Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Megerősítik a 47-es főút régi szakaszait

Csongrád megye - Nagy teherbírásúvá építik át két év múlva a 47-es főút Szeged és Orosháza közti szakaszát. Az új burkolat a 11,5 tonnás terhelést is kibírja, azaz nem rongálják majd meg a kamionok. A munkálatok nem érintik a Tisza-híd és Vásárhely között péntekre elkészülő négysávos részt, az már most ilyen.
Nem ér véget a munka a 47-es főúton a Kishomok és Kopáncs közötti, mintegy 4,5 kilométeres szakasz négysávosításával. Az algyői hídtól Vásárhelyig már nagy teherbírású az út, ami viszont nem mondható el a 47-es megyei szakaszának többi részéről. A Tisza-hídtól Szegedig tartó, 12 kilométeres négysávos, illetve a Hódmezővásárhelytől Orosházáig tartó 30 kilométernyi kétsávos szakasz nem bírja az állandó kamionforgalmat. Az Európai Unió támogatásával folyó sztrádaépítést követően megerősítik az azokkal kapcsolatban álló utakat is, így ezt is.

A Vásárhely és Székkutas közötti szakasz is felújításra vár. A munkák 2011-ben kezdődnek. Fotó: Tésik Attila
A Vásárhely és Székkutas közötti szakasz is felújításra vár. A munkák 2011-ben kezdődnek.
Fotó: Tésik Attila

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél érdeklődtünk, hogy mikorra és milyen ütemben indulnak a munkálatok a 47-esen. Fazakas Orsolya kommunikációs vezető arról tájékoztatott, hogy a Békés és Csongrád megye határától induló, azaz a főút 173-as és a 195-ös kilométerszelvénye közötti szakaszán még csak az előkészítés folyik, most vásárolják meg a szükséges területeket. A 195-ös kilométernél, azaz a Hód-Mezőgazda Zrt. kiállítási területénél kapcsolódik majd a még csak tervezett vásárhelyi elkerülő út. A 47-es burkolatát megerősítő építkezés 2011-ben kezdődik. Várhatóan ekkor, az M43-as autópálya befejezése után indul az algyői Tisza-híd és a Szeged határában lévő autópálya-feljáró közti szakasz burkolatának felújítása is, hogy az aszfalt kibírja a 11,5 tonnás terhelést.

Olvasóink írták

  • 8. bj029 2009. november 11. 08:59
    „6. klj_54 2009.11.09. 12:08
    És? Ez kit érdekel, hogy ott mi van? Nem hiszem, hogy ez a tervezési szempont...”
  • 7. strangerr 2009. november 09. 13:06
    „1.
    Kissé meg is szélesítik, plusz kerékpárutat is tesznek mellé. Ezért kell területet venni.

    2. Az algyői híd szélesítéséről, (ami gyakorlatilag egy másik híd melléépítése) nincsen szó.”
  • 6. klj_54 2009. november 09. 12:08
    „2. hozzászólás NTK 2009.11.09. 08:45

    Miért kellene bővíteni a hidat?
    Ha adsz lev címet küldök (mondjuk) a francia A85 --ről képet, ahol a 2*2 sáv 2200 méter hosszan 1 sávossá válik, híd miatt.
    Pedig ott kicsivel nagyobb a forgalom!”
  • 5. bata88 2009. november 09. 10:45
    „4.
    Akkor én kérek elnézést:)”
  • 4. NTK 2009. november 09. 10:25
    „3-hoz:
    A tengelysúly terhelés a lényeg, nem az össztömeg.”
  • 3. bata88 2009. november 09. 10:05
    „"Az új burkolat a 11,5 tonnás terhelést is kibírja, azaz nem rongálják majd meg a kamionok."

    Igen ám csak ott a bibi, hogy egy kamion üresen pótkocsival alsóhangon 13-14 tonna:D
    Megrakva 30-35 :D
    De nem baj a 11,5 tonnát azt bírja:D:D:D:D:D”
  • 2. NTK 2009. november 09. 08:45
    „Az algyői Tisza-hidat nem akarják véletlenül még +2 sávval bővíteni ...?”
  • 1. utazó81 2009. november 09. 08:43
    „Nem értem a cikket.Ha csak megerősítik milyen területeket vesznek meg,és minek.Vagy esetleg azt is szélesítik?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Légzési elégtelenséggel kezelik a H1N1-gyel fertőzött kismamát

A szegedi belklinika intenzív osztályán kezelik szerda óta azt a kismamát, aki a H1N1 szövődményei miatt került kórházba. Tovább olvasom