Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 10. 31. péntek - Farkas

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Marad a Tisza Lajos körúti betonfal

Marad a Tisza Lajos körúti betonfal

Szeged - Megvárja az önkormányzat, amíg – pályázati pénzből vagy anélkül – átépítik a Tisza Lajos körút sávjait. Addig marad a négy sáv és a betonfal.

Dombai Tünde - 2012.04.26. 09:02
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
2011 júniusában négysávosították a Tisza Lajos körút Dugonics tér és Szentháromság utca közötti 300 méteres részét. Akkor terelték ki a kiskörútra a belső utcák forgalmát az 1-es villamosvonal belvárosi felújítása miatt. Azóta a külső két sáv a buszoké és a taxiké, a belső az autósoké és az összes többi járműé, így a bicikliseké is. Az átmenetinek hirdetett megoldás ellen tiltakoztak a közlekedők, mert veszélyesnek érezték, hogy a kerékpárosok és robogósok a feltorlódó autósorok között igyekeznek előrébb jutni. Nem szerették a Honvéd téri parkolóház előtt felállított beton sávelválasztót, az úgy nevezett New Jersey-elemeket sem, mert csúfak, és helyet vesznek el az amúgy is szűk sávokból.

 Gondot okoz a közlekedés busznak is, kerékpárosnak is a Tisza Lajos körút Dugonics tér és Szentháromság utca között szakaszán.  A  betonelválasztó amellett hogy csúnya, helyet is vesz az amúgy is szű
Gondot okoz a közlekedés busznak is, kerékpárosnak is.
A  betonelválasztó amellett hogy csúnya, helyet is vesz az amúgy is szűk sávoktól.
Fotó: Karnok Csaba

A közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága júliusban úgy döntött: a tapasztalatok alapján átrajzoltatja a sávokat és leveteti a betonelemeket. Az elfogadott terv szerint ez a szakasz háromsávos lesz. Buszsávot csak a Dugonics tér felé alakítanak ki, ezen haladnak majd a biciklisek is úgynevezett kerékpáros nyomon. (Ez sárga jelzést jelent az úttesten, amely a bicikliseknek ajánlott útfelületet jelzi. Egyúttal arra figyelmeztet, hogy az úttesten fokozottan számolni kell kerékpárosokkal.) A Szentháromság utca felé nem lesz buszsáv, a biciklisek itt is az út szélén tekerhetnek majd. A tervek szerint előretolt felállóhelyük lesz a bicikliseknek a lámpánál, így nem a holttérben, hanem a buszok, trolik előtt várnak majd a zöldre.

Azt is eldöntötte tavaly a szakbizottság, hogy az önkormányzat pályázik a Tisza Lajos körúti buszsáv építésére a Szentháromság utca és a Dugonics tér között. Megírtuk: a fejlesztés összesen 200 millióba kerül, ebből 10 millió az önrész. A megállókban bazaltbetonra cserélik a burkolatot.

Olvasóink kérdik: meddig maradnak még az ideiglenes betonelemek a nagyáruház háta mögött? Kósa János, a városüzemeltetési iroda munkatársa elmondta: a napokban benyújtotta a város a Tisza Lajos körúti buszsávra vonatkozó pályázatát. Elbírálására augusztus végére kell számítani. Ha az önkormányzat nyer, a kivitelezőt közbeszerzési eljáráson választják ki, így a munka 2013-ra tolódhat. Ha nem kap támogatást a város, akkor saját költségen alakítják át a közlekedési rendet. A Honvéd térnél terelőszigettel választják el a sávokat. A betonelválasztó és a négy sáv tehát őszig biztosan megmarad, de a pályázat miatt lehet, hogy csak jövőre szűnik meg.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12 következő >> végére >>> 17 hozzászólás
Moderálásra küldöm 17. TUTI 2012.04.27. 20:09

Ha járdaszigettel helyettesitik, annak nem lesz értelme!
Autós is, de főleg gyalogos átgázolnak majd rajta!
Hagyjuk igy! :)

Moderálásra küldöm 16. vuk 2012.04.27. 10:30

6. info 2012.04.26. 10:18
Az a betonfal most sem a gyalogosok miatt van ott, hanem hogy a parkolohazbol ne kanyarodjanak ki balra. Kb. ennyi az oka. Erdekes, az autosok megtennek ezt, ha csak zarovonal van es nem betonfal? :) Meglepo dolog ez.

Moderálásra küldöm 15. Krampampuli 2012.04.27. 10:15

Én ha 20 éves lennék tuti festenék rá füvet... :)

Moderálásra küldöm 14. barsanyi 2012.04.27. 08:33

Azért az elgondolkoztató, hogy ha nincs természetes akadály, sem a záróvonal sem a tiltó tábla nem jelent semmit egyes autósoknak.

Moderálásra küldöm 13. info 2012.04.26. 18:57

11. okz63 2012.04.26. 16:32 -Mert törvényen kívülinek tartják magukat. Azt hiszik, hogy csak gépjárművel lehet balesetet okozni.

Moderálásra küldöm 12. izsi 2012.04.26. 16:59

5. szgy
Azt még nem teljesen értem, hogy a Kiskörúton BELÜLI forgalom kitiltása milyen relációban van ezzel a betonfallal, ami magán a körúton helyezkedik el, de mindegy is. Ettől függetlenül a "nem-célforgalom" kitiltásával a belvárosból bizonyos határokon belül egyetértek (kellene hozzá egy másik Tisza-híd, és akkor a Belvárosi híd maradhatna a tömegközlekedés/kerékpáros/gyalogos kombónak)

A közbeszerzéseket ismerve itt jövő nyár előtt nem lesz egykapavágás sem. (Pályázat eredménye csúszik, közbeszerzés kiírása, újrakiírása, eredményhirdetés 3-4 hónap, munkakedzés 2-3 hónap)

Moderálásra küldöm 11. okz63 2012.04.26. 16:32

1. info 2012.04.25. 22:32
"ilyen beton falat igazán fölállíthatnának a Budapesti krt-n, az un. tarján bisztró autóbusz megállóknál. Megszűnne az autósok veszélyeztetése a gyalogosok által. Úgy sétálnak oda-vissza az úttesten mintha a korzón lennének."

Ebben bizony nagyon egyetértünk, de ugyanez a helyzet sokszor a Csillag térnél is :-(

Moderálásra küldöm 10. acidrain 2012.04.26. 14:51

Nyúdzsörzi-elem baszki... betonfal akárhogy hívod és ronda, káoszt okoz és veszélyes -> tehát marad :D

Moderálásra küldöm 9. vuk 2012.04.26. 11:25

8. elgergho 2012.04.26. 11:08
Nem hajlandoak buszsavra engedni a kerosokat annak ellenere, hogy most is ott mennek, minden gond nelkul.
Idiotak, ennyi.

Moderálásra küldöm 8. elgergho 2012.04.26. 11:08

Átépítik a sávokat. 1 éve sincs, hogy át lettek tervezve. Ez valami vicc!? Miért kell 2 évente, de jobb esetben 4 évente mindent áttervezni. Ja hogy most nem felejtik ki a kerékpárutat? Az Más. A betonfal meg jó lesz útalapnak.


17 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...