Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Nehéz közlekedni a városban

Szeged - Lassan egy hete esik az eső, azóta még nehezebb közlekedni a városban. A forgalom lelassult, az utak beálltak, sár és falevél borítja az aszfaltot.
Amióta esik, egyedül a kötöttpályás közlekedés működik Szegeden: ma az jár jól, aki villamosra száll. A buszok és az autók ugyanis csak lassan araszolhatnak előre a hatalmas, az eső és a sáros utak miatt teljesen lelassult forgalomban.

A nagykörúton, a Bertalan hídtól a Boldogasszony sugárútig tartó 10 perces utat most olykor – például a reggeli csúcsforgalomban – háromnegyed óra alatt tesszük meg. A Csongrádi sugárútig még csak-csak eljutunk viszonylag egyenletes tempóban, ha szerencsénk van, zöldet kapunk a József Attila sugárúti kereszteződésben. Utána viszont lebénul a forgalom: piros lámpa állítja meg az autókat a Csongrádi sugárútnál, és ettől kezdve minden lámpás csomópontnál várakozhatunk. A Csongrádi kereszteződésében álldogálva előre felkészülhetünk arra, ami ránk vár: láthatjuk annak a kocsisornak a végét, amelyik gyakorlatilag összefüggő sort képez, egészen a Kálvária sugárútig.

Hiába zöld a lámpa, áll a sor. Fotó: Segesvári Csaba
Hiába zöld a lámpa, áll a sor.
Fotó: Segesvári Csaba

A Kálváriáig tartó kálváriában az a legidegesítőbb, hogy zöldet mutat a lámpa, mégsem halad a sor. És amikor végre átmehetnénk a zöldön, akkor is meg kell állni, hiszen félő, hogy bent ragadunk a kereszteződés kellős közepében. Csak azok a sorok haladnak, amelyeket nem állítanak meg a közlekedési lámpák: így a nagykörútról a Bajai út felé lekanyarodó sávnak elfogadható a tempója. Ugyanakkor pont itt, ebben a kereszteződésben látni igazán, hogy aki az ellenkező irányból nagy ívben balra akar kanyarodni a Kálvária sugárútra, mennyit várakozik. Legfeljebb két autó fér át ugyanis a zöldön.

A sár az úr

Porlódon most a sár az úr: az építkezések miatt keletkezett por sárrá állt össze az utakon, amit az autók mindenfelé széthordanak. A lehullott falevelek, az eldugult csatornák miatt áll az iszap és a víz, amelyben óvatosan gurulnak a még nyári gumikkal felszerelt autók. Nyakig koszosan.

A Belvárosi temetőnél is hatalmasak a dugók – napszaktól függetlenül. Egyrészt jó, hogy közlekedési lámpa irányítja a forgalmat, hiszen máskülönben a Fonógyári útról szinte lehetetlen lenne kikanyarodni az 55-ösre és a város felé. Ugyanakkor a derékszögben találkozó két úton, mindkét irányban hatalmas dugók keletkeznek.

Tegnap oszlopcsere volt

Tegnap este 20 és 24 óra között az Izabella híd és a Rókusi körúti kereszteződés között váltakozó volt a forgalom oszlopcsere miatt. Ezen a szakaszon jelzőőrök irányították a forgalmat – állt a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság közleményében.

Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. valakiiii 2009. november 15. 21:04
    „Három év alatt több mint 180 millió forintos támogatást kap a szegedi önkormányzattól a Pólus Kft. A céget az egykori Gyurcsány-féle biopolisz fejlesztési programra hozták létre, de az uniós támogatásokra tervezett projekt elbukott.

    A szegedi Fidesz szerint a szocialista városvezetés kettős finanszírozást folytat azzal, hogy pályázatírói, tanácsadói, kommunikációs és PR-tevékenységekért külső cégeknek juttat milliós összegeket. Az önkormányzat ugyanis éppen ezekre a feladatokra hozta létre 2005 decemberében a Szeged Fejlesztési Pólus Kht-t., mely két évvel később nonprofit társasággá alakult át.

    ,,Ennek a cégnek alapvető feladata lett volna, hogy ne csak egyes programelemeket, városfejlesztési projekteket hajtson végre, hanem átfogó projektmenedzsmenttel foglalkozzon. Az önkormányzati támogatás - ami ehhez a céghez folyik évről évre - erre fel is jogosította volna és megteremtette az anyagi hátterét" - nyilatkozta a hírTV-nek a fideszes Hűvös László.

    A cég megalakulásakor a többi között a Szeged Biopolisz Fejlesztési Pólus program kidolgozását vállalta. A Gyurcsány Ferenc által megálmodott egészségipari innovációs projekt azonban nem valósult meg, pedig a program bejelentésekor az akkori fejlesztési kormánybiztos Bajnai Gordon uniós pénzeket is ígért. Az ellenzéki képviselők a Pólus Kft. működőképességét is megkérdőjelezik.

    ,,Elvégezhetné akár a pályázatírást, akár a projektmenedzsment feladatokat, a végrehajtás időszakában mégsem ez a cég szerepel, hanem külső szakértők, külső vállalkozások lépnek be a százszázalékos önkormányzati tulajdonú cég helyett" - mondta a hírTV-nek Juhász Gyula, fideszes önkormányzati képviselő.

    Juhász szerint az elmúlt két évben több közbeszerzési eljárás eredménye meglepően gyorsan született meg, az ellenzéki képviselő az sem tartja kizártnak, hogy a külsős pályázatíró cégek a városházáról kiszivárgó információkkal segítették a pályázókat. Az ügyről a Pólus Kft. és a város szocialista alpolgármestere sem nyilatkozott.

    (hírTV)”
  • 41. klj_54 2009. november 13. 18:59
    „Látom nem látjátok a fától az erdőt!
    Már többször leírtam, (de sajnos ide csak funkcionális analfabéták járnak) hogy egész Európa hasonllóan csinálja!
    Több mint kettő évig a Milánó - Torinó közti autópály terelt úton ment, soxor a terelés is el volt terelve (!) de fizetni kellett a pályadíjat.
    Ott senki nem reklamált, mert tudták értük épül!
    Elolvasva a hozzászólásokat elgondolkoztam, milyen munkát végezhet ez a sok okos ember saját munkakaőrében?”
  • 40. frakk 2009. november 13. 13:40
    „Felajánlok egy gyorsabb megoldást is erre a káoszra !! Minden kivitelezést átirányítani azonnal az Izabella híd és rendőrségig szakaszra. Ezerrel dolgozni, nem tökölni, mert két hét és a fagyra fog hivatkozni ez a sok íróasztalnál tétlenkedő.”
  • 39. frakk 2009. november 13. 13:14
    „Laikusként már több cikket tettem be ide, a nem megfelelő időzítés végett. laikus látja amit a szakemberek nem.
    Milliós fizetésekben üldögélő emberkék döntöttek a szegedi úthálózat tönkretételéről. A kamionok rá vannak engedve a bajaira, a Petőfire, lezárva a boldogasszony is. Most kellene a Párizsi krt valami indokkal felbontani egy sávban. Valóban lehetett volna várni egy évet az autópálya elkészültéig. Egy időben nem kellett volna fél várost feldúlni. A munkát jó szervezéssseel szakaszolni lehetett volna, de éppen azok az emberek akarták ezt a káosz-látványt, akik nincsenek a térlátás tulajdonában. Bizonyos helyeken lézengenek a munkások, ugyanaz történik mint a Széchenyi téri két megálló féléves nyári - túrista csúcsra időzítésében. Ezt már polg mester sem tudta nézni , belebetegedett”
  • 38. Norman_Bates 2009. november 13. 13:13
    „37. hozzászólás ukk-mukk-fuck 2009.11.13. 11:57
    Teljes sztori?
    Sajnos nem lehet bizonyítani.”
  • 37. ukk-mukk-fuck 2009. november 13. 11:57
    „OFF:

    a tegnap (nov.12-én) 13.00 -15.00 között két rendőr dolgozott saját zsebre a sándorfalvi vasúti átjárónál.
    ha illetékes olvassa leellenőrizheti a <moderálva> nevét.
    egy következő szolgálatuknál, el lehet kapni a <moderálva>.”
  • 36. oszama 2009. november 12. 23:58
    „Mil 2009.11.12. 10:24
    http://www.mhk.hu/kozbesz/index.php?menuindex=0100&pageindex=2009

    jó olvasgatást

    pl:
    "I.2) Az ajánlatkérő típusa és fő tevékenysége vagy tevékenységei
    Minisztérium vagy egyéb nemzeti vagy szövetségi hatóság, valamint regionális és helyi szerveik
    Nemzeti vagy szövetségi iroda/hivatal
    Regionális vagy helyi hatóság
    Regionális vagy helyi iroda/hivatal
    xKözjogi szervezet
    Európai intézmény/hatóság vagy nemzetközi szervezet"...
    ..."III. szakasz : jogi, gazdasági, pénzügyi és technikai információk
    III.1) A szerződésre vonatkozófeltételek
    III.1.1) A szerződést biztosító mellékkötelezettségek (adott esetben)
    Késedelmi kötbér, hibás teljesítési kötbér, nemteljesítési kötbér"”
  • 35. Zsoltee0716 2009. november 12. 21:50
    „Timcsike,Már írt arról is nem rég szállingozott vagy mi a volt és az nap meg írta!

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/itt_a_tel_szallingozott_a_ho_szegeden/2123468/”
  • 34. Humgor 2009. november 12. 21:49
    „Sziasztok!

    Volt egy kommentem arra többen reagáltak, én most azokra szeretnék reagálni.

    Én nem azt mondom, hogy a tömegközlekedés (azon belül) a kötött pályás nem fontos dolog. Dehogynem. Azt sem állítom, hogy az Eu által adott több milliárdos Eu pénz nem fontos, és hogy a kivitelezésnek nincs határideje. Rengeteget autózom, az Eu-ban is, (Belgium, Hollandia, Németorszég, stb) viszont ha Szegeden vagyok rengeteget biciklizem is.

    Ami nekem problémám ezzel a projekttel.

    1, Hazugság az, hogy ezt a pályázatot nem lehetett később is beadni, vagy ilyen pénzekre nem lehet pl 2 év múlva pályázni. Itt politikai döntés született, mert kell a látványos pakolás. Nézztek meg a pályázatot.....
    2, A több milliárdos Eu pénzhez 15%-os önerő kell (illetve pályázata válogatja) és ezt most ki is kell csengetni. Tehát ez a váronak milliárdjaiba került. Tényelge ez volt most a legfontosabb, erre költeni?
    3, Hatalmas hiba volt azt nem figyelembe venni, hogy az Európai E75-ös folyosó leagázása pont Szegeden keresztül megy és az Uniós csatlakozás óta megtízszereződött az átmenő forgalom a 43-as főút felé. Ezt most ezen beruházás miatt szét kellett teríteni a városban. "Nagykörút" Kálvária, Csongrádi, Rókusi, Petőfi, olyan sugárutak és körutak amelyeken most 24 tonnás kamionok libbennek keresztül hónapok óta. Úgy megnyomták az útalapot, hogy milliárdokba kerül majd egyszer helyreállítani.

    Nagyon fontos fokmérője egy embernek, egy cégnek vagy egy városvezetésnek, hogy mire költi a pénzeit. Ha szűkös költségvetéssel rendelkezem, akkor nagyon szuper, hogy energiatakarékos izzokra pályázok, ha nincs nyílászáró az ablakon......

    Nekem ez a bajom....”
  • 33. Timcsike 2009. november 12. 16:48
    „Mi a franc ez? ősz van, esik az eső! Na és?
    Illetékes újságíró arról is írni fog, ha decemberben véletlen hó fog esni???
    na, ez a megdöbbentő!”
  • 32. antikos 2009. november 12. 14:39
    „Hurrá!!!”
  • 31. igazságkereső 2009. november 12. 14:22
    „És ha még a KRESZ-t ismernék jó néhányan akik autót vezetnek! Sokaknak fogalmuk nincs ARRÓL SEM, HOGY MIT JELENT AZ A TÁBLA: "FORGALMI REND MEGVÁLTOZOTT",mert símán mennek tovább,holott a jobb kéz szabálynak kell, kellene érvényesülnie!!”
  • 30. ifj. Nagy Gábor 2009. november 12. 14:09
    „fedvény:

    és ahogy kinézek _az ablakon_”
  • 29. ifj. Nagy Gábor 2009. november 12. 14:08
    „Tegnappal elkezdtem a jegyzetelést és célszerűen egy évig abba sem hagyom.

    Eddig két esős út tegnap (reggel is és délután is esett), de ma reggel már csak vizes volt az út, és ahogy kinézek, ma este már egál lesz az állás és holnaptól nemigen fog többségben lenni az eső - hacsak nem jön egy új özönvíz. ;-)”
  • 28. man 2009. november 12. 14:05
    „Egyébként tök mindegy hogy villamos vagy villamospótló, ha nem megy...”
  • 27. man 2009. november 12. 14:04
    „Gábor! Ez már legalább egy esős nap! Lehet jegyzetelni! :) :) :) :)”
  • 26. bélás 2009. november 12. 13:51
    „IVY
    Már megint igazat szóltál :)”
  • 25. klj_54 2009. november 12. 13:46
    „Nem értem a morgolódókat!
    Ha épít a város vezetése az a baj, ha nem épít akkor meg az.
    Ja, nincs sapka Botka fején és cigije sincs:)

    Emberek, ez itt és most ÉRTETEK épül.”
  • 24. micsoda 2009. november 12. 12:47
    „Márpedig a pályázatokon elnyert pénzekre kötelező határidők vannak. Nincsenek egyéni igények, hogy oké, ez a kiírás, de nekünk az az év pont nem jó. Toljuk el két-három évvel... NEM lehet.

    Más: autóval még csak el lehet araszolni a sárban, mocsokban. De gyalog????!! Esőben, sárban, mocsokban az út széle sem megoldás, hacsak nem üveg búrában megy az ember. Mert autók jönnek-mennek, nagy slunggal csapva le a járókelőt vízzel, mocsokkal....

    Egy biztos: manapság Szegeden gyalog csakis bakancsban lehet közlekedni. Kiscipő, csini csizma, fehér cipők, nadrágok, kabátok: kizárva.”
  • 23. favágó 2009. november 12. 12:46
    „Kedves IVY!
    A kutyagumiról elfeledkeztél!:-)))”
42 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pizzán él a szegedi

Legalábbis a postaládánkba bedobott szórólapok mennyisége szerint. Ilyen jó biznisz pizzériát nyitni? Tovább olvasom