Délmagyar logó

2016. 05. 29. vasárnap - Magdolna 16°C | 29°C

Marad a Tisza Lajos körúti betonfal

Szeged - Megvárja az önkormányzat, amíg – pályázati pénzből vagy anélkül – átépítik a Tisza Lajos körút sávjait. Addig marad a négy sáv és a betonfal.
2011 júniusában négysávosították a Tisza Lajos körút Dugonics tér és Szentháromság utca közötti 300 méteres részét. Akkor terelték ki a kiskörútra a belső utcák forgalmát az 1-es villamosvonal belvárosi felújítása miatt. Azóta a külső két sáv a buszoké és a taxiké, a belső az autósoké és az összes többi járműé, így a bicikliseké is. Az átmenetinek hirdetett megoldás ellen tiltakoztak a közlekedők, mert veszélyesnek érezték, hogy a kerékpárosok és robogósok a feltorlódó autósorok között igyekeznek előrébb jutni. Nem szerették a Honvéd téri parkolóház előtt felállított beton sávelválasztót, az úgy nevezett New Jersey-elemeket sem, mert csúfak, és helyet vesznek el az amúgy is szűk sávokból.

 Gondot okoz a közlekedés busznak is, kerékpárosnak is a Tisza Lajos körút Dugonics tér és Szentháromság utca között szakaszán.  A  betonelválasztó amellett hogy csúnya, helyet is vesz az amúgy is szű
Gondot okoz a közlekedés busznak is, kerékpárosnak is.
A  betonelválasztó amellett hogy csúnya, helyet is vesz az amúgy is szűk sávoktól.
Fotó: Karnok Csaba

A közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága júliusban úgy döntött: a tapasztalatok alapján átrajzoltatja a sávokat és leveteti a betonelemeket. Az elfogadott terv szerint ez a szakasz háromsávos lesz. Buszsávot csak a Dugonics tér felé alakítanak ki, ezen haladnak majd a biciklisek is úgynevezett kerékpáros nyomon. (Ez sárga jelzést jelent az úttesten, amely a bicikliseknek ajánlott útfelületet jelzi. Egyúttal arra figyelmeztet, hogy az úttesten fokozottan számolni kell kerékpárosokkal.) A Szentháromság utca felé nem lesz buszsáv, a biciklisek itt is az út szélén tekerhetnek majd. A tervek szerint előretolt felállóhelyük lesz a bicikliseknek a lámpánál, így nem a holttérben, hanem a buszok, trolik előtt várnak majd a zöldre.

Azt is eldöntötte tavaly a szakbizottság, hogy az önkormányzat pályázik a Tisza Lajos körúti buszsáv építésére a Szentháromság utca és a Dugonics tér között. Megírtuk: a fejlesztés összesen 200 millióba kerül, ebből 10 millió az önrész. A megállókban bazaltbetonra cserélik a burkolatot.

Olvasóink kérdik: meddig maradnak még az ideiglenes betonelemek a nagyáruház háta mögött? Kósa János, a városüzemeltetési iroda munkatársa elmondta: a napokban benyújtotta a város a Tisza Lajos körúti buszsávra vonatkozó pályázatát. Elbírálására augusztus végére kell számítani. Ha az önkormányzat nyer, a kivitelezőt közbeszerzési eljáráson választják ki, így a munka 2013-ra tolódhat. Ha nem kap támogatást a város, akkor saját költségen alakítják át a közlekedési rendet. A Honvéd térnél terelőszigettel választják el a sávokat. A betonelválasztó és a négy sáv tehát őszig biztosan megmarad, de a pályázat miatt lehet, hogy csak jövőre szűnik meg.

Olvasóink írták

  • 17. TUTI 2012. április 27. 20:09
    „Ha járdaszigettel helyettesitik, annak nem lesz értelme!
    Autós is, de főleg gyalogos átgázolnak majd rajta!
    Hagyjuk igy! :)”
  • 16. vuk 2012. április 27. 10:30
    „6. info 2012.04.26. 10:18
    Az a betonfal most sem a gyalogosok miatt van ott, hanem hogy a parkolohazbol ne kanyarodjanak ki balra. Kb. ennyi az oka. Erdekes, az autosok megtennek ezt, ha csak zarovonal van es nem betonfal? :) Meglepo dolog ez.”
  • 15. Krampampuli 2012. április 27. 10:15
    „Én ha 20 éves lennék tuti festenék rá füvet... :)”
  • 14. barsanyi 2012. április 27. 08:33
    „Azért az elgondolkoztató, hogy ha nincs természetes akadály, sem a záróvonal sem a tiltó tábla nem jelent semmit egyes autósoknak.”
  • 13. info 2012. április 26. 18:57
    „11. okz63 2012.04.26. 16:32 -Mert törvényen kívülinek tartják magukat. Azt hiszik, hogy csak gépjárművel lehet balesetet okozni.”
  • 12. izsi 2012. április 26. 16:59
    „5. szgy
    Azt még nem teljesen értem, hogy a Kiskörúton BELÜLI forgalom kitiltása milyen relációban van ezzel a betonfallal, ami magán a körúton helyezkedik el, de mindegy is. Ettől függetlenül a "nem-célforgalom" kitiltásával a belvárosból bizonyos határokon belül egyetértek (kellene hozzá egy másik Tisza-híd, és akkor a Belvárosi híd maradhatna a tömegközlekedés/kerékpáros/gyalogos kombónak)

    A közbeszerzéseket ismerve itt jövő nyár előtt nem lesz egykapavágás sem. (Pályázat eredménye csúszik, közbeszerzés kiírása, újrakiírása, eredményhirdetés 3-4 hónap, munkakedzés 2-3 hónap)”
  • 11. okz63 2012. április 26. 16:32
    „1. info 2012.04.25. 22:32
    "ilyen beton falat igazán fölállíthatnának a Budapesti krt-n, az un. tarján bisztró autóbusz megállóknál. Megszűnne az autósok veszélyeztetése a gyalogosok által. Úgy sétálnak oda-vissza az úttesten mintha a korzón lennének."

    Ebben bizony nagyon egyetértünk, de ugyanez a helyzet sokszor a Csillag térnél is :-(”
  • 10. acidrain 2012. április 26. 14:51
    „Nyúdzsörzi-elem baszki... betonfal akárhogy hívod és ronda, káoszt okoz és veszélyes -> tehát marad :D”
  • 9. vuk 2012. április 26. 11:25
    „8. elgergho 2012.04.26. 11:08
    Nem hajlandoak buszsavra engedni a kerosokat annak ellenere, hogy most is ott mennek, minden gond nelkul.
    Idiotak, ennyi.”
  • 8. elgergho 2012. április 26. 11:08
    „Átépítik a sávokat. 1 éve sincs, hogy át lettek tervezve. Ez valami vicc!? Miért kell 2 évente, de jobb esetben 4 évente mindent áttervezni. Ja hogy most nem felejtik ki a kerékpárutat? Az Más. A betonfal meg jó lesz útalapnak.”
  • 7. TUTI 2012. április 26. 10:24
    „MAradjon! :) Csúnya!
    DE beton biztosan balesetek sokaságát akadályozta meg!
    Gyalogosok is kisebb káoszt okoznak arra...
    MAradjon!”
  • 6. info 2012. április 26. 10:18
    „2. vuk 2012.04.26. 09:00 -egy biztos, ha megnézzük milyen körültekintően sétálnak át természetesen nem a gyalog átkelőn hanem az úttesten -elgondolkodtató...szabad megnézni egy-egy forgalmas napon”
  • 5. szgy 2012. április 26. 10:17
    „Kiskörúton belül "parkolni tilos - kivélel engedéllyel" (t.i. helyben lakók SZEPARK engedéllyel stb.) zónát kell kialakítani. Egy csomó problémát azonnal megold.”
  • 4. atomboy 2012. április 26. 10:09
    „Attol fuggetlenul, hogy jovore lesz az atalakitas, a betonelemeket meg az iden el kell tavolitani. Annak a fizetesebol vonjak le a koltseget, aki kitalalta az osmanysagot.”
  • 3. klj-54 2012. április 26. 10:04
    „A kiskörúton a hivatásforgalmon kívüli összes forgalom betiltása a megoldás.”
  • 2. vuk 2012. április 26. 09:00
    „1. info 2012.04.25. 22:32
    "Megszűnne az autósok veszélyeztetése a gyalogosok által."
    Marmint ugy erted, hogy valos veszely van, hgoy egy gyalogos halalra gazol egy autost?...

    Egyebkent ez a szakasz nagyon vicces, a kerekparos szbalyosan a belso savban kell, hogy kozlekedjen, gondolhatjatok, hogy ez mennyire tetszik az autosoknak :) Dudakoncert, majd zarovonalon elozes garantalt.”
  • 1. info 2012. április 25. 22:32
    „Dombai Tünde - 2012.04.26. 06:02--ma még csak 25. van, de nem baj. Ami azt illeti ilyen beton falat igazán fölállíthatnának a Budapesti krt-n, az un. tarján bisztró autóbusz megállóknál. Megszűnne az autósok veszélyeztetése a gyalogosok által. Úgy sétálnak oda-vissza az úttesten mintha a korzón lennének.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bíró Eszter és Falusi Mariann a zsinagógában

Igazi zenei csemegét ígér Bíró Eszter és Falusi Mariann közös estjének ősbemutatója - Izrael állam megalapításának 64. évfordulójára rendezik a koncertet. Tovább olvasom