Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 2°C | 8°C Még több cikk.

Sáfár Mónika: ˝jöhetnek a komikus karakterek˝

Szeged - Tizenöt év szünet után új szerepkörben, vérbeli komikaként láthatja újra a közönség a Dóm téri színpadon Sáfár Mónikát, aki a 90-es években főszerepek sorát játszotta a szegedi szabadtérin. Most ő a Mamma Mia! nagyszájú, vagány Rosie-ja.
Sáfár Mónika volt a 90-es években a szabadtéri egyik legtöbbet foglalkoztatott sztárja. 1991-ben friss színészi diplomával a zsebében a Mária evangéliuma címszerepében debütált, majd Iglódi István rendezésében a La Mancha lovagja Aldonsájaként aratott sikert. Fellépett a Miss Saigonban, és három nyáron is énekelte az Elisabeth címszerepét.

 Az igazi Callas

– Mikó István ír nekem egy színdarabot Maria Callasról, csak a sok elfoglaltságom miatt még nem tudjuk, hogy mikor mutathatjuk be. Talán jövő tavasszal. A címe: Az igazi Callas, Jeszenszky Iván műve nyomán készül, új szemszögből mutatja be a nagy dívát. Szeretném, ha karácsonyra megjelenhetne az első önálló lemezem, amit Tolcsvay László, Müller Péter Sziámi és Bródy János ír, de nem tudom, hogy ősszel marad-e időm, energiám stúdióba vonulni.

– A Háry János Örzséjét is nagyon szerettem, a címszerepben Kaszás Attila volt a partnerem, és Juronics Tamás ötletes koreográfiájával játszottuk a daljátékot 1998-ban. Már attól féltem, megunnak, olyan sokat játszom itt. Szegedre mindig örömmel jövök, most annak örülök, hogy a lányom, aki mindjárt 14 éves lesz, itt van velem három hétig. Úgy szerveztük meg, hogy a barátnői is eljönnek hozzá. Megbeszéltük: most nem főzök, tessék engem ebéddel és vacsorával várni a próbák után! Franciska is megszerette a várost, tetszik neki, hogy csöndesebb, nyugodtabb, mint Pest. Látom rajta, hogy egyelőre „figuralesen" van. Tájékozódik, nem tudja még, milyen pályát válasszon. Tehetsége a színházhoz is lenne, de bízom benne, hogy máshoz is lesz affinitása. Semmitől sem fogom eltiltani, de jó, ha látja: ez egy roppant nehéz pálya, sok minden kell hozzá – mondja Sáfár Mónika, aki 15 évnyi kihagyás után új szerepkörben lép fel újra Szegeden. Először furcsán érezte magát a dómmal szemben felállított színpadon, de úgy véli, ha a nézőknek így jobb, akkor megérte megfordulni.

Sáfár Mónika (jobbról) mint Rosie a musical egyik jelenetében Détár Enikővel (Tanya) és Kováts Krisztával (Donna). Fotó: Madách Színház/Mohos Angéla
Sáfár Mónika (jobbról) mint Rosie a musical egyik jelenetében Détár Enikővel (Tanya) és Kováts Krisztával (Donna). Fotó: Madách Színház/Mohos Angéla

– Sokszor ötletszerűen csinálom azt, amihez épp kedvem van. Szegeddel amiatt szakadt meg a kapcsolatom, hogy amikor a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról-t játszottuk 1999 nyarán a szabadtérin, ősztől pedig a kőszínházban, már a pocakomban volt Franciska, ezért kis időre abba kellett hagynom a pályát. A babázás után a Budapesti Operettszínházhoz hívott Kerényi Miklós Gábor. Pesten maradtam, a kislányom miatt nem vállaltam turnékat, vidéki fellépéseket. Jöttek sorra a feladatok, például 2006-ban Turandot szerepét is elénekeltem az Operaházban Kovalik Balázs rendezésében. Több szép szerepet kaptam a Madách Színházban is. Amikor kiderült, hogy ezt a darabot játsszák majd, még meg sem hirdették a castingot, a barátnőm már hívott telefonon: „Anyukám, akármi történik, te Rosie szerepére jelentkezz!" Két nap múlva hívtak a castingra. Örültem, amikor megkaptam, mert fantasztikus lehetőség. Pont abban a korban vagyok, amikor az embernek bele kell néznie a tükörbe, és szembesülnie kell azzal, hogy nem tud már fiatalokat játszani. Elég nehéz ezt feldolgoznia egy színésznőnek, de nekem nem volt annyira keserves, mert a humort is szeretem. Ráadásul ezt a vonalat húsz évig altatnom kellett, mert olyan musical-, operett- és operahősnőket játszottam, amelyekhez nemigen kellett humor. Próbálkoztam vele, de még az operettben is azt mondták, egy primadonnától senki nem kíváncsi erre, a humorra van másik szerepkör: a szubretté és a táncos komikusé. Ha elejtettem egy poént, mindig kihúzták. Boldog vagyok, hogy a másik oldalamat, amit láthatott már a közönség a Madách Színházban Az Operaház fantomjában és a Mary Poppinsban, most meg tudom mutatni a Mamma Mia!-ban is. A primadonna szerepkör már megvolt, most jöhetnek a komikus karakterek – fogalmaz Mónika, aki szerint Szirtes Tamás rendező és Tihanyi Ákos koreográfus elegánsan, okosan, tehetséggel és nyugodtan vezette a próbákon a Mamma Mia! hatalmas csapatát.

Sáfár Mónika a Mamma Mia! nagyszájú, vagány Rosie-ja.
Sáfár Mónika a Mamma Mia! nagyszájú, vagány Rosie-ja.

– Mindenki mert kreatív lenni. Vannak olyan rendezők, akik csak a konfliktust keresik, üvöltöznek, szinte megbénítják az embert. Lehet ezt szépen is csinálni, akkor nem nyugtatóval járunk a próbákra, és a végeredményen is meglátszik a jó hangulatú csapatmunka. Számomra ez nagyon fontos, mert a művészet a jóistennel tartja a kapcsolatot. Az ég és a föld össze van kötve, amikor alkot az ember. A rossz energiák csak akadályoznak.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hullámtéri tanösvény

Szegedi rotarysták összefogásával hozták létre a mintegy 2,5 kilométer hosszúságú városi rekreációs helyszínt a Tisza árterében. Tovább olvasom