Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

Orbán: Nincs jobb- és baloldali beteg - interjú

Szeged - Orbán Viktor arra számít, hogy a népszavazás érvényes lesz és az emberek többsége az igenekre szavaz. Ennek politikai folytatását azonban egyelőre csak annyiban jelöli meg, hogy a Fidesz másnap benyújtja a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörlésének törvényjavaslatait.
HANGANYAGGAL
- Elnök úr, mire mond egy igent ez a három igen?

- A hazugság politikájának végére. Most lehetőségünk van arra, hogy nemcsak a jelenlegi kormánynak, hanem minden leendőnek is megmutassuk: ki lehet csalni az emberek szavazatait egyszer, de hazugságra nem lehet súlyos következmények nélkül politikát építeni. Előbb-utóbb mindig eljön az igazság pillanata, s az emberek hatályon kívül helyezik a hazug politika intézkedéseit, most éppen a vizitdíjat, a kórházi napidíjat és a tandíjat. Ugyanakkor igent mondunk a demokrácia visszavételére is. A jelenlegi kormány azt akarja elhitetni az emberekkel, hogy a demokráciában való részvételük kimerül abban, hogy négy évente egyszer szavazhatnak. Március 9. azt üzeni, hogy az embereknek igenis a rendelkezésre áll demokratikus, békés és alkotmányos eszköz arra, hogy ők maguk dönthessenek a jövő legfontosabb kérdéseiről.

Halgassa meg Orbán Viktort élőben is!





- Gyurcsány Ferenc hét végi beszédéből tudni, hogy csalódott azokban, akiknek „a rendszerváltozás hajnalán" csodálta a bátorságát - gondolom, az ön személyében is. Egy szójátékban kijelenti, hogy Júdás mindenki, aki 300 forintért úgymond eladja az országot.

- Nézze, a sikeres kormányzás legfontosabb előfeltétele az, hogy az ember ismerje a saját hazáját. Ismerje azt az életet, amit az emberek élnek. A háromszáz forintos vizitdíjról mindenki tudja, hogy valójában, nem is 300 forint. Ha valaki meg akar gyógyulni egy betegségéből, annak nem csak egyszer kell orvoshoz mennie, és így lesz a 300 forintból több ezer. A 90 ezer forintnál alacsonyabb jövedelmű emberek 20 százaléka kényszerült már legalább egyszer arra, hogy anyagi okok miatt elhalassza az orvoshoz fordulást. Huszonnégyezer fiatal a tandíj miatt mondott le a továbbtanulás lehetőségéről. Ezeken az embereken kell segítenünk, és nekem ez ad erőt és bátorságot a munkához.

- Az önök politikai ellenfelei a népszavazás semlegesítésekor azt hangoztatják: egy nehézségeket vállaló politikai erő áll szemben egy olyan erővel, amely áldozat nélküli jóléttel hitegeti a választókat. Nem tart attól, hogy ha a Fidesz nem ismerteti meg jobban a programját, akkor csak az elégedetlen embereket tudja elérni?

- A Fidesz alapprogramja jól ismert, 2007 decemberében hoztuk nyilvánosságra. A legfrissebb programmal ma Magyarországon a Fidesz rendelkezik. Ebben világosan leírtuk, hogy az egészségügyi alapellátást az emberek által befizetett járulékokból kell finanszírozni. Emellett a Fidesznek megvan az a szerencséje is, hogy már volt kormányon. Tervezett intézkedéseiről beszélve hivatkozni tud korábbi tetteire, tapasztalataira. Kormányzó pártként 1998-ban egyszer már eltöröltük a tandíjat, és elindítottuk az utóbbi évtizedek legnagyobb felsőoktatás - fejlesztési programját.

Orbán Viktor: A száz százalékos részvétel a célom.
Fotó: Frank Yvette

- Mindhárom népszavazási kérdésük pénzről szól. Mit gondol, csak pénzkérdések uralják ezt a kampányt?

- A pénz fontos. Fontos, hogy ne lopják el, és ne fordítsák értelmetlen célokra. Az elmúlt években kormányzati luxusra, új autókra, bútorokra, reklámra, propagandára több mint 130 milliárd forintot fordítottak. Ez sok-sok évnyi vizit- és tandíjnak felel meg. Másfelől az ország gazdasági növekedése leállt. Ha a gazdaság nem növekszik, akkor soha nincs elég forrás az oktatási és az egészségügyi rendszer működtetésére és fenntartására. Az egészségügy és az oktatás finanszírozásának megoldása tehát a jó gazdaságpolitikában keresendő. Ehhez pedig most gazdaságpolitikai fordulatra van szükség. Azonban az élet nemcsak pénzről szól, s ez különösen igaz az egészségügyre. A magyar egészségügy legnagyobb tőkéje a bizalom; ezért minden olyan változtatás, amely rombolja a beteg és az orvos közötti bizalmat, az végzetes lehet. A magyar egészségügy a jelenlegi állami források mellett már régen csődbe ment volna, ha nem érvényesülne az egészségügyi dolgozók elkötelezettsége és hivatástudata. Ezt lerombolni esztelenség, és közgazdasági szempontból rendkívül kártékony.

- Érez ilyen bizalomvesztést a politikával, a politikai cselekvéssel szemben is?

- Hát hogyne... A politikát azért tartják az emberek, hogy sikeres legyen az ország. A politikát nem a politikusok kedvéért működteti egy társadalom, hanem a saját sikerei érdekében. Ha egy politika sikertelenné teszi az adott országot, akkor az emberek elfordulnak tőle. Magyarországon különösképpen így van ez: az emberek most sem dolgoznak kevesebbet, vagy rosszabbul, mint korábban, Magyarország mégis a régió éllovasából a kontinens sereghajtójává vált. Az emberek kérdése az, hogy erről ki tehet? És a válaszuk is egyértelmű: a kormány folyamatos hazudozása és alkalmatlansága juttatta ide az országot.

- A sikeres népszavazáshoz - javítson ki, ha tévedek - nem elég, ha a Fidesz korábbi szavazói igennel szavaznak...

- Pontosan meg tudom mondani, hogy mennyi igen szavazat kell ahhoz, hogy a népszavazás eredményes és érvényes legyen minden kérdésben: kétmilliótizenegyezer hétszázharminckettő.

- Ehhez meg kell tudniuk szólítani olyanokat is, akik nem önökre szavaztak 2006-ban.

- Járva az országot, azt tapasztalom, hogy az emberek nem pártszemüvegen keresztül nézik a népszavazás kérdéseit. Vannak persze, akik igyekeznek visszaerőltetni ezt a szemüveget az emberek orrára, de ők átlátnak a szitán. Mindenki tudja, hogy nincs jobb- és baloldali beteg, nincs fideszes és szocialista tandíj, hanem beteg ember van és szegény ember, akinek a tehetséges gyereke nem tud továbbtanulni a tandíj miatt. Szerintem az emberek nem pártalapon fognak szavazni, ezért nagyobb részvételre számítok, mint amekkora az előzetes latolgatásokból kitűnik.

- A hátralévő időben még átpolitizálódhat a kampány, hiszen a kormányoldal érdeke, hogy politikailag mozgósítsa szavazótáborát.

- Lehetnek ilyen kísérletek, de nekünk a saját utunkat kell járnunk. Én magam minden megyébe, minden választópolgárhoz igyekszem eljutni, hogy elmondjam: most nem a politikusok jövőjéről, hanem a saját személyes jövőjükről döntenek.

Orbán Viktor és a gól

Az Orbán Viktorral készült interjúnak lehetett volna más végszava is. Az utolsó kérdéseknél azonban a Victor Hugo utcáról már ütemes „Viktor, Viktor!" skandálás hallatszott be a terembe. A Fidesz elnöke félbeszakítva az interjúk sorát kiment üdvözölni az utcán összegyűlt mintegy száz embert. Az ajtóban tartott rövid beszédében elmondta: most mindenekelőtt a népszavazáson való részvétel a fontos. – Egy mindent eldöntő Bajnokok Ligája-meccsen is lehet arról beszélni, hogy hány gól kell a továbbjutáshoz, de amikor a játékos a gólvonal előtt van a labdával, először az számít: rúgja be a gólt – mondta a Fidesz elnöke.

- Mit tekint - az ön szavával élve - elsöprő győzelemnek?

- Egy igazi demokrata csak a száz százalékos részvétellel lehet elégedett. Mindaddig elégedetlen leszek, amíg akár csak egyetlen ember is úgy érzi, hogy az ő véleménye nem fontos. Ugyanakkor azt tudom mondani, hogy az elsöprő részvétel elsöprő következményekkel jár.

- Vannak forgatókönyveik arról, hogy mi történhet az igenek sikerét hozó népszavazás után?

- Egyetlen forgatókönyvünk van erre az esetre. Március 10-én benyújtjuk a Parlament elé azokat a törvényjavaslatokat, amelyek a vizitdíj, a kórházi napidíj és a tandíj eltörlésére vonatkoznak, és visszaadják a kórházaknak, háziorvosoknak és a főiskoláknak, egyetemeknek azt a pénzt, amit korábban a kormány elvett tőlük.

- A kormány ezeket már most részletkérdésnek nevezi. Gyurcsány Ferenc erre mondta, hogy a kormány nem veszít semmit.

- Ez egy ügydöntő népszavazás, a nép döntését tiszteletben kell tartani, a törvényi változtatásokat a parlamentnek el kell végeznie. Mi nem valakinek a vereségét, hanem az emberek győzelmét akarjuk. Ha pedig megszabadulnak a vizitdíjtól, a kórházi napidíjtól és a tandíjtól - akkor az emberek nyernek.

- Nincs olyan forgatókönyvük, amely kormányfő- vagy idő előtti kormányváltással számolna?

- Ilyen forgatókönyve a baloldalnak kell, hogy legyen. Az igenek győzelme a hazugság politikájának bukását jelenti. Elvárjuk a mindenkori magyar kormányzó pártoktól, hogy egy ilyen népakaratnak érvényt szerezzenek a saját politikájukat illetően is. Én a baloldalnak azt kívánom, hogy találja meg a kiutat a hazugságpolitikából, és nyerje vissza az emberek bizalmát. De, hogy ehhez mit kell tenniük, annak végig gondolása az ő dolguk.

- Ezek szerint nagy valószínűséggel a 2010-es választáson fog eldőlni, hogy lesz-e politikai váltás?

- Ezt nem tudhatjuk. A polika nem a jóslatokról szól. Tenni kell a dolgunkat: elmondani, hogy min kell változtatni, össze kell gyűjteni az emberek javaslatait. Ilyen módon készítettük el az alapprogramunkat, most pedig tartanunk kell az emberekben a lelket, és meg kell mutatnunk az új irányt.

- És ha nem sikeres a népszavazás?

- Ez a lehetőség eddig még nem ötlött fel bennem.

- Valóban?

- Olyan elementáris az emberek ellenállása a hazugsággal és az országot egyre mélyebb szociális válságba sodró megszorító intézkedésekkel szemben, hogy egyértelműen változást akarnak. Magyarország igent akar mondani a népszavazás kérdéseire, igent akar mondani a jövőre.

- Ha a Fidesz 2006-ban választást nyert volna, hogyan kezdett volna a válsághelyzet megoldásához?

- Ilyenkor az első lépés mindig az, hogy tiszta vizet kell önteni a pohárba. El kell mondani az embereknek, hogy szemben azzal, amit a vezetők mondtak, hányadán is állunk, hogyan fest a gazdaság állapota. Majd pedig meg kell állapítani, hogy ki viseli a felelősséget a történtekért. Ki csapta be az embereket? Ki vezette félre hamis adatokkal a köztársasági elnököt? Ezután a válságban lévő gazdaság bajaira kell megoldást adni. Erre mi meg is tettük a javaslatainkat: azt mondtuk, hogy a gazdasági növekedést kell a középpontba állítani, s csak olyan pénzügyi egyensúlyjavító politikát szabad folytatni, ami egyúttal a gazdaság növekedését is serkenti. Adókat és járulékokat kellett volna csökkenteni, a bürokráciát és a korrupciót visszaszorítani, s a költségvetési kiadásokat inflációval korrigált reálértéken befagyasztani. Ha ez a három egyszerre megtörténik, akkor úgy áll helyre az ország pénzügyi helyzet, hogy egyúttal növekszik a gazdaság is.

- Várhatóan mi lesz a tennivalója annak a kormánynak, amely 2010-ben átveszi az irányítást?

- Az egy nehéz helyzetben lévő kormány lesz. A legfontosabb, hogy újjáépítse az emberek demokráciába vetett hitét. A lehető legőszintébben kell majd feltárnia a helyzetet. Világossá kell tennie, hogy egyetlen ügy sem maradhat kivizsgálás nélkül, s ugyanakkor ezt korrekten kell elvégeznie. S meg kell indítania a magyar gazdaságot a növekedés útján.

- Általában az ellenfeleik kampánypolitikájához tartozik az ön személyének támadása. Hogyan szokott erre reagálni?

- Húsz éves tapasztalatom van a politikában, azt hiszem, megtanultam különbséget tenni a fontos és kevésbé fontos dolgok között. Megtanultam helyén kezelni az ellenem indított támadásokat is. Most már örülni is szoktam annak, ha a személyemet támadják, mert ez annyit jelent, hogy nem találnak kifogást a politikámon.

- Arról van-e képe, hogy a választó is ilyen derűs-e önnel kapcsolatban?

- Az elmúlt húsz évben azt tapasztaltam, hogy ha egy politikus nyílt szívvel, őszintén és egyenesen beszél az emberekhez, akkor ezt ők méltányolják és igényt tartanak a munkájára.

- Az érdekelne, hogy tudja-e, a választók milyennek látják önt? Mondjuk azok, akik nem szavaznak önre...

- Összetett kérdés ez… Magyarország érdekes, izgalmas, sokszínű ország, sokféle habitusú, sokféle gondolkodású emberrel. A demokrácia rendkívül színes: sokfajta személyről sokfajta vélemény él egyszerre. De ez így is van rendjén.

- Elképzelhetőnek tartja-e, hogy nem ön lesz a Fidesz miniszterelnök-jelöltje 2010-ben?

- A Fideszben nem pozíciókat osztanak, hanem munkát. Nekem most az a munkám, hogy felkészítsem a szövetségünket a következő parlamenti választásokra. A kongresszus ezzel bízott meg, és én ezt a munkát igyekszem legjobb tudásom szerint elvégezni.

- Mit szorít ki az életéből a politika? Focizik még?

- Próbálkozom, próbálkozom… De hát az éveim száma nem csökken. A Felcsútban még kerettag vagyok, sőt, ha tehetem, edzem is, és remélem, hogy még pályára is tudok lépni, ha az edzőm lehetőséget ad erre. Hogy mit szorít ki a politika? Kevesebbet olvas az ember, kevesebb időt tud tölteni a családjával, mint amennyit szeretne, s amikor népszavazási kampány van, akkor a munka szinte minden mást kiszorít.

- Hogyan határozna meg egy hiteles, tisztességes politikust. Kényes kérdés?

- Nem olyan kényes az. Olyan ember, mint például Ronald Reagan. Született már ilyen a Nap alatt.

- Hadd kérdezzem Csongrád megyéről. Mintha a Fidesz szempontjából kétpólusú lenne a megye: Hódmezővásárhelyen nagyon erős, Szegeden kevésbé eredményes. Mit gondol, miért?

- Szeged nagy város, összetett város, Magyarországnak egyik szellemi központja, határ menti település. Itt jól kormányozni, az emberek bizalmát elnyerni, igényeiknek eleget tenni rendkívül nehéz szakmai-politikai feladat. De nemcsak két településből áll ez a megye, a makóiakról, szentesiekről, csongrádiakról, s a kistelepüléseken élő emberekről sem szabad elfeledkezni. Ez a sokszínűség a szépsége ennek a megyének.

- Magyarországon a politikában kevéssé bíznak, a jövőjükben elbizonytalanodtak az emberek. Mit gondol, milyen integráló erővel kell rendelkeznie egy államférfinak, hogy ebből kivezesse az országot?

- Magyarországon ma az emberek elkeseredettek, csalódottak és kiszolgáltatottnak érzik magukat. A mi dolgunk most az, hogy tartsuk bennük a lelket, ehhez pedig új irányt kell mutatnunk. Tisztességes, az embereket szolgáló új politikával lehet létrehozni azt az összefogást, amely ahhoz szükséges, hogy az ország megtalálja a kiutat a jelenlegi válságból. Összefogásra van szükség, az pedig nem nyilatkozatokban, hanem programokban és tettekben ölthet testet. Egy igazi néppárti politikára van szükség, amelynek középpontjában az emberek szolgálata áll.

Olvasóink írták

124 hozzászólás
  • 124. legál 2008. március 07. 16:26
    „Lutetiának igaza van, hiszen egyértelmű sipsirica szövegéből az irónia. Csakhogy most mindenkinek lázálma van a másik oldalról. Nos, ma éjféltől kampánycsend lesz, mindenki kialudhatja betegségét.”
  • 123. Lutetia 2008. március 07. 10:16
    „Hé, fiúk-lányok, nem lehet, hogy sipsirica csak IRONIZÁLT, csak fordítva sült el a dolog??”
  • 122. CSJ. 2008. március 07. 10:03
    „sipririca!
    Láttál már rühes népet? Todod Hogy néz ki? Vagy csak az rühes aki nem veletek van? Mi is ott leszünk mindenütt vasárnap és
    NEM, NEM, NEM”
  • 121. anonym 2008. március 06. 21:48
    „Tundi !
    Ki a fene akar visszatartani a szavazástól ?
    Nagyon sanyarú sorsod lehet, sajnállak ,hogy nem tudsz megélni. Majd gyűjtünk, hogy a netet ki tudd fizetni !
    Hát félhetsz is hogy nem tudsz kijönni a pénzből , ha a bevásárlóközpontban túlterheled a kocsit !Hű ,de tudod !A régi világban mondták, hogy nyugatot majmoljuk !!!Fogadom Te is jársz külföldre majmolni !
    A csoda sem tud az ilyen nyafogó embernek eléggé kedvében járni !
    Milyen körülmény lenne a megfelelő neked ?Az összes ,de az utolsó mondatod ellentmodásos !Ne majmoljuk a nyugatot, de legyen
    olyan, mint nyugaton ! Hűha !De belegabajodtál te MAGYAR !”
  • 120. Tundi 2008. március 06. 20:16
    „Megyek szavazni és három igen lesz!Mondjon bárki bármit amíg nem a szocik voltak hatalmon legalább meg tudtunk élni és nem kellett félni mi lesz hó végén!!Most mi van tandíjat fizess beteg azért ne legyél mert mindened rámegy a jó kórházakat bezáratták hát kinek jó ez így??!!És még csodálkoznak hogy mennek külföldre??!!!!Nem a nyugatot kell majmolni hanem a megfe lelő körülményeket biztosítani a MAGYAR embernek!!”
  • 119. I.G. 2008. március 06. 19:51
    „Sipsirica !
    Úgy gondoltad, mint Sólyom Úr Közt.Elnökké választását ?
    Rühes a jó nagymamád ,meg te !
    Csak nehogy egyszer téged zavarjanak el !
    Na ! Pont ilyen emberekre van szükségünk .Inkább elhagyom az országot, ahol ennyi féleszű van !”
  • 118. Sipsirica 2008. március 06. 17:24
    „IGEN,IGEN,IGEN! Orbán Viktor a világ legnagyob politikusa!
    Egyik kezében véres kard, másikban olajág.
    Magyarok vasárnap ki az utcára, itt a nagy alkalom zavarjuk el ezt a rühes népséget. Ez nem puccs, hanem eredményvárás. Ott leszünk minden szavazóhelyen, számontartjuk kik jönnek szavazni.
    IGEN, IGEN, IGEN!
    Figyeljétek a jelet!”
  • 117. Lutetia 2008. március 06. 13:52
    „Ez nem a Fidesz specialitása, hanem a népszavazás pszichológiájából következik. Ha valaki egy kérdés eldöntését népszavazásra akarja bízni, mindig úgy fogalmazza meg, hogy az avatatlan szavazó számára az igen válasz legyen szimpatikusabb, még akkor is, ha ennek ára egy nyakatekert, esetleg kettős tagadást is tartalmazó kérdésfeltevés. Ezért van az, ahogy a népszavazások általában nem azon szoktak megbukni, hogy több a nem, mint az igen, hanem azon, hogy nem mennek el elegen szavazni.
    Szóval nem tudom, hogyan fogalmazhatta volna meg a Fidesz a kérdését úgy, hogy az tőmondat is legyen, pontos is legyen, ugyanakkor igen legyen a rá elvárt válasz.”
  • 116. flexsnake 2008. március 06. 11:10
    „Látom hogy az emberből még nem veszett ki a normális életvitelhez fűzött elvárás.Nemis nagyon szoktam megsértődni ha emiat mindenféle cionibolsevistakomunistaantimagyarnak titulálnak :D
    Sajnos a fidesz is rendesen elcseszte a népszavazást, ha nem idióta módon rakták volna össze a kérdéseket akkor sokkal többen szavaznának.Tőmondatokra szivesen ad választ az ember, de hogy rakja le úgy a voksát hogy maga a kérdés megfogalmazása arra apelál hogy az ember hogy értelmezi.
    Csak egy példa egy elképzelt kérdéssel:
    Akarja hogy mindenki egyenlően részesüljön egészségügyi ellátásban? Erre simán az emberek 90%a igennel szavaz deha így rakják fel a kérdést:
    Eggyetért abban hogy akár gyermek is meghaljon mert ellátás nélkül marad? Persze hogy nem, az ilyen kérdések hülyén vannak felrakva.”
  • 115. Joóóó 2008. március 05. 16:36
    „brrr ! Gratula”
  • 114. Lutetia 2008. március 05. 12:15
    „Hát ezzel maximálisan egyetértek. Pontosan ugyanezek az én aggodalmaim is.”
  • 113. brrr 2008. március 05. 12:01
    „azt egyébként teljesen el tudom képzelni, hogy a hörrögő-fütyülő-fujjoló (iskolában gyerekeket politikailag kioktató) szimpatizánsok vagy a Magyar Gárda sok Fidesz-politikusnak, párttagnak vagy mezei szimpatizánsnak nem tetszenek. És tényleg, baromi idegesítő is, amikor péel este hatkor az ember felveszi a telefont, mert épp egy fontos hívást vár, és beleszól egy nyilvánvalóan géphang, hogy a Közérzület (nem biztos, hogy ez volt, de valami hasonló átlátszó ökörség) Közvéleménykutató nevében megkérdezné, hallottam-e, hogy a népszavazás után 1000 Ft lesz a vizitdíj, és ha ezzel nem értek egyet, nyomjam meg az egyes gombot... én a vonalmegszakító gombot nyomtam, de hiába: végigmondta az istenadta.
    Namost esetleg elhiszem, az ilyesmit tényleg "jószándékú", jobbat akaró szimpatizánsok csinálják (bár az ég áldja meg őket, ha ennyi pénzük és szabadidejük van, nem lehetne valami másra fordítani???), de vajon ezelőtt csak 5-6-10 évvel ilyesmi miért nem jutott az emberek eszébe? És igazából nem is az a baj, hogy néha néhányan lobogót lengetnek az utcán, hanem hogy ez az agresszív, ha nem értesz egyet, ilyen-olyan áruló, nemzetvesztő stb. vagy hangulat és elintézési mód a magánéletre is visszahat: leordítom-leverem, aki nem úgy csinál, ahogy nekem tetszik, legyen az tisztviselő, tanár, boltos - és ezt látják-tanulják a ygerekeink!!! Hogy így kell elintézni a dolgokat, hogy, ugye, ez a demokrácia. aztán majd lesz nagy csodálkozás, ha a mai 10-15 évesek felnőttként nem rudnak másképp szólni se egymáshoz, se az idősebbekhez...”
  • 112. legal 2008. március 05. 09:42
    „Már nem akartam több gondolatot írni a cikkel kapcsolatban, ám észrevételeznem kell valamit. "Nem látjátok,hogy bábuk vagyunk a politikusok sakktábláján?" - írja I.G. a 103-as sorszám alatt. A demokrácia jellegétől tökéletes ellentétben. Az egyénenként leadott szavazatok összesítése lényege, hogy a politikusok legyenek bábuk a szavazók sakktábláján és nem fordítva.”
  • 111. Lutetia 2008. március 05. 09:07
    „Jó reggelt, szkeptikus!

    Kedves nem kell böszme, ezzel az erővel akár Dávid Ibolya szobrát is faraghatnám (ha volna hozzá elég ügyességem). Őt történetesen rokonszenvesebbnek tartom Gyurcsánynál, pedig nem is érzem magam jobboldalinak, pláne nem konzervatívnak.”
  • 110. szkeptikus 2008. március 05. 08:03
    „Jó reggelt Lutetia és többiek!”
  • 109. Lutetia 2008. március 05. 07:54
    „A szófejtés tökéletes. Nem vagyok jogász.”
  • 108. history 2008. március 04. 23:15
    „Hogy értsétek már "Lutetia" belsőjét:
    ---Lutetia (néha Lutetia Parisiorum vagy Lucotecia, francia Lut?ce) voltak egy elő-rómaiban levő városok és római Gaul. A Gallo-Roman város előfutár volt az helyreállított Merovingian várost a mai Párizs őse. ---
    Tippem, valószínű jogász a galambom..., de biztos, hogy 1 úgynevezett "értelmiségi" , aki nagyon jó az elméletben...(?)”
  • 107. ukuku 2008. március 04. 23:10
    „Kedves Anonym szerintem azt a gyalázatos "bokros" csomagot ne keverd bele ebbe az ügybe. Egyébként pont arról beszélek, hogy felesleges egymást szidni, meg okoskodni, mert feltételezhető, hogy mindenki el tudja dönteni, hogy mi a jó neki.”
  • 106. I.G. 2008. március 04. 23:05
    „igen!
    Most boldogabb vagy ,hogy kiabáltál ?Biztos jobbat alszol !
    Csak a párod fel ne kiabáld az igenekkel, mert felijed ,és félre érti !”
  • 105. igen 2008. március 04. 22:19
    „igen
    igen
    igen”
124 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Látogatható a zákányszéki magán madárkert

Zákányszék - Legalább hatvanfajta papagájt és húszféle fácánt számlál a zákányszéki Rácz házaspár több száz darabos madárgyűjteménye. Tovább olvasom