rókusi körútra. Nagyon régóta vártak, vártunk már erre a részre mindannyian!
    Az alvállalkozók helyzete, és a most amúgy is a polgármester minden lépését leső ellenzék miatt(hogy leszólhassák ) most nem biztos, hogy egy beszéd sokat érne. A használható út viszont annál inkább!”
  • 75. Sportplusz 2010. szeptember 15. 21:35
    „.. nem sikerült még átadni !!?? szeginy botka laci nem avathat ..jajjj”
  • 74. blöki 2010. szeptember 15. 21:14
    „szégyen az egész!”
  • 73. őrgróf 2010. szeptember 15. 20:11
    „Nagyon jó! De mikor lesz használható? Az utolsó határidő ez év vége volt. Most már ez is csúszik? Bravó! És hány fej hullott emiatt? ( Pistrui és társai?)”
  • 72. exchange 2010. szeptember 15. 20:10
    „70. elkerülő út A földeáki útnál van a elkerülő. Földeáki út (Vásárhelyi út)-43-as főút-ig ez a makó elkerülő szakasz.”
  • 71. Morpheus_RexXx 2010. szeptember 15. 19:58
    „Mi is elkerültük makót nagy ívben mikor szegedről mentünk kövegyre. :P :D”
90 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Polgármesterjelöltek vitája Szegeden

Az októberi önkormányzati választás mindössze két nagyvárosban ígér viszonylag szoros eredményt, Miskolc mellett Szegeden lehet komolyabb verseny a jelöltek között. Tovább olvasom