Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Regisztrációs jegy: nem lesz pótdíj

Szeged - A Tisza Volán Zrt. határozatlan időre felfüggesztette a regisztrációs jegy váltásának elmulasztása esetén fizetendő 500 forint pótdíjfizetési kötelezettséget.
A Tisza Volán Zrt. határozatlan időre felfüggesztette a regisztrációs jegy váltásának elmulasztása esetén fizetendő 500 forint pótdíjfizetési kötelezettséget a helyközi és távolsági, menetrend szerinti autóbusz-közlekedésben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium június 28-án megjelent közleményének értelmében – tájékoztatja az utasokat a Csongrád megyei közlekedési társaság.

Olvasóink írták

  • 9. Titanilla 2010. július 02. 00:59
    „Érintett vagyok a témában, ingyen utazom. Biztos, hogy kell valami megoldás, mert rengeteg a csalás. De! azért nem kellene annyira irigyelni, mert ebben megy tönkre az ország, ezzel csak azt ismerik részben el, hogy több évtizedes munka, - és járulékfizetés- hangsulyoznám a járulékfizetést, milyen szégyenletes a nyugdij összege. 6 éve utazom ingyen, azta háromszor voltam Budapesten. Igazából egyetlen alkalommal sem láttam tömegelni a nyugdijasokat. 65 év felett mindannyiunknak annyi baja van már, hogy nemigen utazgatunk. Érdeke, hogy aképviselő uraktól senki nem irigyli a sok-sok ingyen juttatást, pedig az is az adózok pénzéből van, meg lehet abból a járulékból amit eltapsolta. ASmig mi dolgoztunk, kőkeményen levonták a járulékot, nem volt bejelentetlen munka. Lehetni sok érdekes dologrl beszélni, irni, egy a lényeg, nem kellene mindenszinten lopni olyan irtózatos módon. És ne tessenek azt hinni, hogy ennek most végeszakadt. Valahogy elhallgattak a nagy számonkéréssel, meg elszámoltatással, de nem vagyok ezen meglepődve.”
  • 8. Szemif 2010. július 01. 20:42
    „7. "És miből fizetik a 10% jegyárat? A buszsofőr saját zsebbből?"

    Tulajdonképpen, ha nem is a sofőr, de valami olyasmi, képzeld magad a csalni szándékozó kis buszos cég vezetőjének a helyébe. Oda mégy a buszvezzetőidhez: "Na srácok verjetek be ma minden járatra 5 db kilencveneset" Mivel a bevételt a buszvezetők neked adják le, te azt kipótolod, evidens módon nem tűnik fel senkinek a csalás, hiszen a buszvezető jól jár (rendesebb főnök visszacsorgat a "talált" pénzből), te jól jársz, mert bár valóban az adót nagyobb nyereség után fizeted, de ez megtérül, mikor megjön a fogyasztói árkiegészítés. Azért azt hangsúlyozom, hogy ez csak kis cégekre lehet jellemző, például van egy főnök meg 5-10 sofőr 3-6 busszal. Eddig még tudtommal nem buktak le, tehát ez csak afféle pletyka, de gondolom, ahogy egyre több volán von be alvállalkozót, az ilyen esetek száma nőni fog. Annyi a szerencse, hogy mivel a gondolatmenet ismert a 90%-os jegyekkel mindig óvatosan bánnak, nagyon feltűnő lenne ha hirtelen megugrana az azzal utazó utasok száma.
    Mondjuk a volán társaságok sokszor nagyobb "csibészek" tudnak lenni, pl. egy elcsalt közbeszerzéssel a magyar gazdaságnak nagyobb kárt tudnak okozni, mint egy "kilencvenesező" kis cégecske. Elég megnézni a Volánbusz botrányos ügyét a kínai buszokkal vagy újabban kezd divat lenni, hogy nem veszi meg egy társaság a buszait, hanem bérli, ezzel megkerüli a közbeszerzési törvényt, ja és a legszebb az egészben, hogy ezt a politikusok tudják is, például Pécsett és Debrecenben a helyi közlekedési cég 0 azaz nulla saját busszal látja el a város helyi közlekedését. Evidens módon vannak buszaik, csak nem vették meg őket, hanem bérlik egy külsős cégtől. Anno volt is botrány abból, hogy a pécsi szoci városvezetés eladta a buszokat jelképes összegért, majd visszabérelte őket, a fidesz persze felelősségre vonást meg fejek hullását követelte, érdekes módon mióta a ők vették át a város vezetését már nem zavarja őket a buszmutyi, és persze a legszebb, hogy jogilag ez sem támadható.”
  • 7. Arnika 2010. július 01. 19:48
    „6. Szemif És miből fizetik a 10% jegyárat? A buszsofőr saját zsebbből?
    A regisztrációs jegy esetén oké.
    De az is jó lenne, hogy kapna a 65 év feletti 52 db retur utazási ingyen bónt és kész, elég hetente egyszer ingyen utazni (az adófizetők pénzén). Bár a jövedelemmel nem rendelkező diákoknak meg a család gazdálkodja ki, míg a 65év feletti biztos rendelkezik jövedelemmel, mégi ingyé utaztatjuk, úgy tudom sehol nincs ilyen a világon.
    A gazdaság helyreállításához ezt is 2 évre fel lehetne függeszteni, mármint az ingyen utazást.”
  • 6. Szemif 2010. július 01. 17:19
    „Na akkor elmondom egyszerűbben mi az én bajom: a tömegközlekedés támogatására fordítandó összeg az egy X összeg, az állandó egy adott évre vetítve, lényegben véve a működési költségek összessége. A politika dönt arról, hogy az X mekkora lesz-ha csökkentik, akkor kevesebb busz, vonat jár idővel-, ha a nyugdíjasok után a MÁV vagy a volán kevesebbet kap, mint amennyit eddig attól még az X annyi amennyi, tehát nem A forrásból, hanem B forrásból de ki fogják fizetni a szolgáltatóknak az összeget. Itt csak arról van szó, hogy melyik zsebból és nem arról, hogy mennyit! Evidens módon a kormány nem hagyhatja bedőlni a saját közlekedési cégeit, mert egyrészt látja, hogy mi a helyzet másrészt érvényes szerződésük van pl. a volánokkal 2016-ig. Tehát ha csökkentjök az egyik jogcímen adott pénzt, akkor egy másik címen kell adni, hogy az X megmaradjon.

    Pár szór a regjegyról, vagy mutyicetliról-mert inkább az. Ha elfelejtjük a fenti eszmefuttatást és feltételezzük, hogy a szolgáltatók az alapján kapnak pénzt, hogy mennyi jegyet adnak el, tehát a nyugdíjasok után is fogyasztói árkiegészítést kapnának, akkor senki és semmi nem gátolhatná meg a buszosokat abban, hogy ne nyomjanak még ki minden járaton 5-10 extra jegyet, a MÁV-nál úgyszintén. Csak ott nagyobb tételben lehet csinálni, mert nehezebb ellenőrízni. A magánbuszos cégek már eddig is előszeretettel alkalmazták a "kilencvenezést", vettek a tényleges utasaik mellé még teszem azt 10db 90%-os jegyet, a fogyasztói árkiegészítés meg ment zsebbe, rádásul papíron a dolog olyan fehér, mint a hó, ha a regjegy után lenne a fogyasztói árkiegészítés a dolog még egyszerűbb lenne. Persze nagy tételben nem lehet csinálni, mert feltűnne, ha mondjuk a vasárnap délutáni falujáró buszon hirtelen 70-80 utas lenne valahonnan, de szerintem érti mindenki a logikát. Igazából egészen addig, amíg van egy társadalmi csoport, ami 50%-osnál nagyobb kedvezményre jogosult az mindig lehetőséget fog adni a csalásra, éppen ezért felesleges dologról megy a vita.”
  • 5. szatyi 2010. július 01. 16:55
    „3. hozzászólás vmagdi 2010.07.01. 16:06
    Jól látod a dolog lényegét,"semmi nincs ingyen", de:A baj ott van, hogy mivel a MÁV nem tudja igazolni az ingyen utaztatottak létszámát, a költségvetés ezt mindig vitatja. Az egyezkedés végén löknek valamennyit a vasútnak -oszt jónapot. Véleményem szerint -mivel a személyszállítást az állam rendeli meg- mint megrendelőnek fizetnie kell a számlát. Azt persze én sem vitatom, hogy a MÁV -jelen felállásban- csak nyeli a pénzt, alacsony hatékonysággal.”
  • 4. Arnika 2010. július 01. 16:53
    „1. Szemif "MÁV-nak eddig 300 milliójába került"
    15 milliárdot kért amikor nem számolták, a tényleges 3 miiliárd helyett, persze hogy nem tetszik nekik.”
  • 3. vmagdi 2010. július 01. 16:06
    „Szerintem is kellene a regisztacios jegy.
    A gyengebbek kedveert:
    Igyen nem utazik senki, aki nem fizet, azoket a kozosseg fizeti. Mi. Csak eppen a mav, mond egy szamot es az allambacsi, akinek tolunk van penze fizet mint a katonatiszt csak ugy bemondasra. Gondolom nem mond kicsi szamot, mert nem akar rosszul jarni, mibol lesz a premium akkor. Mond egy jo nagyot. Ugyse ellenorzi a kutya se. Na most , ha mi a nem fizetok jegyet kifizetjuk allampogari nagylelkusegunkbol, akkor mar hadd menjen oda az ingyen utazo es hadd kerjen mar egy nyavalyas cetlit. Aztan a cetliket osszeszamoljak es fizet az allambcsi. Ez igy lenne korrekt. De mondjuk az nem is magyarorszag lenne, ha valami itt korrektul mukodne.”
  • 2. szilléri 2010. július 01. 12:12
    „Hát ez aztán a hülyeség !
    Ha már ingyen utazik ugyanmá regisztrálja magát.
    A Volán élből ,,felfelé" kerekiti az utasok számát.”
  • 1. Szemif 2010. július 01. 12:08
    „Azért azt tegyük hozzá, hogy nem csak a Tisza Volán, hanem mind a 24 volán társaság és alvállalkozóik, valamint a MÁV-Start sem bírságol, a jelenlegi állás szerint nagy az esélye, hogy a regisztrációs jegyet -hála az égnek- el is törli a kormány, mert csak a baj van vele, és csalási lehetőséget biztosít mindenkinek, ráadásul csak a MÁV-nak eddig 300 milliójába került, plusz az államnak sem érdeke ez a finanszírozási forma (mert valójában több az ingyen utazó, mint amennyi után eddig fizettek), tehát a regjegy nagy valószínűséggel rövid időn belül csak ugyanolyan múlt idő lesz, mint a vizitdíj......”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Legalább egy hónapja áll az 502-es út építése

Már 50 éve megtervezték a Szegedet elkerülő utat, most mégis leállt a nyugati harmadik szakaszának építése. A NIF szerint a Szeviép Zrt. miatt csúszik a kivitelezés. Tovább olvasom