Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Szabadka, Újvidék, Arad, Temesvár: marad az autó

Szeged - Még a 45 kilométerre lévő Szabadkára is csak átszállással lehet eljutni vonattal Szegedről. Ennél is nagyobb vállalkozás Aradra, Temesvárra, Újvidékre vonatozni vagy buszozni.
– Minden évben háromszor utazom Szabadkára vonattal, mert édesanyám ott lakik – mondta a balassagyarmati Widuchowski Ildikó, aki Röszkén szállt le a Szerbiából érkező vonatról, hogy átszálljon egy másikra, amelyik majd a szegedi nagyállomásra viszi. Estefelé talán az ország másik végébe ér. Az asszony hozzátette: 30 éve így utazik, jobb volt, amikor még nem átszállással lehetett Szabadkára jutni.

Nincs nagy forgalom Röszkén: naponta három vonat jön Szegedről. Fotó: Schmidt Andrea
Nincs nagy forgalom Röszkén: naponta három vonat jön Szegedről.
Fotó: Schmidt Andrea

Ha ugyanis Szabadkára vonattal utazunk Szegedről, először Röszkére kell jegyet váltanunk. Naponta 3 vonat megy: 8.22-es indulással 8.37-kor érünk Röszkére. Itt átszállunk a szerb vonatra, amely 9.04-kor indul ki és 10.28-kor „fut be" Szabadkára. A menetidő 2 óra 6 perc. Újvidékre minimum 2 átszállással juthatunk el vonaton: Szegedről előbb Félegyházára, majd onnan Kiskunhalasra bumlizunk, ahol bevárunk egy nemzetközi gyorsot, így közel 8 órát tölthetünk vonatozással. Választhatjuk a Röszke–Szabadka–Újvidék vonalat is, igaz, ekkor is 7 óra 16 percet leszünk úton, viszont ebbe a kalandba egy 4 órás szabadkai városnézés is belefér.

Miért autózzunk?

Nincs más hátra, marad az autó, ha a szomszédos országok magyarok lakta, hozzánk legközelebb eső városaiba szeretnénk ellátogatni. Szabadka 45 kilométerre van Szegedtől, kocsival legfeljebb 1 óra az út, Újvidék közel 140 kilométer, 2 órát kell rászánni erre a távolságra. Arad, Nagylak felé 108 kilométer, 2 órás az út, Temesvár Kiszombor felé 116 kilométer, szintén 2 órát kell utazni. Trianon után a délszláv háború okozta a legnagyobb károkat, ekkor álltak le például az Újvidék–Budapest között, Szeged érintésével közlekedő autóbuszjáratok is.
Milyen kötöttpályás közlekedéssel Aradra vagy Temesvárra kirándulni? Újszegeden kell felszállni a vonatra, és 1 óra múlva leszállni Nagylakon, átsétálni a határon, majd átgyalogolni az egész falun, és az állomáson keresni egy Aradra, Temesvárra induló vonatot. A másik lehetőség a békéscsabai „kapcsolat", mivel ott el lehet csípni a Budapestről startoló nemzetközi vonatokat. A fővárosból napi 8–9 vonatpár közlekedik Aradra és Temesvárra, oda és vissza. Szegedről Aradig – a békéscsabai várakozással együtt – körülbelül 4 óra, Temesvárig csaknem 5 óra az út. A vonatok a tapasztalatok szerint rendszeresen késnek és koszosak.

A Tisza Volán Zrt. a Szeged és Zenta, valamint a Szeged–Szabadka vonalon közlekedik, Újvidékre nem, Zentára napi egy járatpár szállítja az utasokat. Szabadkára 3 járatpár megy, de nem mindennap. Az első pénteken, szombaton és vasárnap fél 7-kor indul Szegedről, másfél óra múlva ér Szabadkára, visszafelé fél 11-kor startol, és délben gurul be a Mars térre. A második járatpár a magyarországi tanév alatt vasárnap közlekedik, a harmadik szintén a tanév időszakában pénteken és vasárnap hozza-viszi a diákokat. A Volánbusz nemzetközi járatai is megállnak Szegeden, és átviszik az utasokat a határ túloldalára. 3 szerb szolgáltató pedig napi rendszerességgel 1-1 járatpárt üzemeltet. Romániába a Tisza Volánnak nincs nemzetközi autóbuszjárata, 3 román szolgáltató viszont érinti Szegedet és Aradot is – Temesvárt nem –, heti 1–3 alkalommal.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. x 2013. június 04. 14:38
    „25. GondaIstván "..., 1 óra alatt oda lehet érni. Kell ennél jobb?"
    http://goo.gl/2Z2R4
    Frankfurt (am Main) és Köln (am Rhein) között három autópálya volt és vasútvonalak a Rajna mindkét partján. Mégis kiépítették az új InterCity Express (ICE) vasútvonalát, ahol a menetrendszeri vonatok helyenként 300 km/h fölötti sebességgel a körülbelül Szeged-Budapest-távolságot egy órán belül megteszik. Nekik kellett, használják is, többek között repülőgépjárat-pótlónak.
    A Köln-Párizs közti 600 km-es távolságot három és egynegyed óra alatt teszi meg a Thalys nevű francia TGV.
    http://www.thalys.com/ - Holott autópályák és nemzetközi repülőterek vannak az említett városokban.”
  • 25. GondaIstván 2013. június 03. 22:57
    „- Valaki azt gondolja, ha nem kellene átszálni Röszkén, akkor nagyságrendekkel többen utaznának vonaton Szabadkára?
    - Mindjárt kész az autópálya Temesvárig (sőt tovább is Karánsebesig), 1 óra alatt oda lehet érni. Kell ennél jobb?”
  • 24. kispacni 2013. június 03. 08:32
    „23.

    http://nol.hu/gazdasag/tanulmany_a_szeged-szabadka-baja_vasutvonal_ujjaeleszteserol

    http://kitekinto.hu/karpat-medence/2012/04/03/korszer_vasutvonal_epul_a_szegedszabadkabaja_vonalon#.Uaw309hdxp1

    http://szegedma.hu/hir/szeged/2011/11/ujjaeled-a-szeged-baja-vasutvonal-fotok.html”
  • 23. nauset 2013. június 03. 00:27
    „21. gubanc
    Két éve lett készen a Szeged-Szabadka-Bácsalmás-Baja vasútvonal megvalósíthatósági tanulmánya, a napokban pedig elindult a vonal tervezése. A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió soros elnökét, ügyvezetőjét illene megkérdezni a DM munkatársának.”
  • 22. x 2013. június 02. 22:12
    „19. kontrapista "Kinek hiányzik a nyamvadt vonatozás, ..."
    Vegyük csak a nagyobb gépjármű-fejlesztő és -gyártó európai országokat: mindenhol felfejlesztették a kötöttpályás közlekedést. Nekik ezek szerint hiányzik, és japánoknak, kínaiaknak stb. Igaz, ott nincs Tisza-Volán.”
  • 21. gubanc 2013. június 02. 21:21
    „Ez a kormány sem tesz semmit, sőt az előző se csinált semmit. mikor Kókának elmondtam, hogy fejleszteni kellene a szegedi vasúti összeköttetéseket, csak röhögött. Örüljön a szögedi, ha ugyanannyi idő alatt ér Pöstre, mint ezelőtt 100 évvel ozt jó napot.”
  • 20. scott1 2013. június 02. 20:56
    „kontrapista!
    Nem volt itt semmi összekapás, mindössze Logaritmus "barátunk" újabb "éles meglátására" reagáltam... aki, mint utólag kiderült (Bravó X!), minden lelkiismeret furdalás nélkül képes gyalázni bárkit azért, ami a igazából csak az ő "üres szavai"!
    Majd X_Y nicknév! provokatív, amelyben "üres szavak" védelmében még gyalázni is képes volt, levezettem, hogy amit állít, még abban sincs logika, nemhogy annak bármi köze is lenne a valósághoz...

    Ha te reagáltál volna ezekre én már nem tettem volna! Na persze téged ezek a gyalázkodó, a valósággal köszönő viszonyban sem levő, pártoskodó, a témával abszolút nem is foglalkozó, provokatív hozzászólások egyáltalán nem zavartak (hát persze, hogy nem, hiszen neked sem hiányzik az a nyamvadt vonatozás, ugye?) csak miután ezek utólag korrigálva lettek érzed úgy, hogy ez így már nem jó... Hiteles mi? Hát persze! :D”
  • 19. kontrapista 2013. június 02. 20:07
    „Kinek hiányzik a nyamvadt vonatozás, az újságcikk is ismerteti a Tisza-Volán járatait, amelyek Szabadkára és Zentára viszi -hozza az utasokat, ugyanúgy, mint a három szerb szolgáltató.
    u.i.
    valóban közelednek a választások, mivel minden sz...n összekaptok.!”
  • 18. x 2013. június 02. 18:08
    „5. Logaritmus 2013.06.02. 08:42
    ´A "jobboldali" kormány ennyire képes. Üres szavak, 12 millióért zászlórúd az Árpád térre, közben fél nap az út Szabadkára.´
    Eddig az idézet az idei Fidesz-KDNP-kormányzatú évből.
    Nézzük meg, hogyan vélekedett ugyanez a szerző: Logaritmus 2007-ben (#113.):
    "Síma közgazdaságtan ez, sajnos: adott egy vonal amin a masinisztán és a kalauzon kívül átlagban napi pár tucat ember megy csak, ráadásul a vonallal párhuzamosan Volán buszok is járnak -> ráfizetéses az üzemeltetés. Azzal hogy a vonatjárat megszűnik legalább a Volán járat nyereséges (kevésbé ráfizetéses) lehet, ami jó dolog és szerintem tök mindegy hogy az a 100-200 ember vonaton döcög vagy buszon megy hazáig. Az ország meg spórol egy keveset."
    Eddig az idézet a 2007-es MSZP-SZDSZ-kormányzatú évből,
    Logaritmus foggal-körömmel védte akkoriban a gazdaságtalan vasútvonalak bezárásának ötletét, harcolt érte.
    Forrás:
    http://www.delmagyar.hu/forum/vasut_felszamolasa/35/2001273/?action=kifejt&ord=1&page=0&limit=200
    a
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/ujszeged_bucsu_a_vonattol/2034903/
    "Újszeged: búcsú a vonattól" című Délmagyar-cikkel kapcsolatban.”
  • 17. x 2013. június 02. 14:16
    „14. harcsabajusz "... Az EU-n belül kuriózumnak számít ahogy itt elszigetelik egymástól az embereket. ..."
    Könnyű Katát táncba vinni, ha táncolni akar, és nehéz, ha nincs kedve hozzá. Elszigetelődtek a népek maguk, sokaknak Szeged határa a világ vége gondolatban is, ha olvassuk az olvasói hozzászólásokat, azt láthatjuk, sajnos.”
  • 16. x 2013. június 02. 13:55
    „13. scott1, eddig a megszólítás illő tisztelettel, utána a hozzászólás szerény véleményem szerint.
    A két nevezett álnév - és még sokan mások - számára veszett fejsze nyele a többé vissza nem nyerhető hatalmuk és dicsőségük, oda a "baloldal" egyeduralma. A nevezettek vallásos révülettel rózsafűzéreznek, akármihez szólnak hozzá.”
  • 15. spiler 2013. június 02. 13:55
    „mikor a maszop több vonalat bezért attól volt hangos FÓNAGY,,, most mi a helyzet,,,BATTONYA-MEZŐHEGYES táv egy örökké valóság volt..
    MÓHÁCS-BÉKÉSCABA VOLÁNNAL 7-7,5 ÓRA ,,,,van ahol vonat sincs...
    ROSSZ A KÖZLEKEDÉS AZ EGÉSZ ORSZÁGBAN--orange nevű cég járt volna a városok közt gyors járatként,,érdekes módon nem kellett senkinek
    LEGNAGYOBB GOND AZ UT ÉS VASÚT HÁLOZAT ÁLLAPOTA”
  • 14. harcsabajusz 2013. június 02. 13:32
    „Azért szégyen, hogy egy 45 km távolságot két és fél óra alatt lehet megtenni vonattal a XXI. században. Biciklivel gyorsabban odaérek (voltam már). Arról nem is beszélve, hogy Aradra, Újvidékre, Temesvárra eljutni autó nélkül lehetetlenség. Pedig Temesvárnak nemzetközi reptere van, egy csomó helyre olcsóbban, gyorsabban lehet(ne) onnét elkutni - ha sikerül oda eljuni. Jó, a vasút újraépítése, fenntartása sokba kerül. De miért nincs rendes busz összeköttetés ezekbe a városokba? Autópálya van Szabadkára, Újvidékre. Aradra, Temesvárra nincs, de az utak nem rosszak. mindez elhatározás, szándék kérdése. A szegedi Nagyállomás mellett rég ott várhatnák a vonatokat a nemzetközi buszok.

    A nagy zászló lengetés, trianonozás, nagymagyarkodás stb. helyett sokkal többet jelentene az összeköttetések, a rendszeres közlekedés megvalósítása. Azon kesergünk, hogy a Vajdaságban vagy Arad, Temesvár környékén már alig lehet magyar szót hallani. Ugxyanakkor akik még ott vannak se tudják a kapcsolatokat tartani a határ túloldalán lévőkkel, így előbb utóbb feladják a reménytelen elszigeteltséget. A hatékony közlekedés lenne az egyik legfontosabb nem,zetpolitikai cél. De erre tojik mindegyik párt, kormány.
    Az EU-n belül kuriózumnak számít ahogy itt elszigetelik egymástól az embereket. A német-francia határon észre se veszed hogy átérsz a másik oldalra, itt meg fizikailag képtelenség eljutni a 50-100 km-re levő városokba. Ez az igazi Hungaricum, nem a lobogós gatya!”
  • 13. scott1 2013. június 02. 13:00
    „x!
    Számomra a veszett fejsze nyelével való vagdalkozás lenne az, amikor azt állítottam, hogy az elmúlt évtizedben semmilyen jellegű vasútfejlesztés nem történt a szegedi régióban? És mindezt megpróbálod indokolni azzal, hogy másoknak mi volt a véleménye a szőregi vasúti utazás költségeinek csökkentésével kapcsolatban? Ez komoly? :D

    Ugyan mondd már meg, hol írtam én olyat, amely az általad felhozott cikknek, vagy a cikkben hozzászólóknak ellentmondana, bárhol is!? Ja, hogy sehol...
    De akkor miben is cáfol a cikk azzal kapcsolatban, amit én írtam? Ja, hogy semmiben...
    És akkor konklúzióként visszajutottunk az egész hsz-m elejére a legvégén... ha semmi közöm sincs ahhoz amit írtál, akkor miért is lettem megszólítva??? :D”
  • 12. mediashreck 2013. június 02. 12:34
    „A cikkröl 2 gondolat jutott eszembe:

    1.
    Amikor en voltam utoljara Szabadkan Szegedröl vonattal, az
    1989 ugy augusztusaban lehetett, akkor nem kellett atszallni.
    (nekem vizum kellett mindenhova)
    2.
    Nem egeszen die tartozik, de mar regebben kerdezni akartam:
    -Az uj röszkei hataratkelön a magyar oldalon (meg nem voltam ott soha, csak a "regi"-n)
    van-e olyan üzlet, ahol "tax-free" tud az ember vasarolni, es
    van -e etterem...?

    Ha valaki valaszol, megköszönöm.”
  • 11. x 2013. június 02. 12:23
    „7.+10. scott1, X_Y és Logaritmus a számukra veszett fejsze nyelével vagdalkoznak kétségbeesetten.
    Lásd a hozzászólásokat ehhez is:
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/szabadka_a_celja_a_roszkere_vonatozoknak_szombattol_15_szazalekkal_olcsobb_a_beze/2335676/”
  • 10. scott1 2013. június 02. 12:05
    „X_Y, a leírtak alapján gyógyszer meg neked kell, máskülönben higgadtan érvelnél és nem hőbörögve mocskolnál mást azért, mert érvelni mert! Na lássuk ez alkalommal mit is tudtál összehordani gyógyszer nélkül! :D

    Te azt állítod, hogy azért nem tervezték meg a hiányzó 4 kilométert Nagylak és Nadlak között mert az akkori ellenzék zsigerből elgáncsolta volna, annak ellenére is, hogy ezt a fejlesztést konkrétan ők erőltették? És mondd a kisebbségben levő ellenzék miként gáncsolta volna el az általa javasolt projektet???

    Ha a jobboldal ellenzékként eltud gáncsolni egy ilyen projekteket, akkor most miért is tud megtervezni a baloldal Tramtrain-t Szeged és Makó között??? Talán a jobboldal csak ellenzékben tudja elgáncsolni a fejlesztéseket, de kormányzásban erre már képtelen? :D
    Gondolom fogalmad sincs róla, de akkor még jól hangzott, amikor bele se gondoltál abba, mit is írsz le, ugye? De minek is akadok fel ilyeneken, amikor ez nálad alap, ugye?”
  • 9. X_Y 2013. június 02. 11:12
    „7. scott1 2013.06.02. 09:41
    Scotty cica, nyugszik, beveszi a gyógyszerét...

    Ha nem országzászlókat, fiktív szellemlakóparkot és hasonló pénznyelő (illetve a narancsbolsi elvtársaid zsebét tömő) látszatberuházásokra szórnák a pénzt, akkor más lenne az ország.

    "Ki akadályozta meg őket, hogy Csanádnál megépítsenek 4 kilométer vasúti (magyar részen kb. 2 kilométer) szakaszt, hogy legyen közvetlen vasúti összeköttetés Temesvárral? "

    Talán éppen a most kormányon levők ellenzékben, mert szinte mindent "zsigerből" gáncsoltak el...”
  • 8. szpalika 2013. június 02. 10:15
    „Azért a szegedi kombinált vasúti-közúti hidért van némi lobbi :)
    De nem nagyon sikerült eddig semmi. De nem csak itt, hanem máshol sem. Horvátország idén már a nemzetközi vonatai nagy részét megszüntette felénk is. Szlovákia felé szintúgy nincs túl sok, pedig ott kapcsolat lenne.
    A piacnyitás kétélű kard: ha mindenki kinyitja a vasutat az EU-ban, akkor lehet magyar vonat bármely vonalon, csak a veszteséget növeljük vele. Egyébként most is lehetne gondolom, ha a kormány különmegállapodást kötne az érintett vonalakra, és bérbe venné a külföldi pályarészt.
    Ahol építeni is kell, ott nehezebb. A szegedi híd ilyen szempontból lehetne katalizátor, mert ha megvan, akkor talán könnyebb lesz érvelni a határátmenetekért is.”
  • 7. scott1 2013. június 02. 09:41
    „Hát persze Logaritmus!

    Milyen vasúti fejlesztést tudsz mondani az elmúlt egy évtizedben Szegeddel kapcsolatban, a mostani kormány Szeged-Szabadka-Bácsalmás-Baja fejlesztési tervén kívül egyet sem, ugye? Miért van ez, talán Szegeddel kapcsolatos vasúti fejlesztésre csak ez a "jobboldali kormány képes"?

    Vagy a hőbörgésed csak üres szavak, mivel a konkrét téma csak annyira érdekel mint az elmúlt 10 évben is és az igazi célod, hogy a politikai céljaidra felhasználd a témát? Mi történt két baloldali kormányzati ciklus alatt az itteni vasútszakaszokkal? Semmi? Miért, talán csak ennyire képesek?

    Ki akadályozta meg őket, hogy Nagylaknál megépítsenek 4 kilométer (magyar részen kb. 1 kilométer) vasúti szakaszt, hogy legyen közvetlen vasúti összeköttetés Szeged és Arad között? Senki? Volt ez ellen egy szavad is? Nem?
    Ki akadályozta meg őket, hogy Csanádnál megépítsenek 4 kilométer vasúti (magyar részen kb. 2 kilométer) szakaszt, hogy legyen közvetlen vasúti összeköttetés Temesvárral? Senki? Volt ez ellen egy szavad is? Itt sem, ugye?
    Ezen a vonalon szinte kivétel nélkül baloldali (érzelmű) polgármesterek vannak/voltak (Szeged, Deszk, Makó, Apátfalva, Nagylak, Csanádpalota, Mezőhegyes) lobbiztak ők valamit is az elmúlt egy évtizedben azért, hogy legyen ebből bármi is? Nem? És persze téged ez marhára nem zavart, ugye? Ugyan úgy nem foglalkoztál vele, mint azzal, amikor nemrégiben bejelentették a Szegeddel kapcsolatos fejlesztéseket... na persze miért is foglalkoznál vele, amikor annyira nem érdekel a téma, hogy legalább azzal tisztába legyél amiről írsz?!”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fagyifesztivál a csoki bűvöletében

Több százan voltak kíváncsiak az első szegedi fagyifesztiválra a Szeged Plazaban, ahol mintegy 1300 gombóc fogyott a csokiháborún. Tovább olvasom